Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22 apr 2007 22:33
door Mad Driver
hmm nog een mogelijkheid ja
tja hoe kom ik dat nou te weten.
wil niet alles dubbel kopen zeg.
nja als de pakking niet helpt dan weet ik dat het de carter is.
ma goed dan kank weer opniuw beginnen natuurlijk.
Geplaatst: 22 apr 2007 22:57
door Sounddragon
Bij de automaterialenhandel even een bussie remmenreiniger kopen, en de boel schoonmaken, daarna inspuiten met een lekzoekpoeder (bij ons op de zaak gebruiken we tekcheck) da's een wit poedergoedje wat overal op blijft plakken, en bij het minste of geringste druppie olie krijg je een mooie bruine vlek.. superspul... wel GOED schoonmaken.. anders slaat ie uit voor je een stukkie gereden hebt
Geplaatst: 23 apr 2007 10:25
door Mad Driver
ik heb mn twijfels of het een kraakje zou zijn.
want als je goed op de foto kijkt kunje zien
dat het stukje waar de pakking opzit erg nat is.
dat zou niet zo zijn als daaronder ergens een klein lekje zou zijn.
dan zou het stukje van de pakking niet zo nat zijn geweest.
of vergis ik me...
Geplaatst: 23 apr 2007 12:03
door D_V_R_O_S
nee maja boven de pakking is het ook allemaal nat.. dusja hoe verklaar je dat?
gewoon zoals sound zegt.. even met remmenreiniger alles schoonspuiten en dan zie je het vanzelf wel weer lekken ergens. (wel even geduld hebben).
Geplaatst: 23 apr 2007 12:34
door Bartje,
Mad driver heeft een stalen carterpan, dus daar zal eerder een deuk in komen dan dat ie scheurt net als bij de aluminium carterpan van een C20XE..
Geplaatst: 23 apr 2007 18:30
door Mad Driver
DaVaRiOuS heeft een punt daar... boven de pakking is het bij mij ook nat.
het hele onderblok is trouwens nat.
ALsje de kap opent en je kijkt van boven kunje zien dat de hele onderkant nat is of is geweest.
lijkt welof de versnellingsbak en de rest alles keer heeft gelekt.
enig idee waardoor de hele onderkant nat word?
trouwens kwam net terug van school en kom ik erachter dat er weer wat lekt.
ben allen vergeten was dit de remvloeistof??
lijkt wel of het overgelopen is door de hitte.
Die vloeistof is nog wel bij de maximaal streepje.
Geplaatst: 23 apr 2007 18:31
door GSi Twente
Hoef niet altijd van je carter te wezen, als je kleppendeksel heeft gezweten, dat gaat vanzelf naar onder als het dunner word.
En besmeren doet het toch altijd, tenzij je auto altijd stil staat.
Geplaatst: 23 apr 2007 21:30
door Sounddragon
Bartje, schreef:Mad driver heeft een stalen carterpan, dus daar zal eerder een deuk in komen dan dat ie scheurt net als bij de aluminium carterpan van een C20XE..
BS, ik heb hem pas geleden vervangen omdattie gescheurd was na een stuiter op de grond, haarscheurtje, en niet eens IN de schaafplek
Het is een gewoon een dun stukkie ijzer, en blijft altijd kwetsbaar... beter gewoon even checken... straks haal je je spruitstuk los, of laat je het doen bij de garage, grootste deel van de daaraan verbonden kosten is arbeid, omdat het wel even werk is.
Als het carter lekt en je laat alleen de pakking vervangen, sta je daar na een maand wéér, en dan kost het weer hetzelfde PLUS een carter, omdat het net zo veel werk is, en het ligt aan de vloeibare pakking die ze gebruiken of de pakking zelf een tweede keer gebruikt kan worden... check nou maar gewoon.. kan je later 150 - 200 € schelen in de eindafrekening, cartertje kost imi 65 € ofzo.. origineel moet je aan Laagjuh vragen
Geplaatst: 23 apr 2007 21:34
door Mad Driver
hmm zal idd even controleren dan als we bezig zijn of het niet aan de carter ligt.
en anders wat extra sparen voor niuwe carterpan.
maar zoals het nu uitziet ga ik mn auto mieschine verkopen.
maar daar moet ik nog even goed over nadenken.
Geplaatst: 23 apr 2007 21:44
door Sounddragon
Geplaatst: 23 apr 2007 21:47
door smatse
Mad Driver schreef:hmm zal idd even controleren dan als we bezig zijn of het niet aan de carter ligt.
en anders wat extra sparen voor niuwe carterpan.
maar zoals het nu uitziet ga ik mn auto mieschine verkopen.
maar daar moet ik nog even goed over nadenken.
als de verkoop net zo veel pagina vol krijgt op het forum als de koop zelf
Geplaatst: 23 apr 2007 21:50
door Mad Driver
ja ik vind het ook niet leuk maree ik denk dat ik een heel groot fout heb gemaakt met het kopen van DEZE gsi.
voor hetzelfde geld had ik een veel betere kunnen kopen besef ik nu.
Maar goed er is ook een wijze les uitgehaald.
omdat ik zoveel problemen had ben ik veel te weten te komen over de gsi.
Maar deze heeft nog een kostentoekomst waar ik liever niet aan denk.
Ik wil deze verkopen een dan een 2l kopen maar dan een goeie door eerst goed te bekijken voor ik hem koop.
is dat aan te raden of niet..
Geplaatst: 23 apr 2007 21:53
door smatse
hoe meer je vervangen hebt aan je eigen auto hoe beter hij wordt natuurlijk
Geplaatst: 23 apr 2007 21:56
door Sounddragon
Hele onderkant wordt ook nat omdat de druppeltjes alle kanten op waaien als je rijdt, op een gegeven moment lijkt het wel oorlog daaronder.. olie kruipt ook capillair via zand en vuil overal, maakt vettige drab die nog meer vuil opvangt en vasthoudt... als je het schoonmaakt zal je misschien zien dat het maar op 1 bepaalde plaats lekt, en dan kan je ook de boutjes nog even een KLEIN BEETJE natrekken, misschien dat dat iets helpt, misschien zit er wel eentje los ofzo, ga eens op onderzoek uit...
Ik doe ze met een dopschroevendraaier (10 mm) zo vast als ze gaan (best stevig vast bij mij), en dan met de ratel of T-stuk nog een allemaal een halve slag ofzo.. beetje op het gevoel, niet TE vast draaien, en ze moeten allemaal ongeveer even vast zitten
Geplaatst: 23 apr 2007 21:58
door Bartje,
En wat maakt het eigenlijk uit als de carterpakking een beetje zweet??
M'n ouwe blokje zwete ook al vanaf het begin bij de carterpakking, en daar heb ik toch nog 120.000km veel plezier van gehad..
Geplaatst: 23 apr 2007 21:59
door Bart(astra)
Op die manier zou ik het niet doen als je een aluminium carter hebt, want dan krijg je gegarandeerd haarscheurtjes rondom de boutgaten.
20Nm was het dacht ik !
Geplaatst: 23 apr 2007 22:01
door smatse
lekker laten zweten
Geplaatst: 23 apr 2007 22:03
door Mad Driver
ja maar het is niet de carter wat mij afschrikt hoor
die paar honderd euro kank wel ophoesten.
tis gewoon ik heb er al een enorme bedrag inzitten.
maar de auto blijft mankementen tonen.
en dan heb je nog het uiterlijk.
ik wil graag konis eronder en ramen blinderen en nodig wat spuitwerk enso.
maar als ik kijk naar wat ik nog moet doen voor onderhoud zal dat er nooit komen ben ik bang.
daarom zit ik te denken om deze weg te doen en dan wat geld erbij eentje kopen die gewoon goed compleet is waarmee ik echt plezier kan hebben.
Geplaatst: 23 apr 2007 22:04
door Sounddragon
Bart(astra) schreef:Op die manier zou ik het niet doen als je een aluminium carter hebt, want dan krijg je gegarandeerd haarscheurtjes rondom de boutgaten.
20Nm was het dacht ik !
Ik heb staal; 8 klappertje he
En ik wist het aanhaalmoment niet
Geplaatst: 23 apr 2007 22:05
door Mad Driver
hehe
Geplaatst: 23 apr 2007 22:35
door lemans
C20Ne Ruilen voor die van jou?
Geplaatst: 23 apr 2007 22:48
door Rallyastra
Kom hier maar gewoon een keer een dagje langs
maken we alles netje terecht. Ik kan je verzekeren elke gsi kom je dit soort dingen tegen, gewoon deze mooi klaarmaken en dan ben je van het gezeur af, nieuwe auto = nieuwe problemen.
Geplaatst: 23 apr 2007 23:40
door Mad Driver
ja ik was eig wel van plan om te komen als niels zn zaakje rond had.
Maar goed dat is ook niet gratis wat daar gebeurt.
Marcel heeft me het een en ander beloofd maar dat gaat me allemaal wel geld kosten.
ik weet het niet ...heb nog niet besloten om hem te verkopen eig.
ene kant denk ik van ja en dan weer niet.
Maar zal het toch maar niet wegdoen voorlopig.
ik heb gezegd dat ik nog een dagje langskom om mn auto te laten kijken.
Dat ga ik ook doen.
wie weet word het een succes en is mn auto daarna wel weer toppie.
maar voorlopig ben ik overtuigd ik houd hem wel.
thx jongens denk dat ik met een andere auto toch weer problemen tegenkom.
kan beter de mijnes houden.
Geplaatst: 24 apr 2007 16:05
door Station c20xe
Ook de c20xe van mij zweet als een hijgende sumoworstelaar op rollerskates
..eehmm
ja. Toch het olieverbruik is nog altijd positief te noemen.
Geplaatst: 24 apr 2007 16:13
door Roy 2.0 16v
zweten doen ze allemaal
zou me pas zorgen maken als je olievlekjes op straat onder je auto ziet of echt druppels ziet hangen