Pagina 2 van 4
schommeld
Geplaatst: 12 mei 2007 18:28
door gsi driver
oww ik dacht niet door!!! ik zij al ik heb naweeen van gister haha ben er niet helemaal bij
Re: schommeld
Geplaatst: 12 mei 2007 18:28
door Army Gsi
gsi driver schreef:haha je bent wel scherp joh!!!! ik helemaal niet ik heb nog naweeen van gister avond
9 maanden...baby...weeen...
valt het kwartje??
Geplaatst: 12 mei 2007 18:32
door Theo Gsi
ja dat is toch weer 25 cent extra
schommeld
Geplaatst: 12 mei 2007 19:49
door gsi driver
haha en het ´´schommeld´´ het komt allemaal op het zelfde neer
schommeld
Geplaatst: 14 mei 2007 18:39
door gsi driver
hallee, moet ik misschien mijn gashuis schoonmaken? en waar moet ik dan op letten heb ik pakkingen nodig? groeten jelle
Geplaatst: 14 mei 2007 23:26
door Theo Gsi
bij een c20ne zit er geen pakking tussen gasklephuis en inlaat spruitstuk
Geplaatst: 15 mei 2007 10:00
door JW
Heb hetzelfde probleem met dat schommelen en een beetje trillen.
Eerst met het inzakken van de toeren heb ik opgelost door de LMM schoon te maken. Verder ben ik nog niet gekomen tot een oplossing van het schommelen, dus ik hoop dat iemand hier met een goed idee komt
Geplaatst: 15 mei 2007 10:47
door Mad Driver
hoe maak je een lmm schoon??
Geplaatst: 15 mei 2007 10:51
door Roy 2.0 16v
de enige manier dat ik weet is remreiniger er voorzichtig opspuiten en laten verdampen
zelf nog nooit geprobeerd
Geplaatst: 15 mei 2007 12:37
door JW
Valt inderdaad mee... gewoon je luchtfilterbuis losmaken, daarna de kabels en slangen los maken van de LMM (hou er wel een lekbakje bij)
draai de 4 moeren er omheen los (1tje kom je moeilijk bij) Haal je gas kabel er voorzichtig af (eerst het pinnetje er uit)
Schuif dan de LMM er af... je kunt zelf het klepje open en dicht doen met een hendeltje die er aan zit...
Zorg ervoor dat je deze goed met remmenreiniger schoon maakt.. totdat deze weer zo goed als nieuw is... laat even dampen
Monteer alles weer... let goed op de slangen hoe en wat. en vergeet niets
Het meest linkse "ding" waar alle slangen op zitten en de gaskabel... kan je in zijn geheel er af halen.
Geplaatst: 15 mei 2007 12:39
door Mad Driver
nu ben ik vergeten het was toch de eerste sensor na je luchtfilter toch?
of de tweede?
de tweede is een soort buis met een gaas erin is dat hem niet??
Geplaatst: 15 mei 2007 12:41
door JW
Het dichste bij je LMM zit die sensor volgens mij...
Bij mij was het zo dat als ik DIE sensor er af haalde... dat de motor echt heel erg slecht liep en zowat af sloeg...
De andere sensor gebeurde er niets... wat misschien kan kloppen hoor
Geplaatst: 15 mei 2007 12:43
door JW
Maak hem trouwens niet schoon met een schroevendraaier of iets... daar zitten hele dunne draadjes in.... breken dus snel
Ik ken iemand die dus zo stom is geweest... hele sensor kapot, kostte hem flink wat geld voor een nieuwe
Geplaatst: 15 mei 2007 12:45
door Mad Driver
hmm ja heb na vandaag anderhalve week vakantie.
zal een mooi middagje rustig aan besteden.
moet eerst carb reiniger ergens halen de dealer heeft ze niet...
moet ik het in een spuitbus halen of een flesje??
Geplaatst: 15 mei 2007 12:47
door JW
Mad Driver schreef:hmm ja heb na vandaag anderhalve week vakantie.
zal een mooi middagje rustig aan besteden.
moet eerst carb reiniger ergens halen de dealer heeft ze niet...
moet ik het in een spuitbus halen of een flesje??
Brezan heeft ze.... spuitbus zou het beste zijn... hang alleen niet met je hoofd er boven
(zoals ik)
En de bus is heel erg snel leeg... dus gebruik het goed!
Geplaatst: 15 mei 2007 12:52
door Mad Driver
hier geen brezan ik zal de heuts proberen... thx
Geplaatst: 15 mei 2007 13:00
door GrinX
LMM van binnen schoonmaken heeft echt weinig nut.
Hoe werkt een LMM?
Er zitten draadjes in welke worden verhit, aan de hand van hoe heet deze worden krijgt de computer het signaal hoeveel brandstof hij moet inspuiten.
Maw hoe kouder de draadjes de meer brandstof naar binnen gaat, de warmer, de minder brandstof.
Door alle troep in de lucht, en rommel welke toch nog door je luchtfilter gaat slaan deze draadjes naar verloop van tijd aan. (aanslag)
Doordat de draadjes zo dun zijn heeft het weinig nut om deze schoon te maken.
Ik heb er zelf in de tijd dat ik Opel rij al 2 versleten gehad, en me werd toen bij de dealer en ook bij mijn huidige monteur vertelde om hem te vervangen ipv schoon te maken.
Geplaatst: 15 mei 2007 13:37
door Roy 2.0 16v
naja die lichte aanslag (als dat er al zit) lijkt me niet zo heel gek om er even voorzichtig af te spuiten als je auto soms raar doet.
maar k heb ook weleens gelezen dat de lmm draad bij elke start automatisch heel even gloeit? als zelfstest en misschien reiniging
is het dan ook een idee om eens je lambdasonde schoon te spuiten met remreiniger? die heeft het een stuk zwaarder te verduren met alle roet en gassen, maar k weet niet precies hoe die sensor van binnen is. zie alleen een staafje met wat gleuven
misschien sloop je em juist hiermee hoor.
Geplaatst: 15 mei 2007 13:44
door JW
Als Niels alles in orde heeft met zijn pand... Hoop ik een keer langs te kunnen komen om de Astra even van top tot teen te laten controleren...
Misschien dat dit ge-euvel dan ook wel naar boven komt
Geplaatst: 15 mei 2007 16:43
door Mad Driver
hetzelfde was ik ook van plan
al is het een eindje rijden maar zal het wel waard zijn..
Geplaatst: 15 mei 2007 17:17
door Sounddragon
Geplaatst: 15 mei 2007 18:11
door Laagvlieger
Theo Gsi schreef:bij een c20ne zit er geen pakking tussen gasklephuis en inlaat spruitstuk
HEEJ??? Hoezo zit daar geen pakking???
Geplaatst: 15 mei 2007 18:15
door Theo Gsi
nou ik heb hem eraf gehad en zit geen pakking tussen...
Geplaatst: 15 mei 2007 18:29
door Sounddragon
Nou... die hóórt daar dus wél
Geplaatst: 15 mei 2007 18:31
door Theo Gsi
IEK
hahaha vrijdag maar even halen
en ertussen zetten, anders zit ik miss daar op te kutten als hij daar op valse lucht zuigt.