Pagina 2 van 2

Geplaatst: 01 apr 2007 10:16
door oenatje
ASTRA 1.4 HB. MOT.C14NZ 44KW 10-91 t/m 02-98
ASTRA 1.4 SI HB. MOT.C14SE 60KW 10-91 t/m 12-93
ASTRA 1.4 16V. HB. MOT.X14XE 66KW 04-96 t/m 02-98
ASTRA 1.6 HB. MOT.C16NZ 55KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 1.6 HB. MOT.X16SZ 52KW 09-93 t/m 03-96
ASTRA 1.6 HB. MOT.X16SZR 55KW 04-96 t/m 02-98
ASTRA 1.6 SI HB. MOT.C16SE 74KW 10-91 t/m 08-94
ASTRA 1.6 16V. HB. MOT.X16XEL 74KW 09-94 t/m 02-98
ASTRA 1.8 HB. MOT.C18NZ 66KW 10-91 t/m 08-94
ASTRA 1.8 16V. HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 1.8 16V. HB. MOT.C18XEL 85KW 09-94 t/m 03-96
ASTRA 1.8 16V. HB. MOT.X18XE 85KW 04-96 t/m 02-98
ASTRA 1.8 16V.GSI HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 2.0 HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 GSI HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.X20XEV 100KW 03-95 t/m 02-98
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.C20XE 110KW 10-91 t/m 02-95
ASTRA 1.7 D.(KAT) HB. MOT.17DA/C17DR 44KW 10-91 t/m 08-94
ASTRA 1.7 TD.KAT. HB. MOT.TC4EE1 60KW 10-91 t/m 02-98
ASTRA 1.7 TD.KAT. HB. MOT.X17DTL 50KW 09-94 t/m 02-98

geen c18ne te zien

maar die code bestaat wel, weet alleen niet in welke opel hij gezeten heeft

Geplaatst: 01 apr 2007 10:47
door verliefdopGSI
naja sorry dan :lol:

d8 dat 1.8 8 klepper er ook wel was..

maar was vergissing dus.. :roll:

ben nog geen volleerd astra rijder :P

nu nog effe in de koektrommel en snel astra zoeken.

denk via het forum hier, beter onderhouden astra`s..

en bekendere astra`s qua mankementen

Geplaatst: 01 apr 2007 11:24
door oenatje
1.8 8v is er ook wel maar die is alleen in een gewone astra gekomen

ASTRA 1.8 HB. MOT.C18NZ 66KW 10-91 t/m 08-94

Geplaatst: 01 apr 2007 11:32
door Sounddragon
En al eerder gezegd; in de Kadett's en volgens mij in nog wel meer modellen al zal dat dan zonder C(at) zijn :wink:

Geplaatst: 02 apr 2007 21:29
door gsipiloot
idd soundje heeft gelijk!

een maat van mij heeft een kadett gsi 1.8 8v gehad die hebben 115 pk die van hem was uit 1986 dus die blokken lagen in de eerste versies van de kadett (E) gsi
k weet niet of ze lang geleverd zijn maar dat zal wel niet want ik heb zelf een kadett gsi 2.0 gehad met ook maar 115pk was volgens mij een
2.0seh en dan heb je ook nog de 2.0ne met 130pk en die is later weer vervangen voor de 1.8 16v in de astra gsi
astra gsi heb je ook in 2.0 8v met 115pk en ook de 130pk versie

Geplaatst: 03 apr 2007 10:03
door oenatje
130pk versie astra gsi? nee er zijn maar 3 soorten astra gsi's

116pk c20ne
125pk c18xe
150pk c20xe

ASTRA 1.8 16V.GSI HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 2.0 GSI HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.C20XE 110KW 10-91 t/m 02-95

de vierde is het faceliftmodel 136pk

ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.X20XEV 100KW 03-95 t/m 02-98

Geplaatst: 09 nov 2007 01:17
door QuerulouS
oenatje schreef:130pk versie astra gsi? nee er zijn maar 3 soorten astra gsi's

116pk c20ne
125pk c18xe
150pk c20xe

ASTRA 1.8 16V.GSI HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 2.0 GSI HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.C20XE 110KW 10-91 t/m 02-95

de vierde is het faceliftmodel 136pk

ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.X20XEV 100KW 03-95 t/m 02-98
iik d8 dat er ook 1 c2.0seh was met 130pk ofzo, lag deze ook niet in een kadett gsi?, ow wacht we hebben het hier over astra's. :o :D

edit: srry ouwe topic :D :?

Geplaatst: 09 nov 2007 09:28
door lemans
Wilde je de kop van de swift gaan uitveilen??? :P

Begin weer aan mn brommers te denken :twisted:

Geplaatst: 09 nov 2007 10:32
door oenatje
20seh is in de kadett gsi geleverd

Geplaatst: 09 nov 2007 11:32
door Station c20xe
Vanaf c20xe krijg je pas een echte gsi rijervaring vind ik. Geen enkele 2.0 16v motor van welk merk dan ook presteert en is zo sterk als een c20xe motor. Indien in optimale staat nog redelijk zuinig ook.

Shoot me if i'm wrong :zak:

Geplaatst: 09 nov 2007 11:38
door pluggie
Andere 2.0 16Vs kunnen/presteren soms bijna hetzelfde.
Een Golf III 2.0 GTI16V wel eens op top op A2 mee lopen kanonnen tegen mekaar, ik loop bij 200 naar bv 220 op teller NIET uit, gaat EXACT op. Duimpies op naar mekaar enzo.

Ik dacht altijd, oooh die rij ik zo weg. NOT.

C20XE heeft wel de niks niks BOEM ervaring.
Als ik in een andere 2.0 16V zit is dat minder.

Verder zal bv de 2.0 16V in 'je pa zijn Laguna/406' etc gewoon
ook andere karakter hebben. Die is gewoon rustiger.

Probeer bv met de schakelratio's van je F20 maar in de bergen te gaan rijden. Bergaf remmend op de koppeling is dat echt niet hendig.
2 rijdt 25 dan ofzo, en 3 60, terwijl je met 35 de berg af wil.

Geplaatst: 09 nov 2007 19:11
door snarfjuh
De 2.0 16 v in mijn coupé heeft ook vrijwel hetzelfde karakter als de c20xe.
Alleen klinkt deze 2.0 16v nog iets lekkerder dan een c20xe,
heeft daarintegen wel weer iets minder pk.

aantal cilinders: 4
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 1995 cm3
boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
compressieverh.: 10,4:1
max. vermogen: 102 kW (139 pk)
6000tpm
max. koppel: 180 Nm
4500tpm
brandstofsysteem: multipoint injectie
klepbediening: dohc
turbo: nee
katalysator: geregeld

8)

Geplaatst: 09 nov 2007 19:18
door pluggie
En iets minder koppel.

Geplaatst: 09 nov 2007 19:29
door snarfjuh
Ook dat ja :wink:
En hij is ook nog een stuk zwaarder, dus niet echt geschikt voor snelle sprintjes.
Maar op de snelweg lekker hoog in de toeren,
voelt de coupé zich wel lekker :)

Geplaatst: 09 nov 2007 19:38
door GrinX
snarfjuh schreef:boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
Overvierkant blok, dus houd graag van toeren.

Geplaatst: 09 nov 2007 19:53
door GSi Twente
Niks niks BOEM is net met een 206 GTI, dat ding doet onderin ook geen drol, en dan ineens springt het er ineens uit.

Maar gesproken over ouwe topics uit de sloot halen... maart 2007. :roll:

VerliefdopGSi die is volgens mij hier de laatste maanden nergens gezien, zal wel een of andere knaken jap hebben gekocht? :roll:

Geplaatst: 09 nov 2007 22:08
door Laagvlieger
GrinX schreef:
snarfjuh schreef:boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
Overvierkant blok, dus houd graag van toeren.
Neej. das een lange slag motor.
Vooral voor koppel (zware auto) en geen toerenmonster.

Geplaatst: 10 nov 2007 00:12
door GrinX
Laagvlieger schreef:
GrinX schreef:
snarfjuh schreef:boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
Overvierkant blok, dus houd graag van toeren.
Neej. das een lange slag motor.
Vooral voor koppel (zware auto) en geen toerenmonster.
Ik rij toch liever op toeren met zo'n auto hoor ;)
Onderin is er niet veel spannends aan de hand.

Geplaatst: 10 nov 2007 08:32
door snarfjuh
Idd boven de 3500/4000 toeren komt de motor pas echt tot leven,
daaronder lijkt het wel of je met een doodnormale 1.6 rijd :lol: