Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23 nov 2006 23:35
door Matt
Foto's heb ik op het moment niet.
Naast je stoel zit dat kapje waar je etc computer onderzit daar zit 1 stekker op. Die heb ik schoongemaakt en de stekker die bij je abs blok zit bij je motor.
Als je nog foto's wil hoor ik het wel
Geplaatst: 24 nov 2006 20:04
door D_V_R_O_S
Matt schreef:Foto's heb ik op het moment niet.
Naast je stoel zit dat kapje waar je etc computer onderzit daar zit 1 stekker op. Die heb ik schoongemaakt en de stekker die bij je abs blok zit bij je motor.
Als je nog foto's wil hoor ik het wel
mjah die stekker voor stuurapparaat is eitje.. maar snap niet welke stekker je bedoeld BIJ het blok
(zitten er nogal een paar
)
Geplaatst: 24 nov 2006 20:17
door Laagvlieger
zit een multistekker op je ABS blok.
Die bedoelt ie denk ik.
Geplaatst: 24 nov 2006 20:42
door Matt
Laagvlieger schreef:zit een multistekker op je ABS blok.
Die bedoelt ie denk ik.
Juist
Geplaatst: 25 nov 2006 12:48
door D_V_R_O_S
oke tnx gozer.. vanmiddag even schoon schrobbe
en ga hem ook even uitlezen
PS: laag zou jij zo heel vriendelijk willen zijn om TIS even op een newsserver te knalle
Geplaatst: 25 nov 2006 18:46
door Laagvlieger
noopz zo aardig ben ik niet.
Ik verspreid die software niet, helaas.
aangezien ik de originelen heb.
Geplaatst: 25 nov 2006 19:08
door opelforum
vanmiddag alles na gelopen maar die code 14
bij contact aan geeft de sensor 5v aan
moet dus voldoende zijn !!! toch ??
dat andere ben ik nog niet uit
alle stekkers zagen er perfect uit
geen oxidatie ofzo klemmen zagen er erg netjes en strak uit
zowel op de stuurmotor als op de etc ecu
zal de schema's er is bijpakken want dan kan ik pas echt zien waar wat vandaan komt !!
zal hem is direct op de stekker van de ecu meten morgen
Geplaatst: 25 nov 2006 22:45
door Laagvlieger
5 volt is prima. Vreemd!
Geplaatst: 26 nov 2006 16:36
door opelforum
ok even voor de duidelijkheid wat ik heb gedaan !!!
ik heb op de koeltemp gemeten !!
op de blauwe draad die ook volgens het schema naar punt31 op het etc stuur apparaat terecht komt
op de kt sensor gemeten niet bij het etc moduul
code 63 zou als ik naar het schema kijkt vanaf punt 5(bruin zwart) of punt21 (bruin geel) of punt 6 (groen ) moeten komen
die draden hoe kan ik die het beste doormeten ???? wat geven ze voor weerstand ???
heb nergens losse of versleten of gecorodeerde contacten dus ???
nu zit ik even verder te kijken maar die x12 en die x6 zijn stekkers
even verder kijken in die stekkers bij de ecu
Geplaatst: 26 nov 2006 22:20
door Laagvlieger
weerstand meten van de kabelsverbindingen. Dus met losgetrokken ETC en koelvloeistofsensor. maar weet het schema niet uit me kop. wie weet krijgt ie temperatuursignaal digitaal via het motorstuurapparaat.
Geplaatst: 07 dec 2006 16:52
door opelforum
ok volgende is er uit gekomen
motortje is kapot !!!!!
en op de code 14 geeft die geen uitschakeling etc omdat dit niet met de veiligheid te maken heeft
code 63 is motor etc kapot (komt het dus op neer)