Pagina 2 van 3

Geplaatst: 17 apr 2007 08:59
door JW
Hoop het niet... weet ook niet...
Opzich wel goede lui... het duurste wat ze me ooit gerekend hadden was 80 euro voor een middag een uitlaat vanaf de kat opnieuw maken/lassen en monteren (omdat die van de colt overdwars ligt)

Denk dat het opzich nog wel mee zal vallen.... hoop ik dan :lol:

Geplaatst: 17 apr 2007 10:45
door Mad Driver
:? pff zelfde verhaal als ik dus
oook ik heb mijn auto vanaf januarie en sinds ben ik problemen aan het oplossen.
nou heb ik niet zoveel uitgegeven als jij ongeveer 1000 euro aan reparaties tot nu toe.
Maar ik moet nog zeker een 800 euro in de strijd gooien voordat de auto goed in orde is.

Maar ik doe het echt niet met leningen.
Ik krijg elke week mijn loon en ik doe al mijn probleemtjes met de week fixen.
zo kom ik niet rood op de bank te staan en kun je met gemak je probleemtjes oplossen.
Maar goed veel succes met je reparaties het is niet makkelijk om zoveel geld uit te geven aan een auto die iemand anders verneukt heeft.
Maar als die eenmaal goed is hebje wel een leuk autotje zeg ik altijd.

Geplaatst: 17 apr 2007 10:53
door Roy 2.0 16v
ja stapje voor stapje probeer ik ook, maar ik begrijp wel dat als ie kapot is, en gemaakt moet worden en het kost veel geld, dat je dat even van ouders leent

maar volgens mij is dan bijna alles al kapot gegaan en vervangen, aan motor, sensoren, remmen, vering
want in die 3000 zitten geen nieuwe velgen, banden, bodywerk,spuitwerk, ander interieur..

met andere woorden CUD

Geplaatst: 17 apr 2007 11:13
door Mad Driver
:? ja idd zo te horen heeft hij nog meer pech gehad als ik
ik heb super super veel van die kleine probleemjes gehad
40 euro hier
50 daar etc...

maar JW heeft duidelijk wat grotere problemen gehad en dan moet je sireus beslissen of het je waard is of niet.
Dus gaje veel geld uitgeven en het helemaal maken?
of gaje hem gelijk verkopen en dan wat beters zoeken.
Ik heb besloten om de mijne helemaal af te maken.
Of het lukt is nog niet zeker maar ik heb nu belangrijkste dingen gehad.
JW succes en houd ons opde hoogte.

Geplaatst: 17 apr 2007 11:31
door Baas J.
Ik heb er ook al zeker dik 1500e inzitten aan onderdelen die vervangen moest worden...of achterstallig onderhoud..reparaties

Remmerij tot aan handremkabel en remschoentjes voor de handrem / nieuwe schijven / blokken etc
Bumpers - voor en achter waren zwaar beschadigd toen ik m kocht, ook maar direct mistlampen erin.
Voorruit - scheur van links naar rechts
4 nieuwe Banden - oude kwam t canvas doorheen
Nieuwe LFR - bekend hier ;)
Lambdasonde - idem
Klepdeksel pakking / nieuwe olie / bougies / interieur filter / oliefilter / ruitenwisserbladen etc etc

Niet te vergeten dynamo vervangen en zowat elke slang die er te vinden is.

En dan nog ramentinten / velgen / grill / spoiler / achterlichten / gaas etc etc

Maar goed, je mag iets je hobby vinden :)

Geplaatst: 17 apr 2007 12:31
door JW
Baas J. schreef:Ik heb er ook al zeker dik 1500e inzitten aan onderdelen die vervangen moest worden...of achterstallig onderhoud..reparaties

Remmerij tot aan handremkabel en remschoentjes voor de handrem / nieuwe schijven / blokken etc
Bumpers - voor en achter waren zwaar beschadigd toen ik m kocht, ook maar direct mistlampen erin.
Voorruit - scheur van links naar rechts
4 nieuwe Banden - oude kwam t canvas doorheen
Nieuwe LFR - bekend hier ;)
Lambdasonde - idem
Klepdeksel pakking / nieuwe olie / bougies / interieur filter / oliefilter / ruitenwisserbladen etc etc

Niet te vergeten dynamo vervangen en zowat elke slang die er te vinden is.

En dan nog ramentinten / velgen / grill / spoiler / achterlichten / gaas etc etc

Maar goed, je mag iets je hobby vinden :)
Alles heb ik inderdaad ook al gehad behalve.... ehm.... ohja interieur filter, LFR, bumpers en ruiten...

De rest heb ik ook al gehad... maar ik hoop gewoon dat deze echt een keer klaar is binnenkort...

Moet hierna nog naar de remmen kijken en elke keer een tik als ik over een hobbeltje gaat... volgens smatse misschien iets bij het chassis en de wielophanging afgebroken...

Verder moet hij nog gepolijst worden... overal krassen door ontzettende slechte omgang met auto van vorige eigenaar...

Maar mocht ik de auto terug krijgen... en de koppakking is lek.... nieuwe motor of toch maar weer een nieuwe koppakking?

Geplaatst: 17 apr 2007 13:13
door Roy 2.0 16v
nou dan zou ik de koppakking vervangen, zelf of met hulp van hier

andere motor ben je zowieso 300,- kwijt ex inbouwen en wie weet is die kop of pakking ook al aardig verrot

Geplaatst: 17 apr 2007 13:25
door Mad Driver
elke keer een tik als ik over een hobbeltje gaat...
dat tikken heb ik ook
bij mij komt het omdat ik die beschermkapjes van de achterremblokjes mis.
die ga ik binnenkort bestellen.

mja kan ook altijd aanw at anders liggen...

Geplaatst: 17 apr 2007 14:24
door JW
GOED NIEUWS!!!!!

Auto was ongeveer klaar... de FAN doet het weer... hij had hem 45 min stationair laten lopen zonder problemen! verder geen troep in het oliecircuit gevonden.... dus hij is dik in orde!
Hij liep ook perfect!

Nu rest mij nog 1 vraag...
Als het contact 5 min aan staat, is de accu leeg... de voltage dropt naar 9v...

Heb 2 versterkers achterin liggen en een radio die niet op standby gaat maar helemaal uit met natuurlijk memory (kleine spanning)
Wat kan het veroorzaken dat mijn accu al na 5 min leeg is zonder licht of iets anders aan?...

Geplaatst: 17 apr 2007 14:29
door pluggie
Rotte accu ? Meet lekstroom ? Enzo ?

Geplaatst: 17 apr 2007 14:38
door Roy 2.0 16v
en dynamo en aanhangende plus en minkabels, bevestigingspunten massa. of een dikke lekstroom idd

pak de multimeter er maar bij, op de polen bij auto uit, en kwartier later weer, kijken of het is gezakt, zakt het steeds, dan zekering voor zekering eruit halen, en weer meten. weet je in ieder geval welke groep het is

en bij draaiende motor kijken of je dynamo bijlaad, dan een zoot verbruikers aandoen en weer meten

je kan ook je ´´overbodige ´´ plusdraden van de accu even loshalen, dan maar even een dagje geen versterkers.

Geplaatst: 17 apr 2007 14:47
door JW
Roy 2.0 16v schreef:en dynamo en aanhangende plus en minkabels, bevestigingspunten massa. of een dikke lekstroom idd

pak de multimeter er maar bij, op de polen bij auto uit, en kwartier later weer, kijken of het is gezakt, zakt het steeds, dan zekering voor zekering eruit halen, en weer meten. weet je in ieder geval welke groep het is

en bij draaiende motor kijken of je dynamo bijlaad, dan een zoot verbruikers aandoen en weer meten

je kan ook je ´´overbodige ´´ plusdraden van de accu even loshalen, dan maar even een dagje geen versterkers.
Ik zal het vanmiddag bij de garage even opnemen... het gekke vind ik persoonlijk dat het alleen gebeurt als het contact er op staat....

Als de auto een week stil staat en dan aan wordt gezet... gaat het goed... puur bij contact gebeurd het...

Trouwens kan de - van de dynamo zijn... heb ik onderweg een noodreparatie bij moeten uitvoeren omdat deze geknapt was. Hierna was de kabel natuurlijk wel bloot en kon tegen het chassis aankomen... maar het is de - kabel dus naar mijn mening geen probleem...

Maar we zien vanmiddag wel :)

Geplaatst: 17 apr 2007 14:54
door Roy 2.0 16v
nou daar heb je het al

noodreparatie --> minkabel dynamo :?

en is belangrijker dan je denkt, stroomcirkel moet goed zijn, slecht contact van de minkabel aan chassis is een inkopper voor problemen

hij laad nu niet of amper bij tijdens het rijden, dus accu snel op

naja we horen het eind van de middag wel als t goed is

Geplaatst: 17 apr 2007 20:17
door Laagvlieger
controleer of je achterruitverwarming niet blijft hangen. :wink:

Geplaatst: 18 apr 2007 08:42
door JW
Heb gister gebeld... alles was al klaar, behalve de weerstand in de FAN schakeling... die zou vandaag binnen komen... dus wordt vanavond ophalen :)

Geplaatst: 18 apr 2007 18:14
door JW
En ik heb de auto weer terug 8)
Fan slaat nu weer netjes aan dus dat is in orde :)

van de week even een stuk snelweg rijden, kijken hoe hij zich houdt...

Kosten waren 85 euro... dus viel reuze mee... 3 dagen kwijt geweest

Geplaatst: 18 apr 2007 23:04
door Roy 2.0 16v
85,- totaal??? gast waar breng jij em heen :lol: hier ben ik dat zowat per uur kwijt!
maar mooi voor je dat het meevalt!

Geplaatst: 19 apr 2007 09:12
door JW
Laagvlieger schreef:controleer of je achterruitverwarming niet blijft hangen. :wink:
Stond gisteravond bij het tankstation... ze hadden bij de garage inderdaad de achterruitverwarming per ongeluk aangezet...

Accu was leeg.... start kabels er op...
Op het moment dat de start kabels er op zaten draaide de startmotor nog harder dan dat ie ooit heeft gedaan....

Conclusie:
Achterruitverwarming was de grote lek... (hoop ik)
Accu is lui geworden... Ga er voor het weekend een diesel accu in plaatsen....

Geplaatst: 19 apr 2007 09:41
door Matt
Mooi dat alles weer is opgelost!! :D

Meeten we weer op Zandvoort 8)

Geplaatst: 20 apr 2007 08:56
door JW
Nieuwe accu bij de kwik-fit voor 100 euries gehaald... diesel accu...

Ding start eindelijk weer super :)

Nu nog even zaterdag naar de garage om de weerstand te laten monteren... en dan maak ik er meteen gebruik van dat ik de velgen er even af haal... centreer ringen er uit, naaf schoonmaken, velg aan de binnenkant schoonmaken

Daarna om 20:00 door de wasstraat en ik ben klaar voor zandvoort !! 8)

Geplaatst: 20 apr 2007 09:20
door Roy 2.0 16v
als je originele velgen erop hebt wat ik op je avatar zie, dan heb je geen centreerringen. of heb je inmiddels andere velgen


in dat geval: boeeee ouwe fotoooooo :wink:

Geplaatst: 20 apr 2007 09:31
door JW
Roy 2.0 16v schreef:als je originele velgen erop hebt wat ik op je avatar zie, dan heb je geen centreerringen. of heb je inmiddels andere velgen


in dat geval: boeeee ouwe fotoooooo :wink:
Ik had eerst inderdaad andere velgen... deze waren zo krom als de neter dus heb van Matt orginele velgen kunnen kopen... maar bij Kwik-fit hebben ze deze inclusief centreerringen er op gezet... dus die moeten er nog uit...

Geplaatst: 20 apr 2007 11:50
door GSI-Sneek
die van mij wordt af en toe ook foking warm.

even een voorbeeld. duiste auto dag toen we weer weg gingen en in de file stonden onder dat tunneltje. wordt dat ding zo foking warm dat ie bijna naar de 100G gaat.

pas dan gaat de fan aan, maar is dat niet veels te laat? :roll:

Geplaatst: 20 apr 2007 12:16
door JW
GSI-Sneek schreef:die van mij wordt af en toe ook foking warm.

even een voorbeeld. duiste auto dag toen we weer weg gingen en in de file stonden onder dat tunneltje. wordt dat ding zo foking warm dat ie bijna naar de 100G gaat.

pas dan gaat de fan aan, maar is dat niet veels te laat? :roll:
Water begint te koken bij 100 graden...

Maar ik zag dat Mathijssen een thermostaat of een koppelstuk voor je radiateur heeft dat de fan 10 graden of in combinatie met elkaar 20 graden eerder gaat draaien....

Thermostaat:
82 graden thermostaat. (Voor alle C20NE motoren)

Deze speciale thermostaten (excl. behuizing) gaan 10 graden eerder open dan de standaard Opel modellen en kunnen gebruikt worden, in de koelsystemen van grotere motoren. (bv. 2.0L in Corsa). Maar natuurlijk ook in de Opel modellen waar deze motor standaard in gebouwd zit. Zeer effectief bij warme zomers, of in file-rijden. Deze "koele" thermostaten zorgen ervoor dat de koelvloeistof, bij een lagere temperatuur tot de radiateur doorgelaten wordt. Deze thermostaten helpen preventief tegen gescheurde cilinderkoppen. Zeer gemakkelijk uit te wisselen met de originele Opel Thermostaat die in uw motor gebouwd zit. De behuizing zit meestal met 3 boutjes vast, en de thermostaat kan doormiddel van een kwart-slag draaien zo uit de behuizing genomen worden.
€ 50 euro

Plug bij radiator:
92 graden-Koelvin-schakelaar

Deze thermoschakelaar schakelt uw koelventilator eerder aan. Normaal schakelt de koelventilator van uw auto pas bij 100 graden in. Deze thermoschakelaar is eenvoudig te monteren op de standaard plaats in de radiateur. Uw motor wordt nu beter gekoeld in files e.d.
€ 39 euro

Geplaatst: 20 apr 2007 18:31
door Laagvlieger
Onzin!

1) Water kookt bij ongeveer 120 graden in een koelsysteem,
2) 100 graden is een hele NORMALE temperatuur, en is dus geen storing!!!!
3) Andere thermostaten erin en thermoschakelaars is onzin. Alleen nuttig voor turbomotore nen andere motoren die heel snel veel warmte ontwikkelen.
4) niet doen. :lol: