stuur trilt zonder reden?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

ja is raar
alsje mij vraagt is het zo dat zodra je de banden van de auto afhaalt
en vervolgens weer opzet dat het niet meer zo perfect gaat zitten als vantevoren.
Waardoor er een klein verschil ontstaat en dus beetje gaat trillen.

best irritant idd
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

dd

Bericht door Delax80 »

Rallyastra schreef:Heb zelf bij een banden zaak gewerkt, kwam vaak voor dat klanten zelf velgen verwisseld hadden en dan trilde het spul. Of er zat rotzooi tussen de centreer ring en de velg, je drukt ook makkelijk een centreer ring kapot als je hem op de naaf laat zitten. Want hij heeft niet getrild voor dat je het wiel er af haalde ? dan kan het dus niet liggen aan opnieuw balanceren, tenzij hij ooit een keer aan de auto gebalanceerd is.
mijn centreerringen kan ik geeneens in de velg drukken.....ja kan wel...maar ze klemmen als ware niet...

pas als ik ze op de naaf doe en dan de velg er overheen dan komen ze strak te zitten. zijn ook heel simpele kunststof ringetjes...de ringen bij me vorige velgen ware stuk steviger...

het is wel 100% de goede maat....alleen beetje slechte kwaliteit ringen denk ik:S zit er zoveel verschil in centreerringen joh??
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Re: dd

Bericht door D_V_R_O_S »

Delax80 schreef:
Rallyastra schreef:Heb zelf bij een banden zaak gewerkt, kwam vaak voor dat klanten zelf velgen verwisseld hadden en dan trilde het spul. Of er zat rotzooi tussen de centreer ring en de velg, je drukt ook makkelijk een centreer ring kapot als je hem op de naaf laat zitten. Want hij heeft niet getrild voor dat je het wiel er af haalde ? dan kan het dus niet liggen aan opnieuw balanceren, tenzij hij ooit een keer aan de auto gebalanceerd is.
mijn centreerringen kan ik geeneens in de velg drukken.....ja kan wel...maar ze klemmen als ware niet...

pas als ik ze op de naaf doe en dan de velg er overheen dan komen ze strak te zitten. zijn ook heel simpele kunststof ringetjes...de ringen bij me vorige velgen ware stuk steviger...

het is wel 100% de goede maat....alleen beetje slechte kwaliteit ringen denk ik:S zit er zoveel verschil in centreerringen joh??
ik heb ook van die plastic dingen.
zijn gewoon orginele van me velgen.

maar ga denk gewoon even nieuwe halen.. misschien helpt het wel want balanceren helpt niet iig :cry:
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:? zoals jullie weten trilde mijn stuur inde buurt van de 110
gister effe de velgen afgehaald en alles roest en viezigheid met mn platte schroevendraaier schoongemaakt.
Velg drop en hoppa bijna perfect totaal geen trillingen meer.
Dus niet allen het stukje van de ringen schoonmaken, maar ook die hele middelstuk wat vast komt te zitten.

succes
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Je hebt de wielnaven dus eens een keer flink onder handen genomen !

Velgen zelf ook doen :wink:

Heb je in de toekomst ook niet zo snel problemen dat je wielen niet meer los willen.. :idea:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:D niet erbij gezegd?
velgen heb ik ook gedaan.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Mad Driver schreef::? zoals jullie weten trilde mijn stuur inde buurt van de 110
gister effe de velgen afgehaald en alles roest en viezigheid met mn platte schroevendraaier schoongemaakt.
Velg drop en hoppa bijna perfect totaal geen trillingen meer.
Dus niet allen het stukje van de ringen schoonmaken, maar ook die hele middelstuk wat vast komt te zitten.

succes
Dat zeg ik...... gamma :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:D ey Niels thx voorje advies man zo is het nog eens gratis opgelost :lol:


:evil: DELETED?
wat een klojos zeg
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Plaats reactie