Pagina 2 van 3
Geplaatst: 11 dec 2006 14:20
door Kakashi
Matt schreef:Als je lampje blijft branden zit er een storing in je abs!
Effe uitlezen
Jah dat snap ik.
In het technisch archief zag ik de codes.
En er stond iets bij van weerstand of contact verbroken (wat met die metaal deeltjes te maken kunnen hebben.)
Dat ga ik eerst even doen dus.
Geplaatst: 11 dec 2006 18:17
door Laagvlieger
idd. En als lampje brand is ABS buiten werking.
Geplaatst: 11 dec 2006 19:41
door 2.0 freak
Ik kan een zelf niet uitlezen. Heb er geen aparatuur voor
heb je ook niet nodig alleen een electro draadje
succes ermee. hopen dat je lampie uitgaat
Geplaatst: 11 dec 2006 20:01
door Kakashi
2.0 freak schreef:Ik kan een zelf niet uitlezen. Heb er geen aparatuur voor
heb je ook niet nodig alleen een electro draadje
succes ermee. hopen dat je lampie uitgaat
hoe doe je dat dan??
Met een multimeter ofzo???
Geplaatst: 11 dec 2006 20:02
door Matt
Gewoon een dun ijzerdraadje pakken! Paperclip ofzo. Stukje elektrodraad moet ook wel gaan
Geplaatst: 11 dec 2006 23:20
door 2.0 freak
misschien heb je hier wat aan:'
viewtopic.php?t=3798
en het plaatje erbij:
moet denk wel lukken zo... succes
Geplaatst: 12 dec 2006 10:10
door Kakashi
2.0 freak schreef:misschien heb je hier wat aan:'
viewtopic.php?t=3798
en het plaatje erbij:
moet denk wel lukken zo... succes
En dan in de twee bovenste steken?
waar zit die stekker?
waar krijg je de codes te zien?
Geplaatst: 12 dec 2006 10:28
door Matt
Stekker is de diagnose. Zit naast je zekeringen in je zekeringenkast.
Weet je waar die zit?
Geplaatst: 12 dec 2006 10:36
door Kakashi
Die onder je stuur?
Of die rechtsbooven onder de motorkap?
Of zijn dat alleen relais?
Geplaatst: 12 dec 2006 10:36
door smatse
die onder het stuur ( links )
Geplaatst: 12 dec 2006 10:37
door Matt
Onder je stuur!
Als je die klep erafhaalt zit je diagnose stekker helemaal links.
Ik kan zo wel effe een foto voor je maken als je wilt maar moet eerst even voor delax80 naar het postkantoor!
Geplaatst: 12 dec 2006 10:41
door Kakashi
Matt schreef:Onder je stuur!
Als je die klep erafhaalt zit je diagnose stekker helemaal links.
Ik kan zo wel effe een foto voor je maken als je wilt maar moet eerst even voor delax80 naar het postkantoor!
Ik ga zo meteen even kijken. (een een paperclip zoeken
)
kan je daar ook de codes lezen?
Geplaatst: 12 dec 2006 10:57
door Matt
De codes geeft ie doordat je motormanagement lampje gaat knipperen.
Lees die site even goed door die ik je gepm't heb
Geplaatst: 12 dec 2006 11:28
door Kakashi
Ik krijg alleen maar code 12 door.
Meer niet.
Geplaatst: 12 dec 2006 11:29
door Matt
Huh
Dan is het wachten op 1 van de experts van hier gok ik
Geplaatst: 12 dec 2006 11:31
door Kakashi
Matt schreef:Huh
Dan is het wachten op 1 van de experts van hier gok ik
Tjah.
Het enige wat hij doet is: 1 keer knipperen, rust, twee keer knipperen and so on....
Geplaatst: 12 dec 2006 11:41
door Kakashi
Nou snap ik er echt geen fuck meer van.
Als ik nu mn contact aan zet gaat het ABS lampje aan.
En na een tijdje gaat ie weer uit. en met starten ook.
Ik ga zo even een ritje maken. En de ABS testen.
Geplaatst: 12 dec 2006 11:47
door Matt
Als het lampje uitgaat zou je abs moeten werken.
Effe lekker hard remmen dan merk je het vanzelf wel!
Geplaatst: 12 dec 2006 12:57
door Kakashi
Het lampje ging meteen weer aan.
Geplaatst: 12 dec 2006 19:05
door 2.0 freak
als je een foutcode zou hebben geeft ie dat aan na 3x 12
dus 1xrust2x,1xrust2x,1xrust2x,(foutcode 3x),en dan weer 3x 12
Geplaatst: 12 dec 2006 19:45
door Laagvlieger
Foutcode in de zin van een signaalfout kan pas geconstateerd worden bij het rijden. Als de sensoren signaal afgeven. Stilstaand lukt dat dus niet
contact aan, dan volgt er een korte zelftest:
1) Aanwezigheid en goede stroomkring op de sensoren,
2) Stuurapparaat en hoofdrelais,
3) Hydroaggregraat,
4) Communicatie met motor en ETC ok,
5) aanwezigheid ABS lampje,
Als die dingen tijdens de zelftest geslaagd zijn wordt het ABS geactiveerd en het lampje zal doven.
Ga je nu rijden, en er blijtk het signaal van een sensor niet te kloppen (bv metaaldeeltjes, kapotte sensorring, kabelbreuk die bij sturen verbinding verbreekt whatever) dan gaat ie alsnog in de fout, schakelt ie ABS uit en krijg je het lampje op het dash. En er wordt een defectcode opgeslagen.
Geplaatst: 12 dec 2006 22:09
door Kakashi
Laagvlieger schreef:Foutcode in de zin van een signaalfout kan pas geconstateerd worden bij het rijden. Als de sensoren signaal afgeven. Stilstaand lukt dat dus niet
contact aan, dan volgt er een korte zelftest:
1) Aanwezigheid en goede stroomkring op de sensoren,
2) Stuurapparaat en hoofdrelais,
3) Hydroaggregraat,
4) Communicatie met motor en ETC ok,
5) aanwezigheid ABS lampje,
Als die dingen tijdens de zelftest geslaagd zijn wordt het ABS geactiveerd en het lampje zal doven.
Ga je nu rijden, en er blijtk het signaal van een sensor niet te kloppen (bv metaaldeeltjes, kapotte sensorring, kabelbreuk die bij sturen verbinding verbreekt whatever) dan gaat ie alsnog in de fout, schakelt ie ABS uit en krijg je het lampje op het dash. En er wordt een defectcode opgeslagen.
Maar die defect code leest ie op een 1 of andere manier niet uit.
Ik krijg alleen maar die drie keer 12.
Geplaatst: 12 dec 2006 22:22
door GSi Twente
Uitlezen bij de dealer dan maar?
Geplaatst: 12 dec 2006 22:30
door Kakashi
Denk het wel jah.
Eerst even de sensoren schoonmaken.
Want op de rechter zaten heel wat metaal deeltjes.
Kijken wat dat opleverd.
You never know...
Geplaatst: 14 dec 2006 12:12
door Kakashi
Kheb de sensor even schoongemaakt. Niks natuurlijk.
even doorgemeten. En er gebeurde ook niks. Bleef op 1 staan.
Geen idee wat dat betekend.
Mjah. Volgens mij is het gewoon wijlen sensor.