Geplaatst: 13 nov 2006 17:21
Is dat alleen voor UITLAATgeluid ?? of mogen ze dan ook bij je TB's meten ???
Algehele geluidsproduktie zeg maar
Algehele geluidsproduktie zeg maar
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
Ze moeten toch een benchmark hebben om te vergelijken lijkt mij. En als de regel is dat je maximaal 2 dB van het geluid bij kentekenregistratie (op de markt komen van de Astra GSi C20XE) mag afwijken, dan ben ik best wel eens benieuwd welke waarde dit is. En ik lees zojuist op die site van Jeff:GSi Twente schreef:Totdat de geluidmeting plaats vind... zo kunnen we nog wel meer dingen krom beweren.
http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=31
Bel de RDW eens voor de precieze eis van het aantal dB uitlaatgeluid.
Reken erop, dat je dan lekker er naast zit.
Als dat toerental waarop gemeten moet worden volgens het kentekenregister nou 3.000tpm is dan durf ik het misschien nog wel aan, want constant op 3.000tpm maakt hij zoveel herrie niet! Dat is meer als hij belast wordt en bij 3.800tpm.6. het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende personenauto is vermeld;
7. na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
Ik bedoel die site van Erwin, sorry!Sounddragon schreef:Die site van Jeff Hou mij der even buiten jah
Dat geloof ik nog wel...Sounddragon schreef:Geloof me dat ze je kunnen dwingen om onder die Db grens te gaan zitten, ze nemen gewoon je papieren in, en je bent ter plekke onverzekerd...
Maar daar heb ik meer moeite mee aangezien mijn auto typegoedkeuring heeft. Dat ik die uitlaat meer lawaai laat maken staat los van de rest van de typegoedkeuring van de auto natuurlijk.Sounddragon schreef:Ze beslissen zeg maar gewoon even voor jou, dat je auto hernieuwd moet worden typegoedgekeurd bij de RDW, keurinkje á la wat Marcel straks moet gaan doen zeg maar, alleen dan met de standaardwaarden van een F GSi 16V
Onzin. Valt niks te herkeuren. Alleen de herrie is dan niet goed -> originele uitlaat terug OF weer voldoen aan niveau. Bovendien valt er sowieso geen zak te herkeuren, want zoveel herrie is meteen afkeur officieel.Sounddragon schreef: Ze beslissen zeg maar gewoon even voor jou, dat je auto hernieuwd moet worden typegoedgekeurd bij de RDW, keurinkje á la wat Marcel straks moet gaan doen zeg maar, alleen dan met de standaardwaarden van een F GSi 16V
Psies.Melbo schreef:Dat ik die uitlaat meer lawaai laat maken staat los van de rest van de typegoedkeuring van de auto natuurlijk.
Ik ook nog nooit echt eigenlijk...nu nog steeds niet, heb alleen een erg directe waarschuwing aan mijn broek hangen. En hier in het dunbevolkte Zeeuws-Vlaanderen weten ze je vrij snel te vinden met een oranje Astra...Sounddragon schreef:Ik heb persoonlijk nog nooit commentaar gehad van de lange arm...
Dan ga ik er ook vanuit dat het al de derde keer is, er al is gewaarschuwd en ze voor de 3e keer die avond/nacht komen, dan hebben ze echies wel een papiertje van hulpofficier, of de man zelf bij zich, en dan gaan je spullen ECHT mee...heb het meegemaakt...vandaar ook dat nou net dát voorbeeld in me opkwam...chucky66 schreef:je gaat nu wel verkeerde dingen vergelijken een huis installatie is wel eff wat anders!!
ze kunnen in principe je huis instal. nooit zo maar afnemen
want als jij hun geen toestemming geeft om je huis binnen te komen staan ze machteloos
en denk jij dat ze via justitie een bevel gaan aanvragen!!!!!
pas als je het echt te bont maakt
met de auto ligt dat wel even anders {zoals onze aller vriend goos plee altijd zegt} je maakt gebruik van de openbare weg waar regels en wetgevingen voor zijn afgesproken en daar heb je je aan te houden.
doe je dat niet dan moet je zelf voor de gevolgen opdraaien
en op de weg heeft de polizie alle macht en jij niet dus kunnen ze je ten aller tijden naaie
de naaiende arm der wet zeg maar
Zegt de meneer met de groep A uitlaat!Rallyastra schreef:Snap niet dat iedereen altijd zoveel gezeur heeft, ik word echt NOOOOIT aangehouden vanwege mijn auto snap ook niet wat er mooi aan is een bulte kabaal uit de bleerpiepe, schaf gewoon een goede uitlaat aan of maak er zelf een. Dat de coppers het op je gemont hebben ligt 9 van de 10 keer aanjezelf.
Maar dat wist ook jij niet van tevoren...Rallyastra schreef:Nee ik heb dan wel een groep a uitaat maar die maakt niet teveel kabaal
doet je uitlaatspruitstuk zeker welRallyastra schreef:Nee ik heb dan wel een groep a uitaat maar die maakt niet teveel kabaal
groter als diameter rond 60mm meestal rond 63mm ipv rietje formaatTrijzeltje schreef:Misschien een stomme vraag, maar ik weet het antwoord niet..
Hoe herken je een groep-A Uitlaat. wat zijn de kenmerken waaraan ik (als leek) kan zien dat het een groep-A uitlaat(systeem) is ???