Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25 mei 2007 22:42
door Laagvlieger
Ja Alle Motronics van die tijd hebben dezelfde LFR's.

Geplaatst: 26 mei 2007 17:02
door Theo Gsi
Wat is de diameter van een c20xe luchtfilterslang?

Geplaatst: 26 mei 2007 20:49
door Roy 2.0 16v
straal x Pi

Geplaatst: 27 mei 2007 14:32
door OllieGsi
Even iets in die richting;
Wat voor onsteking heb ik?(dis?) En hoe krijg ik die gele aanslag van me deksel af?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=N8LHKNMU

En nog een ander vraagje: Hoe kan mijn interieur filter nat worden? Me ramen blijven beslaan wat me ook logisch lijkt aangezien dat ding doorweekt is! Wat beschermt dat ding tegen de regen en de prut?

Geplaatst: 27 mei 2007 15:02
door Mad Driver
De parafaanplaat bescherm je filter tegen het nat worden.
Moet je even goed kijken, of die goed ingeklikt is in de deksel daarboven.
Als je parafaan niet goed ingeklikt is kan er idd water tussen de 2 plaatjes op je filter komen...

Als je er niet uitkomt zal ik wel een foto voorje maken..

Geplaatst: 27 mei 2007 15:04
door OllieGsi
Mad Driver schreef:De parafaanplaat bescherm je filter tegen het nat worden.
Moet je even goed kijken, of die goed ingeklikt is in de deksel daarboven.
Als je parafaan niet goed ingeklikt is kan er idd water tussen de 2 plaatjes op je filter komen...

Als je er niet uitkomt zal ik wel een foto voorje maken..
Ik had hem idd al zo vastgemaakt, was idd los..
maar wist het niet zeker....

Dank u!

Geplaatst: 27 mei 2007 15:47
door Mad Driver
8) probleem minder

Geplaatst: 27 mei 2007 18:19
door OllieGsi
Nou nog me andere vraagjes:P

Geplaatst: 27 mei 2007 18:39
door Bart(astra)
OllieGsi schreef:Nou nog me andere vraagjes:P
Jij hebt dis-onsteking !

is die zwarte unit waar je bougiekabels uit komen.
deze vervangt de stroomverdeler en de bobine

Geplaatst: 27 mei 2007 18:48
door OllieGsi
Bart(astra) schreef:
OllieGsi schreef:Nou nog me andere vraagjes:P
Jij hebt dis-onsteking !

is die zwarte unit waar je bougiekabels uit komen.
deze vervangt de stroomverdeler en de bobine
Dus dan heb ik ook een KS859 kop of hoe zit dat?
En dan heb ik dus motronic 2.8? :roll:

En in hoeverre is DIS "beter" of anders als de gewone onsteking? Dan niet qua uiterlijk maar in de zin van: ze hebben het vast niet voor niets veranderd?

Bedankt voor de info :D

Geplaatst: 27 mei 2007 18:51
door Bart(astra)
En ja dan heb je ook een Motronic 2.8

Kop kan idd ks859 zijn, maar moet je even zelf checken staat ongeveer achter die dis-module op de kop. Module zit vast op een metalen plaat die er met 1 boutje af kan. (zorg wel dat je hem ook weer goed vast zet..)

Motronic is verder doorontwikkeld, dus verfijnder en betrouwbaarder

Geplaatst: 28 mei 2007 11:25
door Roy 2.0 16v
mijn interieurfilter was ook nat, heb de plaat onder je ruitenwissers erafgehaald, een lijn kit over mn voorraam gezet, even beetje laten drogen en de plaat er weer op.

kwam blijkbaar altijd water door de kier van raam-parafaanplaat

maar ik haal nog een keer een nieuwe p.plaat want die ik nu heb is krom van ouderdom en sluit niet lekker.

Geplaatst: 28 mei 2007 13:33
door Mad Driver
mijne is ook een beetje krom.
Maar alleen de randen sluiten niet goed aan. Het stukje boven de filter sluit wel goed af. Dus dan is er geen probleem....

Geplaatst: 28 mei 2007 14:39
door Delax80
Roy 2.0 16v schreef:mijn interieurfilter was ook nat, heb de plaat onder je ruitenwissers erafgehaald, een lijn kit over mn voorraam gezet, even beetje laten drogen en de plaat er weer op.

kwam blijkbaar altijd water door de kier van raam-parafaanplaat

maar ik haal nog een keer een nieuwe p.plaat want die ik nu heb is krom van ouderdom en sluit niet lekker.
schijnen best prijzige dingen tezijn

Geplaatst: 29 mei 2007 08:40
door Roy 2.0 16v
rond de 80,-

maarja als ie dan weer strak afsluit en niet meer lekt..
(k heb me geld wel voor dommere dingen verbrast) :lol:

Geplaatst: 29 mei 2007 15:54
door Roy 2.0 16v
- wat zijn ongeveer de kmstanden wanneer je de oliepomp en de waterpomp vervangt?

waterpomp is namelijk niet vervangen bij de laatste distributieset

huidige km stand is ongeveer 2 ton

Ik zou mezelf neerslaan als de boel een keer vastloopt vanwege een afgebroken tandwiel van 1 van deze pompen..

Geplaatst: 29 mei 2007 16:24
door Marty
Waterpomp zal eerder speling krijgen en dan gaan lekken....

Geplaatst: 29 mei 2007 20:42
door Bart(astra)
Marty schreef:Waterpomp zal eerder speling krijgen en dan gaan lekken....
....en die ga je horen !

Beste is om goed op te letten bij een distri-wissel, of evt lekkage (aftekenen) of speling is. zo ja ->vervangen !

Oliepomp hoeft je in principe nooit te vervangen.
(alleen als je te weinig druk hebt, of er gare geluiden uit komen...)

Geplaatst: 31 mei 2007 11:26
door Roy 2.0 16v
gasten waarom heb ik dit nog niet eerder gezien, lijkt me DE oplossing voor electrische ramen. (als je niet aan normale originele setjes kunt komen dan) of voor in moeders boodschapauto

http://shop.conrad.nl/Auto_elektronica, ... 54115.html

jaja kom maar: het is rommel en snel kapot enzo, :x
maar toch, trek je raamslinger eraf, prop die erop, paar draden en klaar.

dat apparaatje is misschien wel lelijk zo op je deurpaneel, kan er niet achter denk ik. maar opzich leuk bedacht

Geplaatst: 31 mei 2007 11:36
door Mad Driver
roy dacht dat jij al electirsche ramen had?

Geplaatst: 31 mei 2007 12:04
door Roy 2.0 16v
yessur, heb ik ook. maar stuitte toevallig hierop
misschien een optie voor mensen die de zoektocht naar goede sets bijna opgeven... 8)

lijkt me toch een handig hebbedingetje
maarja 100,- en voor iets meer heb je normaal opel panelen en knoppies en motortjes. (als je ze al vind)

misschien wat voor in mn vaders bussie of moeders twingo
fuck, net moederdag geweest :roll:

Geplaatst: 31 mei 2007 15:38
door RedBill
Dan zou ik liever blijven slingeren.

Geplaatst: 31 mei 2007 18:42
door Laagvlieger
Neem dan zo'n universele inbouwset!
Zo'n opbouwding is lelijk!

Geplaatst: 05 jun 2007 09:01
door Roy 2.0 16v
oke nieuwe, ik geef em nummer 10.

ik ga samenwonen :roll:
niks aan de hand zou je zeggen, alleen t is midden in de stad en daar wordt gedaan aan parkeervergunningen.
probleempje is, dat dan in ieder geval het kenteken op naam van een huurder moet staan.... ( kwam ik achter toen ik er 1 wilde aanvragen)

maar ik heb het kenteken en de verzekering op mn vaders naam staan. alles, ik ben nieteens hoofdbestuurder enzo..
nou vraag ik me af, kan ik ook het kenteken op mn naam zetten a 30,- ofzo, en dat de verzekering zo blijft??
als ik of pa niet belt naar unive lijkt het mij dat het kan.. of.. ??

als ik de gsi op mijn naam verzeker moet ik ruim 200 bijbetalen, k ben 22. heb wel schadevrije jaren en motorverzekering op mn naam,. dus komt wel iets korting. maar even geen zin in plotselinge grote rekeningen

Geplaatst: 05 jun 2007 09:42
door Roy 2.0 16v
dit is wat ik heb gevonden, volgens mij kan het wel, maar moet je opassen dat er bij een ongeval of schade moeilijk kan worden gedaan

--
Zorg dat de tenaamstelling van de verzekering (de naam van de verzekeringnemer, zoals die ook terugkomt op de groene kaart) overeenkomt met de gegevens van de kentekenhouder. Komt dat niet overeen, omdat je partner (met wie je samenwoont) de auto op naam heeft en jij de verzekering, laat dat dan aan de maatschappij weten. Er zijn maatschappijen die daar bij schade heel moeilijk over doen. Bij samenwonende partners is het vaak nog oplosbaar, maar als het erom gaat dat het kentekenbewijs op naam van een inwonend kind staat en de verzekering op pa of ma, wordt in het ergste geval niet uitgekeerd. Let er ook op dat de naam van de meest regelmatige bestuurder juist is opgegeven, zeker als die in de loop van de tijd veranderd is, of als er medebestuurders zijn bijgekomen.