Homokineet rechteraandrijfas (degene aan de versnellingsbak
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Laagvlieger schreef:das de keerringplaat.
maar als je daar veel speling hebt zijn gewoon de diff.lagers in je bak naar de klote.
Andere versnellingsbak dus, maar hoe weet je eigenlijk dat je er speling op hebt ? ding zit normaal knettervast, of heb je de bouten los gehaald ?
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Heb tijdens het verwisselen van de aandrijfas 2 van die bouten eruit gehad maar daarna er weer ingezet toen ik erachter kwam dat dit niet nodig was.. maar als je aan de as draait voel je dat er nog speling op de as zit en op de plaats waar hij de versnellingsbak ingaat.. eerst zat er ook speling op de homokineet en de as aan de wielzijde, maar dat is nu verholpen.. maar nu voelde ik nog een heel klein beetje speling aan de kant van de versnellingsbak.. Kan dit ook evt nog wat anders zijn?? de aandrijfas was niet nieuw trouwens maar een gebruikte..Rallyastra schreef:Laagvlieger schreef:das de keerringplaat.
maar als je daar veel speling hebt zijn gewoon de diff.lagers in je bak naar de klote.
Andere versnellingsbak dus, maar hoe weet je eigenlijk dat je er speling op hebt ? ding zit normaal knettervast, of heb je de bouten los gehaald ?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Neem me niet kwalijk, maar die ingang komt uit op je difflagers, en die hebben altijd een minimale speling.
Draai je auto van voren in de lucht en draai aan het wiel even kort heen en weer, dan voel je altijd speling.
Om terug te komen op je probleem.
Je had het over getik bij het sturen toch?
Is dat al over?
Want het diff heeft daar minimaal mee te maken.
Draai je auto van voren in de lucht en draai aan het wiel even kort heen en weer, dan voel je altijd speling.
Om terug te komen op je probleem.
Je had het over getik bij het sturen toch?
Is dat al over?
Want het diff heeft daar minimaal mee te maken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Ik heb nog even gekeken en op de plaats waar bij de foto de 5 bouten zitten, daar zit nog een rond ding aan vast ( de homokineet???) die staat hier niet op de foto. Als ik met 1 hand dat ronde ding vast hou en met de andere hand aan de as draai voel ik wat speling.. Dus toch de homokineet denk ik... En die kan ik dus gewoon vervangen begrijp ik.. Wat kost die, en kan ik die het beste nieuw kopen of een gebruikte? en is die makkelijk te vervangen?Rallyastra schreef:Jij hebt het over een homokineet, dus wij leggen het uit hoe je dat vervangt, en boviendien zit een homokineet ook aan de kant van de versnellingbak bedoel je dit soms ?
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik denk dat je je drukker maakt dat moet, de speling op je bak dat hoort zo. De speling op je homokineet kun je voelen als je het dikke gedeelte van je as vast houd en dan je as zelf probeert te draaien van links naar rechts. Daar mag een hele kleine speling opzitten. Als je het nu nog niet snapt kun je beter naar een garage, want enige technische kennis is wel vereist.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop