Pagina 2 van 5

Geplaatst: 29 apr 2007 11:52
door Sounddragon
Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen ????

Geplaatst: 29 apr 2007 12:21
door Theo Gsi
eeey dat is een hele goede dat je dat zegt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Volgens mij is die nooit vervangen. even dinsdag een nieuwe halen!

bedankt man

Geplaatst: 29 apr 2007 12:26
door Theo Gsi
zit die toevallig achter het blok??? zo'n platte ronde???

Geplaatst: 29 apr 2007 12:46
door Laagvlieger
Neej zit onder de auto.
EN dat is natuurlijk gewoon achterstallig onderhoud he!!!

Geplaatst: 29 apr 2007 13:00
door Sounddragon
Bijrijderskant onder de dorpel, net voor de achteras, ronde bus... kan niet missen :wink:

Geplaatst: 29 apr 2007 13:29
door Theo Gsi
Laagvlieger schreef:Neej zit onder de auto.
EN dat is natuurlijk gewoon achterstallig onderhoud he!!!
dat die vorige eigenaar zo slordig met die auto is om gegaan kan ik niks aan doen.

Geplaatst: 29 apr 2007 13:35
door Sounddragon
Jawel, meteen doen als je hem koopt, of heb je hem meteen een grote beurt laten geven toen je hem kocht :?: :wink:

DAT is namelijk onderhoud plegen... en dan liefst bij de dealer, dan heb je één keer een dikke rekening, maar dan weet je iig zeker dat alle aandachtspunten van de auto ook áándacht hebben gehad. Nu krijg je stukje bij beetje de problemen en ben je telkens aan het dweilen met de kraan open, en dat kan over een tijdje behóórlijk je strot uit gaan hangen :wink:

Als je wéét dat hij slecht is onderhouden is een grote beurt bij de dealer een heel slimme investering....

Geplaatst: 29 apr 2007 14:55
door OllieGsi
Sounddragon schreef: Als je wéét dat hij slecht is onderhouden is een grote beurt bij de dealer een heel slimme investering....
Niet mee eens...Ik heb het laten doen met mijne...
Rekening:

480 euro en eigenlijk niks gemaakt, alleen indicaties zoals: banden voor kaal aan het worden, remblokken versleten.... De rest geen opmerkingen... Lampje achter vervangen kosten 30 euro! Een kenteken verlichting!

Naderhand nog zat tegenslagen gehad, alles maar zelf gedaan, weet ik tenminste zeker hoe het gemaakt is..

Tuurlijk zijn wel de bougies en oliefilter en benzine filter vervangen..

Maar ik vind voor wat controle en simpele klusjes 480 echt te veel...Meen dat 300 standaard beurt is?

Dealer is wel goed, maar niet verheerlijkend! Maar volgens mij heeft dat ook beetje te maken met op de hoogte zijn van die soort auto's... veel jonge monteurs nooit echt met de zwakke punten hebben kennisgemaakt ed...

Weet het ook niet, ik vond het zonde geld..

Geplaatst: 29 apr 2007 15:09
door Sounddragon
Kwestie van duidelijke afspraken maken, ik heb het ook eens gedaan, gewoon neergegooid, carte blanche, grote beurt + APK + oplossen van ALLES wat ze tegenkwamen.

Zijn ze toen een volle week mee bezig geweest, o.a ook zelf geleverde banden ondergezet, dashverlichting, alle filters en vloeistoffen vervangen álles hadden ze eraan gedaan... 2 kantjes met onderdelen die ze hadden vervangen, preventief, auto reed weer als nieuw... was wel 1100 € kwijt, maar dan héb je ook wat....

Is gewoon een kwestie van communicatie... zet je auto bij de dealer, met als opmerking: ik heb hem net gekocht, en ik wil hem in nieuwstaat terug, alles vervangen wat aan slijtage onderhevig kan zijn, LFR shit e.d. meteen gewoon laten reinigen, niet kijken of het vuil is, nee..laten schoonmaken... spreek een max bedrag af waarna ze gaan bellen, of eerst prijsopgave nadat ze een vooronderzoekie hebben gedaan zodat er evt prio's gesteld kunnen worden....

Die mensen werken voor jóuw geld, JIJ betaalt de rekening en dus bepaal JIJ wat ze ervoor gaan doen, als je achteraf niet tevereden was, heb je e.e.a niet goed gecommuniceerd.. :wink:

Geplaatst: 29 apr 2007 19:22
door Laagvlieger
Jeff snapt hoe het werkt! 8)

Geplaatst: 29 apr 2007 19:45
door lemans
Kijk, en daar ben ik het nu ook mee eens 8)

Maar mijn auto vertoonde ook rare problemen, leek op electronica, bleek kathalysator de boel te blokkeren die los lag.
makkelijk te testen, b.v voor de kathalysator even losschroeven.

En wat ben ik tevens blij met het speciaal gereedschap van Opel
Met 2 wrikijzers aandrijf as nog niet uit de bak, speciale lepel ertussen en n kwestie van n tikje :D

Geplaatst: 29 apr 2007 20:42
door Theo Gsi
Uhm de auto is afgeleverd met een beurt, toen deed hij nog niks, ik heb me onstekeking en lambda vervangen, de lambda omdat er een lampje ging branden bij 180 km/h nou dat is vervangen ik heb van alles na gekeken zoals kabels en slangetjes, nu zit ik dus met hetg probleem dat hij een keer wel doet en andere keer niet.

Ik ga dinsdag even nieuwe brandstof filter halen en dan kat los trekken en kijken wat er dan gebeurt.

igg ben ik niet iemand die op ondehoud bespraard want ik weet dat een 'snelle' motor ook goed onderhoud nodig heeft.

Geplaatst: 01 mei 2007 17:59
door Theo Gsi
nieuwe filter gehaalt, alleen kan ik hem zaterdag monteren, eerder gaat niet.
Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst: 05 mei 2007 14:51
door Theo Gsi
Nou het is spannend, ik heb de filter vervangen even wat foto's gemaakt en conculsie getrokken


even de foto's

Nou de oude filter+beugel
Afbeelding
Nou de oude filter weg geknikkert en de beugel bewaard

even de beugel goed maken even schoonmaken en opnieuw spuiten
Afbeelding

nou die zit weer in de lak en meteen even nieuwe boutjes enzo(kost me niks dus ja waarom niet)

Afbeelding

Nou even die boel monteren
Afbeelding
Nou dat is weer netjes.

Ik start de auto, brrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooomm, ik de brug weer omhoog, verdomme is de kut utilaat gescheurt 3 kwart op de aansluiting, maar goed niet getreurd, ik heb al weer een nieuwe besteld.

Afbeelding
die komt vrijdag binnen :D

Nou ik denk even lekker warm rijden, nou hij haperde beetje(kwam wat ligt bezine tekort door losmaken filter) nou ik ben thuis, en hij loopt naar mij zin niet lekker zoals het hoord.

Ik kijk nog eens onder de kap alle slangen los gehaald en kwam er 1 tegen wat me niet zo beviel, dat is dus deze
Afbeelding
Nou stukje vanaf gehaald, nou dat scheeld al een hele hoop maar het respons op het pendaal is niet alles. dus zat ik naar de gas kabel te kijken en zag dat deze beetje door hing. ik trek hem aan met det verstelbare klipje en wat denkje, het respons op het gas 10 keer beter, dus hoop al met al dat het nu lekker rijd.

Geplaatst: 05 mei 2007 17:33
door Sounddragon
Bestel anders gewoon stukje bij beetje zover als je budget het toelaat even alle slangen van het inlaattrajekt nieuw, en vervang die zooi... als de rest er ook zo bij staat, kan ie wel op 10 plaatsen valse lucht trekken.. kan je je de blubber naar zoeken, maar ga je nooit vinden als ze poreus zijn... :wink:

Kijk en voel even goed na of er slangen zijn die ver hen zijn, en vervang die eerst... check ook die ribbelslang tussen je luchtfilter en gasklep, die willen ook nog wel eens stiekum scheuren ergens in een plooi :wink:

En als je toch bezig bent, check ook de brandstofslangetjes die vanaf je schutbord naar de injektorrail lopen :)

Zo... kan je weer even vooruit :lol:

Geplaatst: 05 mei 2007 18:53
door Theo Gsi
samco slang setje?

zou mooi staan bij me kleur vd auto :P

Geplaatst: 05 mei 2007 19:02
door Sounddragon
Hmmm. dan hoef je je dus niet druk te maken over je budget als ik het goed begrijp :lol: :lol: :lol:

Kan allemaal, als je het waard vindt...
ik wilde het ook doen eerst, maar toen ik een beetje ben gaan rekenen wat ik kwijt zou zijn, was ik snel genezen :?

Geplaatst: 05 mei 2007 19:06
door Theo Gsi
hahaha, nou ik denk dat ik er niet heel veeeeeeeeel meer aan doe want miss is er wel een c20xe onderweg :D

Geplaatst: 10 mei 2007 18:43
door Theo Gsi
Nou vandaag even nieuwe bougie's gehaald de orginele van opel
Heb ook bij diem ze lmm gekocht, dus kijken wat dat opleverd :D
anders wil ik toch eens dat iemand hier is kijkt, iemand die er ook veel verstand van heeft.

Geplaatst: 10 mei 2007 20:49
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:Nou vandaag even nieuwe bougie's gehaald de orginele van opel
Heb ook bij diem ze lmm gekocht, dus kijken wat dat opleverd :D
anders wil ik toch eens dat iemand hier is kijkt, iemand die er ook veel verstand van heeft.
..... :roll: :roll:


...is er anders misschien iemand zo vriendelijk om eens een keer te willen meekijken

Geplaatst: 10 mei 2007 23:12
door Theo Gsi
haha jij?

Nou stillvallen doet hij niet meer dus dat is goed, nu nog dat trek probleem oplossen.

Geplaatst: 10 mei 2007 23:13
door Sounddragon
Probeer je LINKERhand eens :lol:

Geplaatst: 10 mei 2007 23:17
door Theo Gsi
ik ben rechts ;) haha en niet technische als het over motors gaat, ja weet wel iets maar ook niet alles he ;)

Geplaatst: 10 mei 2007 23:25
door Sounddragon
Komt vanzelf door gewoon eens wat dingetjes zelf te doen, en veel hier meelezen, dan kom je een heel eind... het is minder eng als je denkt, en nog leuk ook als je het voorelkaar krijgt om zelf je auto te fiksen 8) :wink:

Je kan natuurlijk niet alles zelf doen, maar daar hebben we Niels dan weer voor, kan je zelf knutselen, en als je het even niet meer weet roep je the big man er even bij... :D

even zonder dollen; een Astra is qua techniek nog best goed zelf te doen, met wat geduld en gezond verstand en wat hulp van ons kan je écht veel zelf doen...

Geplaatst: 10 mei 2007 23:27
door Theo Gsi
maar goed ik wil het best ook doen, en ik durf het ook maar op een momentje loop ik vast als ik denk dat ik alles heb gehad.

bezine filter vervangen
bougie's vervangen( zaterdag dan he :P)
rotor vervangen
verdeelkap vervangen
lambda vervangen
Lucht massa meter(volgende week)

dus ja als het met die 2 dingen niet verholpen kan worden zit ik nog aan de kat te twijfelen en dan houden mijn ideen op.