Veerpoot rubber

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

web schreef:http://images.google.nl/images?q=pillowball%20mount
Een plaatje zegt immers meer dan 1000 woorden. ;)

Vaste montage dus, met een lager ipv rubber. In een dikke plaat alu meestal, en vaak verstelbaar ook. Groot nadeel is extra trillingen, waar niet elk chassis tegen kan.

EDIT: oeps iemand was me al voor, nouja...
Afbeelding

Ik was al onderweg :wink:

Kan me inderdaad voorstellen dat je chassis dit niet leuk vindt :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Unibolts ipv je fuseekogels, en de hele mikmak, dan wordt ie tenminste stijf in z'n weggedrag! :twisted:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

ja, maar als je een auto verlaagt wordt ook de druk verdeling anders op de:

- draagarmrubbers
- fusee
- stuurkogel
- stabi stangetjes
- en zullen vast nog wel paar extra dingen zijn :wink:

de hoek waar het hele zaakje onder komt te staan is dus anders, dus zullen un deel van de rubbers minder te verduren krijgen en andere delen weer juist heel veel,

conclusie: verlagen EN stugge veren slechte combi??? :?:

of zou ut daar niet aan kunnen liggen?

(wel heel vergezocht hoor, misschien wel onzin) maar klemt er misschien un remklauw aan de rechterzijde? of un zuiger die vastzit in de klauw?

gr frank
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

verliefdopGSI schreef:ja, maar als je een auto verlaagt wordt ook de druk verdeling anders op de:

- draagarmrubbers
- fusee
- stuurkogel
- stabi stangetjes
- en zullen vast nog wel paar extra dingen zijn :wink:

de hoek waar het hele zaakje onder komt te staan is dus anders, dus zullen un deel van de rubbers minder te verduren krijgen en andere delen weer juist heel veel,

conclusie: verlagen EN stugge veren slechte combi??? :?:

of zou ut daar niet aan kunnen liggen?

(wel heel vergezocht hoor, misschien wel onzin) maar klemt er misschien un remklauw aan de rechterzijde? of un zuiger die vastzit in de klauw?

gr frank
Draagarmrubbers en stabi einden zijn net 1½ jaar oud die waren al in een eerder stadium aan de beurt.

Remklauwen zijn prima, 4 maand geleden remmen rondom gecheckt inclusief vloeistof vervangen alles was prima.. is altijd een momentopname natuurlijk, maar dat veerpootrubberverhaal heb ik al 3 jaar ofzo :wink: Dit wordt nummer 4 ( 2e keer rechts) :(
verliefdopGSI schreef: conclusie: verlagen EN stugge veren slechte combi??? :?:
Ik denk dat het tijd wordt om te stoppen met racen :)
Stationwagens kunnen daar blijkbaar niet tegen :(

En nee...ik ga géén GSi kopen :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik denk eerder wielkrachten verkeerd, met de totally-wrong-et-waarde velgen.

Waaier power all the way. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

watahyahknow schreef:dat merk je eerder in de wiellagers en stuurstangen
Denk je dat die alleen maar slijten?
even wakker worden.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Die rubbers vangen een hoop sjit op hoor whata.
Moeheid.
:lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Is gewoon door een combi van faktoren, ik denk niet dat het probleem zomaar aan te wijzen is :wink:
Mijn ICE ligt trouwens op en áchter de achteras, dus ALS dat al effekt heeft op de vooras, dan is dat een druk VERMINDERING denk ik :) desalniettemin is de gewichtsverdeling bij mij uiteraard kompleet naadje :P

Maargoed, lang verhaal kort : ik ga hem binnenkort vervangen, en dan laat ik even twee 4 mm dikke RVS ringen op maat draaien voor in de bussen, bovenin het rubber...we zullen zien of dat het gewenste effekt gaat geven op termijn :wink:

Another custom check projekt 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Plaats reactie