Pagina 2 van 7

Geplaatst: 05 sep 2006 19:44
door vexz
Wiellager zorgt er toch heel simpel en alleen voor dat je wiel kan rond draaien. Toch? Voor de rest niks..?

Geplaatst: 05 sep 2006 19:51
door Melbo
vexz schreef:Wiellager zorgt er toch heel simpel en alleen voor dat je wiel kan rond draaien. Toch? Voor de rest niks..?
Als die van mij dan wat stroever gaat dan als normaal dan zou het daar toch door kunnen komen dat mijn stuur minder goed terugdraait?

@Marcel: hoe kan ik dat oplossen?

Geplaatst: 05 sep 2006 21:00
door Bart(astra)
Melbo schreef:
vexz schreef:Wiellager zorgt er toch heel simpel en alleen voor dat je wiel kan rond draaien. Toch? Voor de rest niks..?
Als die van mij dan wat stroever gaat dan als normaal dan zou het daar toch door kunnen komen dat mijn stuur minder goed terugdraait?

@Marcel: hoe kan ik dat oplossen?
Uitlijnen om te beginnen !

is zowieso het advies nadat je je auto hebt (laten) verlagen.

Geplaatst: 05 sep 2006 21:06
door pluggie
En alssie lager wordt wordtie neutraler.
Dus kweet niet of je dat ervaart. Dat zou kunnen.
Alssie het met 'schokken doet' dan is er wel iets mis.

Omdat die assen voor rechter of zelfs omhoog gaan staan.
Je zou iets toespoor mee kunnen geven.

Afbeelding
maar slijten je banden weer van.

Geplaatst: 05 sep 2006 21:59
door vexz
Op je voorwielen aan de binnenkant van je banden..

Ik ken het :cry:

Geplaatst: 05 sep 2006 22:33
door RedBill
Rallyastra schreef:Eerst onderdelen komen binnen

Afbeelding

Afbeelding

Als er nog meer mensen geinterreseerd zijn, kan sets nieuw kopen voor 60 euro per set dus 2 rubbers en 2 lagers. Normaal kosten ze al 70 euro per stuk.
Daar ben ik wel in geïnteresseerd! Die van mij beginnen ook redelijk door te zakken... Was het met de ombouw toch van plan...

Geplaatst: 05 sep 2006 22:41
door Rallyastra
Laat maar even weten roodkont, ik kan nog wel meer onderdelen leveren voor weinig geld.

Geplaatst: 05 sep 2006 22:43
door RedBill
Rallyastra schreef:Laat maar even weten roodkont
Komt goed... Ik laat het je weten...

Geplaatst: 05 sep 2006 22:50
door Sounddragon
watahyahknow schreef:hey jeff waren die veerpootlagers van jouw astra alweer vervangen ?
Nope, ik moet ze ook nog hebben :wink:

Geplaatst: 05 sep 2006 22:56
door Rallyastra
Groepsinkoop dan maar ? :lol:

Geplaatst: 05 sep 2006 23:00
door Sounddragon
Zou kunnen, ik heb ook nog een complete set in de tuin staan, alleen is weer een heel geklooi om ze daar onderuit te halen en dan bij mij weer eronder enzo, en dan zijn ze niet eens nieuw :? Plus dat ik dan de zooi weer terug moet bouwen onder die andere, anders rolt ie zo beroerd :lol:

Put me on the list 8)

Da's veel makkelijker :)

[edit:] moet ook nog : oliefiltertje, setje DS2500 voorremblokken, en een druklager voor de bak hebben :lol: ligt dat toevallig in het magazijn ??? :D 8) [/edit]

Geplaatst: 05 sep 2006 23:13
door Rallyastra
Oliefiltertje heb ik, druklager moet ik even kijken remblokken heb ik helaas niet.

Geplaatst: 05 sep 2006 23:22
door Sounddragon
Ik hoor het wel, wat je niet hebt halen we gewoon bij de automaterialenboer of ome dealert :lol:

Was er nou nog een adres die die Ferodo blokken verkocht ????

Geplaatst: 06 sep 2006 01:52
door Rallyastra
www.dutchpowertrading.nl Net even gekeken lager heb ik helaas niet, oliefilter is van Champion.

Geplaatst: 06 sep 2006 13:28
door Melbo
Bart(astra) schreef:Uitlijnen om te beginnen !

is zowieso het advies nadat je je auto hebt (laten) verlagen.
Dat is gebeurd na de verlaging, want het is bij mij bekend dat je dat moet doen na verlaging. Misschien dat ze het slecht gedaan hebben?? :?

Mijn banden slijten overigens redelijk normaal af. Weet iemand nog een adresje voor goede uitlijning en balancering (dat doen we dan ook gelijk maar)?

Geplaatst: 06 sep 2006 17:27
door Sounddragon
Ja in Gouda, maar da's een beetje omrijden voor je denk ik :lol: :lol:

Geplaatst: 06 sep 2006 17:31
door Sounddragon
Rallyastra schreef:www.dutchpowertrading.nl Net even gekeken lager heb ik helaas niet, oliefilter is van Champion.
Lager halen we wel even bij de automaterialenboer, oliefiltertje en veerpootrubbers + lagers kan je wmb in een doosie frotten en op de post gooien :wink:

PM maar even het bedrag, dan maak ik het over via Inetbanking, krijg je meteen mijn adres :)

Wat is het verschil trouwnes tussen die 3 soorten Ferodo blokken ??? Ik zie DS performance, 2500 en 3000 staan bij DPT :roll:

Geplaatst: 06 sep 2006 18:00
door pluggie
2500 is redelijk normaal, 3000 is nog harder, en moet warmer worden, nog meer competitie en slijt je schijf harder, En die performance ken ik niet, eentje onder de 2500, de oude 2000 misschien ?

Geplaatst: 06 sep 2006 18:09
door Sounddragon
Definieer "redelijk normaal" eens :?:

Redelijk normaal als in zelfde als standaard blokken ??? Of als in "kan je nog nét gedoseerd mee remmen" :lol:

En die oude 2000 serie waren dus gewoon ietsje zachter als de 2500 ofzo ??
Ik ben een beetje op zoek naar vergelijkingsmateriaal qua wat ik ervan kan verwachten, ik heb nu de dure versie van de orginele blokken, die waren óók dik over de 100 €, maar ik vind het nou niet echt bijster hard remmen :roll:
Vandaar ook dat ik andere blokken wil proberen.... :wink:

Geplaatst: 06 sep 2006 19:17
door Laagvlieger
echt HARDER remmen wil alleen als je grotere schijfdiameter neemt.
Deze remblokken zijn meer bestand tegen hitte.
Dus die blijven ondanks dat ze finaal in de fik staan gewoon heerlijk remmen 8)

Geplaatst: 06 sep 2006 20:41
door Sounddragon
Naar Cali turbo schijven en klauwen dus, maar dat gaat weer nergens over als ik achter met trommeltjes rem :lol:

Die blokken moet ik tóch hebben, want deze zitten op 3 mm ofzo dus die gaan eraf, ik kan erg slecht tegen dat nare ijzer op ijzergeluid wat de achterplaten maken op je schijven :?

toch maar eens achter die achterschijven aan dus, dat moet dan eerst :wink:

Geplaatst: 06 sep 2006 21:36
door Bart(astra)
Ik heb zelf op de turboremmen ferode ds2500 blokkies, en die remmen behoorlijk hard !
Alleen blijven ze bij mij wel piepen, omdat er metaaldeeltjes inzitten, en dat gaat niet samen met geboorde schijven.

Kwa slijtage valt me ook reuze mee, zitten er nu 25000km in, en hebben nog twee-derde over (...en dat met geboorde schijven)

Geplaatst: 06 sep 2006 21:57
door Laagvlieger
jij hebt het gewoon over doodnormale Girlings.
Schijven zijn niet omgeboord, worden zo kant en klaar gemaakt.