Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19 mar 2007 11:28
door Kakashi
Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Hoe bedoel je dat? Ik moet het binnenkort ook even doen.
Het mijne is zwart.
En hoelang kan je met je motorolie ong doorrijden??
Geplaatst: 19 mar 2007 11:40
door Roy 2.0 16v
dop van koelreservoir afhalen, compressorslang erin, en de opening afsluiten met een doek. zodat alle lucht door de leidingen gaat en de restjes eruit blaast.
en hoelang kan je met motorolie doorrijden? ik vervang het 2x per jaar maar dat is misschien wat overdreven. veel km rij ik niet maar wel erg veel korte stukjes.
1x per 10.000km is volgens mij de ´´norm´´
maar vervangen kan nooit kwaad. voor 50,- heb je de beste(lees duurste) olie en filter kost niks. en het is een werkje van niks.
Geplaatst: 19 mar 2007 11:43
door Delax80
Kakashi schreef:Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Hoe bedoel je dat? Ik moet het binnenkort ook even doen.
Het mijne is zwart.
En hoelang kan je met je motorolie ong doorrijden??
denk dattie bedoeld met een doek de vulopening afsluiten en dan met luchtspuit erin spuiten. zodat de resterende vloeistof ook uit de radiateur komt.
en olie ververs in rond de 15.000 km...volgens mij moet dit eigenlijk om de 20.000. maar dat zulle andere beter weten.
Geplaatst: 19 mar 2007 12:04
door GSi Twente
Beste is met een tuinslang vanuit je reservoir erin, dat dus alle ouwe prut er goed uit komt.
Dan spoel je het geheel dus goed door.
Geplaatst: 19 mar 2007 12:44
door Kakashi
GSi Twente schreef:Beste is met een tuinslang vanuit je reservoir erin, dat dus alle ouwe prut er goed uit komt.
Dan spoel je het geheel dus goed door.
Gewoon met water doorspoelen dus.
Geplaatst: 19 mar 2007 13:25
door GSi Twente
Ja, want er blijft altijd spul achter, door je onderblok, kachel radiateur, enz.
Dus onderste slang los boven een putje... tuinslang erin, en laat maar lopen dat water.
Geplaatst: 19 mar 2007 13:38
door Kakashi
GSi Twente schreef:Ja, want er blijft altijd spul achter, door je onderblok, kachel radiateur, enz.
Dus onderste slang los boven een putje... tuinslang erin, en laat maar lopen dat water.
Onderste slang?
Die van de radiateur bedoel je?
Geplaatst: 19 mar 2007 13:59
door GSi Twente
Ja, altijd laagste punt pakken.
Geplaatst: 19 mar 2007 14:17
door Kakashi
Mooi.
Ik ga binnenkort even mn olie, koelvloeistof, olie filter en benzine filter vervangen.
Snaren hoeven gelukkig nog niet.
Geplaatst: 19 mar 2007 15:40
door Roy 2.0 16v
en na het spoelen met water, hoe krijg je dan het normale water uit bv je kachelradiateur ? of niet erg als er wat normaal water inblijft.
en je kan toch ook even volgooien met water, en dan even rijden en daarna weer legen. voordat er verse vloeistof ingaat
of is dat overdreven
f
Geplaatst: 19 mar 2007 15:53
door Delax80
Roy 2.0 16v schreef:en na het spoelen met water, hoe krijg je dan het normale water uit bv je kachelradiateur ? of niet erg als er wat normaal water inblijft.
en je kan toch ook even volgooien met water, en dan even rijden en daarna weer legen. voordat er verse vloeistof ingaat
of is dat overdreven
wat stel jij toch goede vragen joh
Geplaatst: 19 mar 2007 16:08
door GSi Twente
Je koelsysteem is een circuit, en wordt verplaatst door je waterpomp.
Dus je verplaats het maar weer een stukje.
Geplaatst: 19 mar 2007 20:28
door Sounddragon
GSi Twente schreef:
Dus onderste slang los boven een putje... tuinslang erin, en laat maar lopen dat water.
Da's vergif hoor
Beunhaas praktijken
Geplaatst: 19 mar 2007 20:37
door GSi Twente
Ja.. nadat je hebt afgetapt natuurlijk, moge duidelijk wezen.
Meerendeel wat je er daarna uit spoelt is minimaal.
En ja, ik ken je verhaal.
Geplaatst: 19 mar 2007 21:38
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Moet wel MET BELEID gebeuren !!!
Een luchtspuit kan al gauw 8bar geven, en dat vindt het koelsysteem niet leuk !
Tuinslang erin is ook goede optie !
In principe zou je de motor even op alleen water kunnen laten lopen geen honderden km's. even starten zodat al het overige water eruit gaat is in principe wel mogelijk, maar zou ik niet aanraden.
Geplaatst: 20 mar 2007 01:32
door Roy 2.0 16v
ach bij mythbusters hadden ze cola in een blok gedaan en dat ging ook prima, naaide pas vast toen ze volle toeren gingen loeien en hem lekker afboerde.
maar ik weet weer genoeg om een mooie zondag mee op te vullen
Geplaatst: 20 mar 2007 09:05
door Delax80
Roy 2.0 16v schreef:ach bij mythbusters hadden ze cola in een blok gedaan en dat ging ook prima, naaide pas vast toen ze volle toeren gingen loeien en hem lekker afboerde.
maar ik weet weer genoeg om een mooie zondag mee op te vullen
ooowh dan doe ik er gewoon cola in....
fanta ook goed??
Geplaatst: 20 mar 2007 09:33
door Roy 2.0 16v
hou het maar gewoon bij smurfenbloed
Geplaatst: 20 mar 2007 18:50
door Laagvlieger
Bart(astra) schreef:Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Moet wel MET BELEID gebeuren !!!
Uiteraard. vandaar de doek. Drukopbouw krijg je toch niet met losse slang.
Geplaatst: 20 mar 2007 21:40
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:Bart(astra) schreef:Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Moet wel MET BELEID gebeuren !!!
Uiteraard. vandaar de doek. Drukopbouw krijg je toch niet met losse slang.
Weet ik, maar ik wilde het toch even zeggen. Je weet maar nooit met al die mafketels hier....
....rennuh
Geplaatst: 20 mar 2007 21:59
door Laagvlieger
BOEM!! te laat!