Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18 mar 2007 17:43
door Kilat
Mad Driver schreef:kan op de site en in die lijst geen gsi selecteren allen TDI en DI :?:
ik heb et gevonden je zoekt vauxhall en dan astra/belmont en dan zit de gsi er tussen bij uitvoering.

Geplaatst: 18 mar 2007 21:44
door Laagvlieger
Hou nou maar gewoon fabrieksvoorschrift aan, das altijd goed.
Opel heeft die motor ontworpen, Kroon oil niet.

Geplaatst: 18 mar 2007 21:46
door pluggie
Kilat schreef:ik heb 0w40 van kroonoil.
Veels te dun, zeker voor een 8V. Als het eenmaal warm is na 10 minuten is de slijtage stuk hoger.

Overigens moet je nu niet meer terug schakelen.

Maar slijtage is stuk hoger dan bv 10W40 als die warm is. 10W60 wat bv Hans er altijd in had is de ultieme olie.

Bij onze motoren levert 5W en 0W stuk grotere slijtage op als de motor warm, blijkt uit afstudeer onderzoeken.

Geplaatst: 18 mar 2007 22:37
door Melbo
Ik rijd al enige tijd op 5w30 olie van de Opel dealer. Toen ik hem gekocht had tikte de kleppen wel een beetje, sinds die 5w30 olie eigenlijk heel weinig last meer van en ik zou bijna zweren dat hij lekkerder loopt, maar dat kan ook het idee maar zijn natuurlijk.

Lekken deed hij daarna wel wat meer, maar na een aantal bezoekjes aan de dealer is ook dat voor de volle 100% verholpen inmiddels! 8)

Geplaatst: 18 mar 2007 22:45
door pluggie
Initieel is 5W dunner, bij warm is dat niet zo. Dus kleppen zullen minder tikken bij opstarten. Slijtage hoor je niet.
10W40 hoort erin, 5W30 is de standaard die ze overal ingooien.
Bij belasting blijkt 10W40 bij onze motoren veruit beste te smeren en minste slijtage op te leveren, Castrol 10W60 staat op 1, nog beter.

Verzin dah ook nie.

Geplaatst: 19 mar 2007 21:42
door Bart(astra)
Ik rij momenteel 5w40 al enkele tientallen duizende km's, maar ag binnenkort toch weer terug op 10w40 omdat dit gewoon het voorschrift is.

Helaas krijg je (zeker met 5w..) je motor bijna nooit 100% oliedicht.
De krukaskeerringen van opel hebben nou eenmaal geen super-afdichting