Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21 jan 2007 18:46
door Laagvlieger
Kijk:
originele kabels zijn harder en steviger. Zijn geen flubberkabels zeg mar. maar dat maakt op zich geen hol uit.
Het geeft ZEKERHEID.
Imitatiekabels heb ik goeie en slechte van gezien.
Die kabels die Niels gebruikt blijken dus prima te zijn.
Hoe het zit met de kabels bij jou lokale onderdelenboer is afwachten.
Das OF geld weggooien of een goeie keus.
Kijk heb je geen klachten met de motor is er nix aan het handje.
Hbe je een motor met stotter of loopproblemen en is de oorzaak je onbekend, dan moet je ALTIJD origineel nemen omdat je bij gebruik van imitatie nog geen garanti ehebt dat het niet aan de kabels ligt.
Kortom, je hebt goede en slechte imitatiekabels.
Punt is even uit te zoeken wie goeie verkoopt.
Ik heb met suc6 op Ecotecs ook al aantal keer imitatiekabels geplaatst van Lasaulec. Ben merk even vergeten. zal even keer opzoeken.
Geplaatst: 21 jan 2007 19:25
door D_V_R_O_S
voorheen zat er bij mij ook imitatiekabels op, heb nu orginele...
maar verschil merk je idd zoals laagvlieger zegt in hardheid en stevigheid...
ze zijn stukkie dikker en minder flexibel (wat stugger).
maar moet toegeven dat ik ook met die oude kabels geen klachten had, totdat ze porreus werden dan
Geplaatst: 21 jan 2007 23:57
door 2.0 freak
okeej morgen dan maar even langs de dealer want de barre tijden komen er volgens piet ook weer aan. en dan moet de auto wel goed zijn.
Geplaatst: 22 jan 2007 00:01
door adriaan
waarschijnlijk zit het verschil erin dat de imitaties van siliconen rubber zijn en de orginelen van een ander soort rubber zijn, en bougiekabels van boom rubber zijn duurder dan siliconen volgens mij
omdat de imitaties vaak ook flexibeler zijn en dat is nou net kenmerkend aan siliconen rubber
Geplaatst: 22 jan 2007 00:07
door Laagvlieger
Klopt maar Opel heeft ook vastgestelde weerstand per kabel he.
Is bij imitatie ook maar afwachten.
Geplaatst: 22 jan 2007 02:07
door Rallyastra
KS 632 S BOUGIEKABELSET
DIS ONTSTEKING SILICONEN SUP.LEAD 60.00€
Die heb ik dr op, gebruik ze al paar jaar en ook op meerdere ecotechs gezet.
Geplaatst: 11 feb 2007 21:28
door Sytze's GSi 8v
Geplaatst: 12 feb 2007 18:12
door 2.0 freak
opel is niet alleen goed maar ook sterves duur. heb ik vandaag ondervonden.
ging als volgt:
ik naar de opel dealer in spijkenisse
ik zeg wil graag het volgende hebben voor de astra gsi uit 1992
-bougiekabelset
-verdelerkap
-rotor
-pakkingringen voor ontsteking
na 10 min kwam ze terug met hetvolgende.
-bougiekabelset kost 314 euro
-verdelerkap kost 133,28
-rotor kost 9.70
-pakkingen kosten 20
ik schrok me dus helemaal het lazerus want ik had het bedrag van davarious ,180 euro, in gedachten.
hij nagezocht en de kabelset voor een c20XEV zijn wel 185
ik nou ik denk er nog even overna.
hieronder de nummers van opeldealer van de onderdelen.
kan iemand me vertellen of dit klopt??
en davarious heb jij dan een set voor de ecotec?en kan dat wel?
bougiekabelset: 1612507
verdelerkap: 1211276
rotor: 1212222
of is dit voor elk filiaal anders?
ik wil nl niet ZOVEEL uitgeven ik weet het kost een hoop maar dit is egt schandalig.
Geplaatst: 12 feb 2007 18:14
door Laagvlieger
wat is je motornummer?
Geplaatst: 12 feb 2007 18:22
door 2.0 freak
ohw sorry
c20XE
Geplaatst: 12 feb 2007 19:01
door Sounddragon
Uhu... ik denk dattie dat niet bedoelde
MotorNUMMER, niet het type
Geplaatst: 12 feb 2007 19:11
door 2.0 freak
òhw dan vraag je me wat hahah
waar haal ik zon nummer vandaan?
Geplaatst: 12 feb 2007 19:18
door Sounddragon
Op je blok, als je voor je geopende motorkap staat in het randje van je onderblok, waar de cilinderkop opstaat dus...en dan helemaal links aan de voorkant, daar zit een randje waar het ingeslagen staat... meestal moet je even poetsen en het is niet altijd even duidelijk...
Misschien dat iemand er een fotootje van heeft ..
Geplaatst: 12 feb 2007 19:29
door Laagvlieger
Tis in elk geval voor een motrummer tot C20XE-14xxxx
Prijzen kloppen wel.
X20XEV kabels zijn niet bruikbaar. Dat zijn DIS kabels.
Geplaatst: 12 feb 2007 22:30
door 2.0 freak
morgen met daglicht ga ik even kijken...
Geplaatst: 13 feb 2007 17:18
door 2.0 freak
net nog even gekeken maar kon geen nr vinden.ik heb wel een foto gemaakt van de kant waar ik ongeveer moest zoeken.
kunnen jullie dan aangeven waar het zou moeten staan of een andere foto waar het op staat.
gr rainier
Geplaatst: 13 feb 2007 18:33
door AstraMarc
Het nummer staat aan de andere kant van je motor, de kant waar de versnellingsbak aan zit.
Het nummer staat op de rand van de flens waar de versnellingsbak tegenaan zit gebout. Op het schuine gedeelte.
Geplaatst: 13 feb 2007 18:34
door 2.0 freak
okeej rechts dus sound had het over links
zo even kijken met lampie...
Geplaatst: 13 feb 2007 18:37
door AstraMarc
T is maar net hoe je kijkt, meestal kijk je vanuit bestuurderspositie.
Geplaatst: 13 feb 2007 18:53
door 2.0 freak
net even gekeken naar een randje en schuin gedeelte nou volgens mij hebben ze het bij mij weggehaald want ik zie niets staan.
heb je misschien een foto van waar ongeveer het is.
Geplaatst: 13 feb 2007 19:02
door Sounddragon
Sounddragon schreef:Op je blok,
als je voor je geopende motorkap staat in het randje van je onderblok, waar de cilinderkop opstaat dus...en dan
helemaal rechts aan de voorkant, daar zit een randje waar het ingeslagen staat... meestal moet je even poetsen en het is niet altijd even duidelijk...
Misschien dat iemand er een fotootje van heeft ..
Lezuh Rataplan
Moet ik ut laten knipperen
Geplaatst: 13 feb 2007 21:17
door Bart(astra)
Motornummer staat;
Aan de kant van de oliepeilstok beneden waar de versnellingsbak vast zit aan het onderblok. Daar zit dan een schuine rand. Op de platte kant daarvan.
Waarschijnlijk moet je er even met een doek overheen en een schuurpapiertje
Geplaatst: 13 feb 2007 21:43
door pluggie
LV, Sta je er met geopende motorkap voor RECHTS van de motor op de bak. <- Zie Bart
Geplaatst: 14 feb 2007 17:15
door 2.0 freak
ohw dan weet ik al waar das mooi alleen het weer nu even niet zo.gelukkkig weet ik waar het is. en sound jij keek vanuit de bestuurders kant.even schuren en het komt helemaal goed.
Geplaatst: 20 feb 2007 17:19
door wiebe_gsi
ik had zo zelfde probleem.. bij mij is dit opgelost door de temp sensor te vervangen! mvgr wiebe