Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13 dec 2006 22:46
door AB-Lennart
Bart(astra) schreef:Hey Lennart.
Ik heb je auto vandaag in het echhie gezien en gereden....
Ziet er nog best ok uit.
Alleen is je benzineslang lek !
En je hebt een Hall-sensor die niet meer lekker is.
Maar dat fixt Marcel wel
Btw homokineten hebben speling en auto trilt als een gek.
Loopt verder wel ok met die lexmaul, maar of dat nou zo veel extra vermogen oplevert vraag ik me af.
(maar kan niet echt vergelijken nu,omdat mijn astra al anderhalve week op retour is naar de spuiter. Dus was wel weer leuk in een gsi te zitten. Begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen)
En ik heb Marcel gezegd dat hij eens moet uitzoeken wat voor versnellingsbak er tegen zit (kon ik zo snel niet zien)
Heb de indruk dat het geen f20 (hoort bij c20xe) is, en een 6-bak zoals je pook aangeeft is het iig ook niet....
Leer is echt mooi, alleen stoelverwarming is net een braadpan..
Met een beetje knutselen kan je er weer een goede dikke bak van maken !
Succes
Ik heb het net gehoord van Marcel. Die benzineslang is levensgevaarlijk
Maar ben er aan de ene kant wel blij mee, want hij zoop wel echt veel benzine. Denk dat ik met die gare slang 1 op 8 nog niet haal.
En zo snel is ie idd ook niet. Heb ik ook al tegen Marcel gezegd. Heb het gevoel dat ie ergens inhoud en sneller hoort te zijn. Het uitlaatspruitstuk is ook niet origineel dus er moet meer uit te halen zijn lijkt me. Volgens mij scheelt het nog niet erg veel met mn corsa. Kan het zijn dat ie met die nieuwe hall-sensor beter loopt of maakt dat niets uit?
En dat plaatje op die pook heeft de vorige eigenaar erop geplakt, vond ie leuk
Ben wel benieuwd wat voor versnellingsbak ze hebben gebruikt dan. Het blijft een bouwpakket he
.Is een F20 wel het beste voor een C20XE?
Eerst even zorgen dat ie technisch in orde is, dan even sparen en een nieuw achterscherm regelen. Ik wil jou astra wel eens in het echt zien, heb hem volgens mij al een keer gezien op een meeting in Zonhoven, Belgie.
Groeten Lennart
Geplaatst: 14 dec 2006 01:17
door 2.nullutje
welkom!! Ik wist niet dat de astra standaard ook leer kan hebben, groffe bak overigens!
Geplaatst: 14 dec 2006 09:32
door RedBill
Het klinkt alsof dit een mooie astra gaat worden, met de goede hoeveelheid geduld, inzet en financiële middelen.
Ennuh stoelverwarming is 10 minuten
. Daarna snel uitzetten anders begin je te zweten uit je bilnaad. Volgens mij is het trouwens met stof wel iets minder gauw zweten dan met leer, maar heb je het bij leer harder nodig bij vorst...
Geplaatst: 14 dec 2006 12:25
door pluggie
Ja, en als tgeen F20 is, is het een oude 8V ? (ja): Zit geheid de F16 er nog in.
Geplaatst: 14 dec 2006 12:35
door AB-Lennart
pluggie schreef:Ja, en als tgeen F20 is, is het een oude 8V ? (ja): Zit geheid de F16 er nog in.
Okee dan. De auto is uit '93. Wat is het verschil tussen F16 en F20? En hoe merk je dat tijdens het rijden?
Geplaatst: 14 dec 2006 12:38
door RedBill
Overbrengverhoudingen:
F16 WR 3.55; 1.95; 1.28; 0.89; 0.71
F16 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F20 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F28/6 3.57; 2.16; 1.45; 1.10; 0.89; 0.74;
Achteruit zit bij allemaal rond de 3.33.
Verschil zit em in de uitvoering. F20 is berekend op grotere koppels dan de F16.
Geplaatst: 14 dec 2006 12:51
door AB-Lennart
RedBill schreef:Overbrengverhoudingen:
F16 WR 3.55; 1.95; 1.28; 0.89; 0.71
F16 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F20 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F28/6 3.57; 2.16; 1.45; 1.10; 0.89; 0.74;
Achteruit zit bij allemaal rond de 3.33.
Verschil zit em in de uitvoering. F20 is berekend op grotere koppels dan de F16.
Okee, dus met een F20 kanm ik langer doortrekken en loopt ie op top waarschijnlijk harder? In de 2e versnelling haal ik nu 105 op de teller.
Geplaatst: 14 dec 2006 15:11
door 2.nullutje
AB-Lennart schreef:RedBill schreef:Overbrengverhoudingen:
F16 WR 3.55; 1.95; 1.28; 0.89; 0.71
F16 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F20 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F28/6 3.57; 2.16; 1.45; 1.10; 0.89; 0.74;
Achteruit zit bij allemaal rond de 3.33.
Verschil zit em in de uitvoering. F20 is berekend op grotere koppels dan de F16.
Okee, dus met een F20 kanm ik langer doortrekken en loopt ie op top waarschijnlijk harder? In de 2e versnelling haal ik nu 105 op de teller.
dat zou ik niet dagelijks doen als ik jou was
Geplaatst: 14 dec 2006 15:33
door Matt
Zit je dan in de toerenbegrenzer?? Ik heb nog nooit geprobeerd hoever die max kan. Met iemand naast me schakel ik meestal met 80 naar ze 3.
Klopt je bandenmaat ook wel?
Geplaatst: 14 dec 2006 15:44
door RedBill
Koppel heeft in dit opzicht niet zo heel veel te maken met hoever je hem doortrekt in toeren omdat geen enkele motor zijn maximumkoppel haalt bij maximum toerental (Sterker nog, bij te hoge toeren stort het koppel finaal in). Bij de C20NE ligt het maximumkoppel (172 Nm) bij 2600 toeren. Bij een C20XE ligt die op 4500 toeren (196 Nm).
Daar is de F20 versnellingsbak dus beter op berekend, op de 196 Nm van de XE.
Toerenbereik van een C20XE ligt 1000 Rpm hoger dan van een C20NE, daar zit het verschil in topsnelheid em vooral in, kun je dus met een F16 bak ook wel halen als je er een C20XE voor hangt, zoals je ziet zijn de overbrengverhoudingen van de F16CR en de F20CR namelijk gelijk.
Geplaatst: 14 dec 2006 15:53
door AB-Lennart
Bij 105 moet ik doorschakelen voordat de toerenbegrenzer inslaat. Doe het ook niet dagelijks en alleen maar als de motor goed warm is, maar daar moet ie toch tegen kunnen vind ik op zn tijd. Het blijft een GSi he, zijn gemaakt om sprotief mee te rijden als het nodig is. En als je een stoplichtsprintje wil winnen red je het meestal niet als je bij 80 naar de 3 schakelt is mijn ervaring.
Geplaatst: 14 dec 2006 16:26
door Matt
Wel met de meeste auto's hier
Meestal 1.3's of 1.6'jes
Geplaatst: 14 dec 2006 21:58
door Laagvlieger
Als het goed is heeft de F20 een andere eindoverbrenging!!!!
Top is met een f16 bak lager dan een f20 bak icm C20XE.
Geplaatst: 15 dec 2006 00:31
door RedBill
Laagvlieger schreef:Als het goed is heeft de F20 een andere eindoverbrenging!!!!
Top is met een f16 bak lager dan een f20 bak icm C20XE.
Ah, dat was het waar het em in zat... ik kon het al niet zo goed anders verklaren, want dat van die extra toeren is wel waar, maar dat verklaart niet het hele top verschil.