Pagina 2 van 5
Geplaatst: 31 jan 2007 14:00
door Rallyastra
Het is die slang die van je kleppendeksel naar je inlaat loopt, niet de dikke maar die dunne die naar dat witte buisje gaat
Geplaatst: 01 feb 2007 12:02
door Mad Driver
Hey mensen
Nou net effe met de paperclip geprobeert uit te lezen
zet de auto op contact en steek paperclip erop
Hoppa begin dat lampje te knipperen
en ik maar tellen en tellen ging tot over de 200
dus ik dacht hier klopt wat niet
Het was wel de hele tijd met een bepaalde ritme
tik.....tik tik tik
en zo de hele tijd
iemand een idee welke codenummer dat is??
greetz
Geplaatst: 01 feb 2007 13:07
door Mad Driver
Oke nu weet ik hoe ik het moet uitlezen
dat heb ik dan ook gedaan
Dus kwam uit op code 14
Coolant Sensor- voltage low
Nu nog achterhalen wat dat betekent
Iemand die me dat kan uitleggen??
thx greetz
Geplaatst: 01 feb 2007 13:18
door Mad Driver
Trouwens die karterventilatieslang
die is zo goed als nieuw
Hij is goed stevig helemaal niet zacht
en stak mn vinger erin en was so schoon als nieuw.
Maar dat witte buisje waar de carterventilatieslang aan vastzit
was wel vies
Stak mijn vinger erin en kreeg een zwarte vinger
bij die bocht was veel rotzooi opgehoopt
dus die helemaal schoongemaakt en de slang weer teruggeplaats.
Dat witte buisje was niet helemaal dicht ofzo door de troep ma was gewoon vies bij de wanden (mieschien merk ik wel verschil)
Nog niet gereden want wil eerst weten wat code 14 betekent voor ik weer durf te rijden.
greetz
Geplaatst: 01 feb 2007 17:40
door Sounddragon
Koelvloeistof temperatuur sensor misschien kaduuk, geeft een te lage waarde aan iig, vervangen lijkt me... kost niet veel en is zelf goed te doen...
Als ik me niet vergis, zit ie als je voor de auto staat (met de kap open uiteraard) aan de motorzijde van de radiateur, aan de linkerkant in het kunststof deel van de radiateur en dan halverwege ergens...
Je kan hem er zo uitdraaien en de nieuwe erinschroeven. je moet wel een beetje snel zijn, want zodra je hem eruithaalt loopt dus je radiateur leeg
Eruitschroeven, vinger op het gaatje en meteen de nieuwe erin... zorg dat je evt een kannetje koelvloeistof hebt staan om bij te vullen.
Koelvloeistof OPRUIMEN achteraf, of beter nog: opvangen
Katten en honden vinden het heerlijk, en gaan eraan dood... met een noodgang en op een heel beroerde manier...
Geplaatst: 01 feb 2007 18:34
door Mad Driver
Oke dat is me wel duidelijk
Hoop dat het idd daaraan licht dan
ik zal morgen na mijn stage effe langs de dealer gaan om eentje te halen
hopelijk is het probleem dan opgelost
greetz
Geplaatst: 01 feb 2007 19:15
door Sounddragon
Het ís de foutcode die hij geeft, garantie dat het je storing oplost heb je nooit, kan ook in een stekker of bedrading zitten...
Feit is wel, dat die sensoren nog wel eens stuk gaan ...
Geplaatst: 01 feb 2007 19:30
door Mad Driver
Oke dat is goed
maar sinds die ene dag heb ik nog geen melding gele lampje aangehad.
Zou ik niet beter door moete rijden tot hij weer diezelfde foutcode geeft?
dan weet ik zeker dat er iets kapot is
want heb vandaag al gereden paar keer maar er was niks aan de hand.
Wat denkje ??
greetz
Geplaatst: 01 feb 2007 19:37
door Sounddragon
Moet je wel even je computert resetten, anders weet je nog niks...
Geplaatst: 01 feb 2007 19:40
door Mad Driver
Dus gewoon mijn acuu spanning voor 15 min loshalen
vervolgens weer vastmaken
en rijden tot mijn lampje weer ooit gaat branden??
Geplaatst: 01 feb 2007 20:54
door Sounddragon
Jep, en dan uitlezen zodra je thuis bent...
Geplaatst: 01 feb 2007 21:35
door Mad Driver
Goed zal ikmorgen doen na mn stage.
En als er dan geen foutcode is dan is er voorlopig niks aan de hand
ik laat morgen meer weten
greetz
Geplaatst: 02 feb 2007 21:56
door Mad Driver
Daag
nou heb de bc gereset
en nog geen gele lampje aangehad
zal morgen effe uitlezen zodat ik zeker weet dat alles goed is
greetz
Geplaatst: 04 feb 2007 21:54
door raymondvanderploeg
Ook ik heb hetzelfde probleem.....af en toe gaat het storings lampje branden. Soms elke dag een aantal keer en soms 3 weken niet.
Onze lokale Broekhuis Opel dealer laat ik niet meer kijken!! die halen alleen grof geld binnen , maar het probleem is nog steeds niet verholpen.
Blijkbaar werkt die uitleesmethode niet voor de C18XE, want bij mij gaat er niks knipperen.
Geplaatst: 05 feb 2007 08:46
door Baas J.
Zoals in een ander topic al naar voren kwam heb ik ook problemen met deze onderdelen (lfr en lmm..etcetera).
De motor "zaagt" als een bezetene... dus afgelopen weekend met dank aan Bart een andere stappenmotor erop gezet..
Echter...
Gelijk weer 1500 toeren stationair lopen, af en toe zagen.. en (iets wat nog nooit had gebrand zonder dat t moet) het gevreesde bliksemschichtje sprong aan..
Contact uit gezet... weer gestart... daarna was t uit. Na de 4e keer starten wilde het heel even oplichten maar doofde toen weer..
Wat is r toch met dat klote ding aan de hand?? Begin het echt erg zat te worden nu.. Misschien toch ook maar LMM vervangen?
Iemand nog heldere ideeen?
Geplaatst: 05 feb 2007 22:17
door Mad Driver
Ja jongens ik lees best vaak dat die lfr dingen meestal dan kapot zijn en dat schoonmaken niet meer helpt.
Nou zeker weet ik het natuurlijk niet maar ben zelf ook op zoek naar een andere lfr.
Trouwens ik heb ook een 1.8Xe maar die van mij kon ik heel makkelijk uitlezen.
Weet je trouwens dat alsje wilt uitlezen je sleutel op contact moet zijn?
Bij mij was eerst ook niks maar toen ik op contact zette begon die die melding te knipperen.
Maar ik heb mijn boordcomputer toen reset (accu losgehaald 10min) en sindsdien heb ik nog geen gele lampje meer aangehad.
Dus ik neem aan dat er bij mij geen echte storing was/is anders zou dat lampje weer branden.
zodra ik een oplossing heb gevonden post ik natuurlijk zodat jullie ook geholpen kunnen worden.
greetz
Geplaatst: 09 feb 2007 17:07
door Mad Driver
hallo effen een vraagje
Die 2 slangen die op de kleppendeksel vastzitten
die dunne van de 2 slangen is bij mij erg zacht en volgens mij best wel vies van binnen.
Deze wil ik graag vervangen want het zou een mogelijke antwoord kunnen zijn dat mijn auto stationair beetje trilt.
Nou heb ik geprobeert te volgen waar deze slangetje gaat
maar het einde kon ik niet zien
Iemand die kan vertellen of het lang duurt om deze te laten vervangen?
en waar dient die slangetje voor??
Geplaatst: 09 feb 2007 17:42
door Sounddragon
Ehhh... zou je zo vriendelijk willen zijn om je probs in ÉÉN topic te houden anders wordt alles een beetje onoverzichtelijk...
Ik ben zo vrij geweest om de post in je raad en advies topic in de trash te keilen, dan gaan we hier gewoon verder
Geplaatst: 09 feb 2007 18:47
door Rallyastra
En even foto's posten bij het probleem als het kan, anders zijn we 5 pagina's verder voor dat we het geraden hebben.
Geplaatst: 09 feb 2007 21:32
door Roy 2.0 16v
Mad Driver schreef:hallo effen een vraagje
Die 2 slangen die op de kleppendeksel vastzitten
die dunne van de 2 slangen is bij mij erg zacht en volgens mij best wel vies van binnen.
Deze wil ik graag vervangen want het zou een mogelijke antwoord kunnen zijn dat mijn auto stationair beetje trilt.
Nou heb ik geprobeert te volgen waar deze slangetje gaat
maar het einde kon ik niet zien
Iemand die kan vertellen of het lang duurt om deze te laten vervangen?
en waar dient die slangetje voor??
die dunne is je carterontluchting en gaat naar je gasklephuis, geen slecht idee om deze te vervangen of schoon te spuiten.
die dikke slang, geen id
Geplaatst: 09 feb 2007 22:33
door Mad Driver
Owkee sorry ik postte alles dubbel omdat ik dan meer kans op reacties hoopte.
Maar zal het niet meer doen
gaat die slang naar de gasklephuis??
maar zover ik die kan volgen lijkt het net of die weer terug gaat naar de blok
Hoe kan ik dit verklaren?
Zal morgen een duidelijke foto posten
greetz
Geplaatst: 11 feb 2007 14:32
door Mad Driver
Goed ik heb een foto gemaakt van de slangetje waar ik het over had.
Is een beetje zacht en volgens mij aan vervanging toe.
Dit wil ik inde garage laten vervangen bij de opel dealer.
Zal dit lang duren? En wat zal die slangetje kosten ongeveer?
http://img58.imageshack.us/img58/5608/foto0030iv3.jpg
En dan wat anders.
Op de foto hieronder kun je zien dat er een stuk buis ontbreekt tussen de luchtfilter en de luchtaanzuigbuis.
In de zomer kan dit leiden tot slechte performance omdat die dan veel warme lucht van de motor intrekt. Althans dat is wat ik denk
Ik denk niet dat dit zo hoort en met jullie advies zal ik dat stukje buis op de sloop gaan zoeken.
http://img58.imageshack.us/img58/3025/foto0031jx9.jpg
laat die commentaar maar komen mensen
greetz
Geplaatst: 11 feb 2007 14:36
door Sounddragon
Geplaatst: 11 feb 2007 14:46
door Mad Driver
goed om te horen dat die slangetje niet duur is
Ja zelf vervangen word een beetje moeilijk want ik heb geen idee wat ik wel of niet los moet halen om erbij te kunnen.
Maar ik zal vragen wat de garage ervoor zal vragen.
Als het teveel is vraag ik een vriend vanme die inde garage werkt hij doet het wel voor een klein prijsje.
voor die buisje zal ik ook maar wat verzinne dan, thx voorde ideeen.
laat mn fantasie het werk wel doen.
En ik ben van plan om mijn reserveband uit de kofferbak te halen, aangezien die velg van ijzer is en dus super zwaar. ik wil mijn auto dan ook zo licht mogelijk houden.
Of leert de ervaring dat ik dit beter niet kan doen?
greetz
Geplaatst: 11 feb 2007 14:56
door Matt
Slangetje zit als het goed is vast met 2 klemmen. Kan je zo loshalen.
Kosten iets van 7 euro bij de dealer.
Voor dat missende stukje gewoon effe langs de sloop gaan