Cuise-control Astra G Sport

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

RedBill schreef:Als je het dn hebt over de Astra F Sport of Sportive, dan merk je dat daar vaak wel een relatief krachtige motor inlicht (C20NE of C18XE), maar dat ze kwa opties nergens op voorbereid zijn.

Maat van mij had een 93'er 5 deurs sportive met één van de eerste C18XE's erin. Heb ik een keer geprobeerd elektrisch bediende spiegels op te zetten. Nou dat kon ik mooi schudden. Nergens op voorbereid, zelfs niet op CV.
ik had eerst een astra gt c16se 100pk van 92
gt is toch een voorloper van de sport?

die had boordcomp
electr spiegels
electr koplampen
en cv

best veel optie's vond ik
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

oenatje schreef:
RedBill schreef:Als je het dan hebt over de Astra F Sport of Sportive, dan merk je dat daar vaak wel een relatief krachtige motor in ligt (C20NE of C18XE), maar dat ze kwa opties nergens op voorbereid zijn.

Maat van mij had een 93'er 5 deurs sportive met één van de eerste C18XE's erin. Heb ik een keer geprobeerd elektrisch bediende spiegels op te zetten. Nou dat kon ik mooi schudden. Nergens op voorbereid, zelfs niet op CV.
ik had eerst een astra gt c16se 100pk van 92
gt is toch een voorloper van de sport?

die had boordcomp
electr spiegels
electr koplampen
en cv

best veel optie's vond ik
De GT (Gran Turismo) is een andere uitvoering dan de sport. Zal dus ook een ander standaard optie pakket hebben gehad. ik vermoed dat het ook wel mogelijk was om op de sport(ive) modellen dergelijke zaken als extra te bestellen, maar dat kost dan relatief veel meer omdat ze dan ook andere kabelbomen gaan toepassen.

Bij de Astra GSi is bijna alles kwa bekabeling al voorbereid. Daardoor betaalde je voor de extra's denk ik relatief weinig. Maar goed, dat zijn allemaal aannames van mijn kant.
Laagvlieger schreef:Omdat dat productieafhankelijk is.
Je zit met voorgenmonteerde kabelbomen he met verschillende opties.
Het is gigantisch duur om een auto met ALLE kabelbomen opties uit te rusten. Zeker op een productieaantallen van in de massa.
Nu kan het dus voorkomen dat op een bepaald euitvoering bepaalde circuits niet compleet zijn. Maar die circuits worden toch niet gebruikt dus dat is niet erg.
1 meter draad minder. wat kost dat? € 1 misschien. En dat op 100.000 auto's? hahah das €100.000 besparing he!!!!!

bedenk dat het volgens Opel niet mogelijk is achteraf zoiets in te bouwen.
Alles wat er nu al aan label sligt is meegenomen. Is extra. Zo moet je het zien.
In dat licht ben ik wel blij dat er meer met een bus-systeem gewerkt wordt. Daar kun je een kabel willekeurig op een contactpunt aansluiten, en een component aansluiten. Het enige wat je hoeft te doen is de ECU vertellen dat je een extra apparaat hebt toegevoegd. (Programmeren).

De vraag is alleen of de bussystemen in auto's in de toekomst op een dusdanig eenvoudige wijze te programmeren zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

CAN bus, ja dat kan redbill.
Alleen wel wat kennis noodzakelijk.
Combinatie hard en software.
Ik heb zelf al verscheidene systemen achteraf opgebouwd aan CAN bus systemen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie