Pagina 2 van 3

Geplaatst: 25 okt 2006 20:45
door 2.nullutje
pluggie schreef:Nie zo mooi 2 null, maar wel fijn dat je nu iig weet wat het is !
Da's de vierde C20NE koppakking dit jaar overigens.
2.nullutje schreef: - Kentekenplaatverlichtingskapje (linker) is spontaan verdwenen (tapie erover voor de keuringsacceptatie)
Schroevendraaier glaasje eruitwippen, lampie erin, en terugklik.
haha jah :lol: weet ik... maar nu het probleem dat het volledige huisje een dakje mist... dus zeg maar het glaasje waar dat gaatje in zit :? zal er afgebroken zijn ofzo... was ineens weg terwijl de rest er nog in zit (lampje brand ook nog gewoon) ik weet dat het gek klinkt maar het is echt waar

Geplaatst: 26 okt 2006 00:49
door 2.nullutje
maar wat komt daar allemaal bij kijken, zo'n nieuw motorblok? Ben ik in staat zoiets zelf te doen?

Geplaatst: 26 okt 2006 18:08
door 2.nullutje
nou, vandaag wat kleine dingetjes gedaan en gelijk de nieuwe banden gehaald. Heb pas voor 10 nov. een afspraak kunnen maken. Dan worden de koplampen afgesteld en het olieprobleem in de ontsteking wordt nagekeken. Dan is hij weer goedgekeurd.

Dan kan ik zelf mooi voor die tijd het kopprobleem aanpakken.

Nieuwe bandjes:

Afbeelding

goed profiel bij elkaar voor 200 euro'tjes...
Heb geen zin om ongeplant een slipcursus mee te moeten maken of ineens uit de bocht te vliegen..

Geplaatst: 26 okt 2006 18:45
door Laagvlieger
die zijn niet nieuw, goede gebruikte :wink:

Geplaatst: 26 okt 2006 18:48
door GSi Twente
Wat voor maat heb je dan? 15 of 16 inch?

Ik zeg het niet vaak, maar de Kwikfit heeft volgens mij nu een actie met flinke kortingen.

Geplaatst: 26 okt 2006 18:49
door Laagvlieger
gadver kwikfit! :roll:

Geplaatst: 26 okt 2006 18:52
door GSi Twente
Laagvlieger schreef:gadver kwikfit! :roll:
Daarom juist, gewoon daar even banden vandaan slingeren, en weer snel wegrennen.
Rennuhh!! was het toch?

Geplaatst: 26 okt 2006 19:52
door 2.nullutje
haha jah kwikfit.... :shutup:

die lijers daar krijgen niks meer van mij... is nu idd actie van 40 % korting, maar dan betaal je alsnog dikke duiten!!

vorige keer was die actie ook, toen hadden ze ook een actie van 40% korting op banden, maar al dat geld voor een paar standaard bandjes van standaard 14 inch (toendertijd met vorige astra) vind ik toch "beetje" belachelijk. 150 euro per band toen!!! ik dacht toen meteen van: koop wel andere velgen met band voor dat geld. Ik kwam toen bij de kwitfit door een aantrekkelijke aanbieding:

"Nu keuring voor 20 euro!!!"

Ik dacht zo van ja lekker goedkoop, dus laten keuren.... Ze rekenden voor het hele plaatje (nieuwe banden en nieuwe homokin.as hoes links) 1000 euro!!

Uiteindelijk dingetjes ergens anders laten fixen en was toen 170 euro voor 4 bijna nieuwe banden en 45 euro voor die hoes laten vervangen door kennis.

verschil tussen 215 en 1000 euro is toch wel behoorlijk...

zijn idd goeie gebruikte :lol: (maar voor mij nieuwe :roll: :lol: )

Geplaatst: 26 okt 2006 19:58
door Laagvlieger
Moet altijd zo lachen.
kwik fit sloopt/verwijderd standaard bandenspanningmeetventielen van Vectra-C, Signum, Astra-H enz. bij het monteren van banden.
Mooie is dat die dingen €80 per stuk kosten. En hun mollen ze gewoon.
Leuk, goedkope bandjes, paar tientjes goedkoper dan de dealer, en ondertussen mollen ze je ventielen voor €320 excl. montage want de banden moeten er weer af dan.

Astra GSi heeft dat systeem niet, maar is even ter verduidelijking van hun werkwijze. :wink:

Geplaatst: 26 okt 2006 21:25
door 2.nullutje
heb nu een programmatje genaamd EPC.
is voor bijna alle opel modellen en werkt echt lekker, zitten ook allemaal tekeningen enzo bij, ook van de kop:

Afbeelding

:P

maar programma is meer bedoeld voor onderdelennr's e.d.
Ik kan er geen hulp in vinden.

Geplaatst: 26 okt 2006 21:43
door pluggie
[offtopic]

wikfit actie is aanrader voor een standaard maat of standaard band, niks mis mee!, heb je een niet alledaagse band/maat/merk/combi, dan is meteen de quickfit actie niet meer goedkoop. Iig zo was het vorig jaar, dat was gewoon duurder.

Wat doen 15/50/205s GY NCT5s voor per 2 daar dan ?

Geplaatst: 26 okt 2006 22:33
door Laagvlieger
EPC is ook geen werkplaatshandboek he :wink:
Electronic Parts Catalog.

Wat jij zoekt is TIS2000.
maar ik adviseer je gewoon vraagbaak te halen.
Daar staat de informatie wat toegankelijker in.

Geplaatst: 26 okt 2006 23:20
door 2.nullutje
Laagvlieger schreef:EPC is ook geen werkplaatshandboek he :wink:
Electronic Parts Catalog.

Wat jij zoekt is TIS2000.
maar ik adviseer je gewoon vraagbaak te halen.
Daar staat de informatie wat toegankelijker in.
ga ik ook doen, vraagbaak halen.

Deze zag ik toevallig langskomen op het OGC, dus vandaar..

gewoon een hardcopy handboek werkt toch wel even lekkerder.

Tis2000 stond op mn laptop, die is gecrashed :cry:

Geplaatst: 27 okt 2006 14:35
door 2.nullutje
Brezan heeft heen werkplaatshandboeken meer. De leverancier heeft volgens hun een te hoge prijs, dus ze nemen ze niet meer :?

Geplaatst: 27 okt 2006 19:05
door Laagvlieger
dat wordt naar de bibliotheek dan!
:wink:

Geplaatst: 27 okt 2006 20:55
door Roy 2.0 16v
wat is het isbn nummer van zo'n handstandboek en is ie in t nederlandsch of francois of english ?

Geplaatst: 28 okt 2006 14:02
door 2.nullutje
Vandaag even doktertje gespeeld en schok een beetje van het volgende:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

is het "normaal" dat er zoveel aanslag zit? vorige keer was het namelijk nog niet zo erg.

Zoals je ziet is de olie helemaal wit/grijs uitgeslagen door de kapotte koppakking...

Geplaatst: 28 okt 2006 18:40
door Laagvlieger
Kan geen kwaad. maar geeft wel aan dat de staat van onderhoud niet super is (vorige eigenaar)?

Geplaatst: 28 okt 2006 19:10
door 2.nullutje
tja, weet het niet... ik gooi er regelmatig shell v-power in en das eigg het enige waarmee ik me bezighoudt. Is er een goed middeltje wat bij de olie kan zodat die aanslag beetje verminderd, want dan komt dat er later ook eens in.

die keerring van de onsteking....

Je hebt de rotor zelf, die zit met twee imbusboutjes op een rond plaatje vast. Als je die lostrekt zie je dat er een glimmende ring omheen zit (die zit er vast op).

In de cillinderkop zelf zit een soort rubberen ring waar dat plaatje in draait.

Welke is nu precies de keerring die kapot kan zijn?

Geplaatst: 28 okt 2006 20:08
door GSi Twente
Die rubberen ring in het nokkenashuis.
Die keerring moet je vervangen, ik was even in de war met XE.

Geplaatst: 30 okt 2006 23:40
door 2.nullutje
jah woll... das zillinderkopf geht loss!! :P

http://home.hccnet.nl/rf.jansen/AGC/00020013.mdi

Geplaatst: 31 okt 2006 08:49
door smatse
mijn astra heeft vorige week ook helemaal uit elkaar gelegen.

- Nieuwe koppakking, kopbouten en alle bijbehorende pakkingen.
- Oliefilter
- Waterpomp
- Bougies
- Bougies kabels
- Verdelerkap
- Distributie riem
- Vloeistoffen ( olie, Koelwater ).
- Nieuwe remblokken
- Gereviseerde kop van ander motorblok, en nokkenas.
enz enz

Geplaatst: 31 okt 2006 09:37
door 2.nullutje
je MOET dus, begrijp ik, nieuwe kopbouten plaatsen?

Geplaatst: 31 okt 2006 09:40
door smatse
Ja moet nieuwe kopbouten, koppakking, inlaatpakking, uitlaatpakking, vloeibare pakking voor nokkenashuis, nokkenaskeringen.

enz enz

Geplaatst: 31 okt 2006 18:07
door Laagvlieger
dat MOET ja!!!
Zijn namelijk REKbouten.