Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10 mar 2007 13:08
door Laagvlieger
82 graden thermostaten vind ik altijd beetje onzin stiekum.
Kijk op een LET hoort het of andere blokken die snel opwarmen.
Nut ontgaat mij een beetje bij andere motoren.
Waarom???
Geplaatst: 10 mar 2007 17:55
door Station c20xe
Mooi, dan laat ik het zo. Thermostaat is vervangen en de temperatuur blijft steken op 90tm 95graden. Dat is dus met fan aan of uit. Is dit te doen of toch beter gsi radiateur( zijn allebei net groot trouwens alleen heb ik een 2-polige stekker voor op de temperatuurvoeler ipv. 3.)
Geplaatst: 11 mar 2007 11:17
door Laagvlieger
Merk je pas van de zomer in de file he.
Ik moe tyook nog even afwachten of de capaciteit van mijn radiateiur voldoende is.
Merk ik ook pas in der zomer.
Geplaatst: 11 mar 2007 13:26
door Sounddragon
De mijne redde het prima tot ik van de rijksweg af ging of langer dan 1 minutt stilstond, dan was het meteen hoppa blazen met die fan, was echt een kwestie van 30 sec tot een minuutje....
Temp kwam overigens nooit tot in het rood, dus op zich ging het wel, maar ik vond het irritant dat hij bij elke klipscheet de fan in ging.
Op meetings e.d. als ik stond te spelen met de audio kreeg ik alleen de fan maar tijdelijk uit door de kachel op sambal te zetten met de aanjager voluit....
Daarna heb ik nog een tijdje met een GSi radiatuer gereden met de 1.6 fan erop, en dat ging al beter, en nu is alles GSi, en doettie het zoals het hoort....
Geplaatst: 11 mar 2007 20:42
door lemans
Heb je al met een andere temperatuur meter gemeten in de koelvloeistof wat de waarde echt is..?
bij mijn c20ne had ik ook wel eens 110 graden op mn meter
Sensor in thermostaat huisje overleden, motor kwam gewoon wel netjes op temperatuur.
Geplaatst: 11 mar 2007 21:15
door Station c20xe
Station c20xe schreef:Mooi, dan laat ik het zo. Thermostaat is vervangen en de temperatuur blijft steken op 90tm 95graden. Dat is dus met fan aan of uit. Is dit te doen of toch beter gsi radiateur( zijn allebei net groot trouwens alleen heb ik een 2-polige stekker voor op de temperatuurvoeler ipv. 3.)
Geplaatst: 12 mar 2007 00:52
door pluggie
Op zich is fan continu aan ook wel goed. Me pa had zo ooit me charade even snel massa op blok gesoldeerd bij koelprobleem.
'Zo nu rij je daar lekker naartoe en ga je naar garage, en je laat beide sensoren vervangen, nee ze gaan niet zoeken, kost alleen maar geld, ze vervangen beiden, en halen even soldeerkabeltje van blok'
Geniaal
Geplaatst: 12 mar 2007 18:39
door Station c20xe
Maar is de fan continu aan nou niet nadelig voor het benzineverbruik net zoals bij airco ivm. brandstofpomp.
Geplaatst: 12 mar 2007 20:43
door Sounddragon
ja, je boordspanning keldert een halve volt ongeveer, en je dynamo gaat dat bijladen waardoor hij extra weerstand levert, dat kost dus PK's en dus brandstof
Geplaatst: 15 mar 2007 22:08
door Station c20xe
Zou zo'n 82graden thermostaat de boel nou toch wat koeler houden met zo'n 1.6 radiateur of wordt het uiteindelijk toch gewoon heet. Want ik zit te denken om een schakelaar aan te sluiten zodat ik de fan zelf aan kan zetten in de file enz. Zou de temperatuur nu voor de 90graden blijven hangen of maakt het geen flikker uit en duurt het alleen langer voordat het blokkie zich opwarmt.
Geplaatst: 15 mar 2007 22:16
door Station c20xe
Ik wil ook wel een 92graden koelvin erop gooien maar gaat een 3polige temperatuurvin het wel doen op een 2polige stekker. Het past wel maar we missen een draadje.
Geplaatst: 16 mar 2007 20:27
door Laagvlieger
Neem GSi radiateur en thermostaat/schakelaar enzo.
1.6 is gewoon te weinig capaciteit.
Eerst bouwen zoals het hoord, dan pas zeuren
Geplaatst: 16 mar 2007 21:46
door Station c20xe
Jajaja, oke ik wou het even weten gewoon joh
. Hey iemand hier nog een radiateur te koop van c20xe of te ruil tegen een van een c20let.
Geplaatst: 16 mar 2007 21:48
door Laagvlieger
ik geloof zelfs dat C20NE en C20XE zelfde radiateur heeft!!
Geplaatst: 17 mar 2007 01:09
door pluggie
Ik nie.
En die 82 graden wat is het thermostaat is nog wel typisch, zowel Mart als ik hebben qua aangeven van temp een hogere waarde dan ervoor.
Dus die geeft denk ik, minder weerstand ofzo ?, een hogere temp aan, neem dat even mee, als je dat gaat doen, of tegenkomt erna. Magoed, das alweer 2 stappen te ver vooruit. Solllly.