Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27 jul 2006 21:19
door 2.nullutje
nou vertelde de anwb man mij ook nog dat opel de enige is die een waterpomp heeft waarvan de as niet in het midden zit. Hier moest ik ook rekening mee houden... maar dan vraag ik me af, hoe moet ik daar rekening mee houden dan? is toch maar een manier waarop hij past?
Geplaatst: 27 jul 2006 21:27
door Sounddragon
Bart(astra) schreef:Laagvlieger schreef:is het wel Imbus????
Vaak zijn het bij de oude blokken veeltanden!!!!
Das stukje ouderwets gereedschap
Waterpomp moet je trouwens even nieuw rubbertje voor halen,
deze riem span je dus MET de waterpomp!Waterpomp zal der even uit moeten om schoon te maken en te controleren.
Als je naar de onderste kijkt, zou ik toch echt zeggen dat het inbus is !
(die 12 tands dop ligt al jaren ongebruikt in mijn kist....)
Waterpomp kun je controleren op speling als hij nog vast zit, door met de hand aan de poelie te voelen/bewegen.
Als je groene/witte smurie aan/langs de pomp ziet, lekt hij
(officieel mag hij een klein beetje hebben)
Maar zoals Laag zegt, wordt dit type met de waterpomp zelf (is een excentriek) gespannen, en is het dus eigenlijk zowieso beter, als je hem gewoon vervangt = Safe !
Geplaatst: 28 jul 2006 12:55
door Laagvlieger
aftekenen hoe de oude zat, en dan de nieuwe ongeveer op dezelfde stand terugzetten (basisafstelling). Daarna kun je de riem zetten en hem opspannen met de pomp.
Geplaatst: 29 jul 2006 18:07
door 2.nullutje
HET IS FEEST!!!
Handige harrie heeft het weer geflikt, nieuwe riem erop, nieuwe snaren en nieuwe waterpomp en hij loopt weer als een zonnetje!!!
jongens bedankt voor jullie hulp/tips!!!
hier een fotosjoetje van mijn middagje!
hier de boosdoener :
Geplaatst: 29 jul 2006 18:13
door Sounddragon
Lekkurrrr....
Goed he, zo'n 8V
Geplaatst: 29 jul 2006 18:16
door Laagvlieger
hoppa weer gefixed!
Geplaatst: 29 jul 2006 18:18
door 2.nullutje
ja idd, ben wel even heel erg gerust gesteld heej!! Dacht toen het gebeurde echt zo van... k*t... dit kost me mijn motorblok...nieuw blok... gaat me duizenden euro's kosten....
Geplaatst: 29 jul 2006 18:22
door Laagvlieger
nou wat koste het nu totaal dan?
- Riempie,
- V-snaar,
- pompie,
- pleisters.
Geplaatst: 29 jul 2006 18:49
door 2.nullutje
Laagvlieger schreef:nou wat koste het nu totaal dan?
- Riempie,
- V-snaar,
- pompie,
- pleisters.
uhmm..
dis. riem : 17,89
waterpomp : 39,85
V snaar : 3,60
V snaar : 5,93
totaal 80 euries.!!
dit alles bij Kris slager automaterialen.
Geplaatst: 29 jul 2006 21:22
door Raymond-oud
heb vandaag mijn riempie ook even gedaan
maar bij mij zat het een beetje tegen . de 6 boutjes van de poelie kreeg ik niet los
het waren van die veel tanden boutjes . dus even uitgeleefd met een bijtel . koppen er af geslagen en toen de stukjes er uitgehaald
verder ging het wel
dus ben nu weer voorzien van een nieuwe riempie en rollen
en een waterpomp
spanrol 27,86
looprol 12,95
waterpomp 53,06
dis riem 17,02
dat is voor een 16 klepper
Geplaatst: 29 jul 2006 21:43
door 2.nullutje
ik dacht dat het bij mij die veeltantbouten waren, maar dat bleek dus toch niet. Er zat in een dolgedraaide inbusbout een ringetje waar een aantal tantjes op zitten. Wanneer je dat veeltantgereedschap erin doet en draait, draait het ringetje ook mee in het boutje terwijl het boutje gewoon stil blijft. Wat heb ik nou gedaan. Ik heb een grotere maat hiervan in de kop van de bout geslagen met een hhamertje en toen ging hij wel los. Meteen de bouten maar vervangen!
nou moet ik ook wel zeggen dat dit karweitje idd in een half uurtje gedaan kan worden met HET JUISTE GEREEDSCHAP EN GEEN DOLGEDRAAIDE BOUTEN!!
ik was bijna vier uurtjes bezig met klooien.
vlugge japie heeft het weer geflikt!
Geplaatst: 29 jul 2006 22:19
door Raymond-oud
waren bij mij geen inbus bouten
maar echt die anderen nu zitten er wel inbus bouten in
Geplaatst: 30 jul 2006 00:24
door 2.nullutje
Laagvlieger schreef:nou wat koste het nu totaal dan?
- Riempie,
- V-snaar,
- pompie,
- pleisters.
trouwens... geen ene pleister...(dit keer
).......
wel een nieuwe theedoek van mamma
Geplaatst: 30 jul 2006 01:29
door Paintballer
Netjes hoor
Ennuh even gauw die theedoek wassen en gauw weer aan het hakie hangen,ziet mamma niks van
Geplaatst: 30 jul 2006 13:14
door Bart(astra)
2.nullutje schreef:ik dacht dat het bij mij die veeltantbouten waren, maar dat bleek dus toch niet. Er zat in een dolgedraaide inbusbout een ringetje waar een aantal tantjes op zitten. Wanneer je dat veeltantgereedschap erin doet en draait, draait het ringetje ook mee in het boutje terwijl het boutje gewoon stil blijft. Wat heb ik nou gedaan. Ik heb een grotere maat hiervan in de kop van de bout geslagen met een hhamertje en toen ging hij wel los. Meteen de bouten maar vervangen!
nou moet ik ook wel zeggen dat dit karweitje idd in een half uurtje gedaan kan worden met HET JUISTE GEREEDSCHAP EN GEEN DOLGEDRAAIDE BOUTEN!!
ik was bijna vier uurtjes bezig met klooien.
Had ik toch nog gelijk !
Geplaatst: 30 jul 2006 14:09
door 2.nullutje
Geplaatst: 30 jul 2006 15:42
door Paintballer
Geplaatst: 30 jul 2006 18:23
door 2.nullutje
jah... moest met mn tandenborstel de wc schoonboenen
nou ga ik vandeweek de handrem opnieuw afstellen, die moet ik nu namelijk tot zowat de achterbak trekken om op de rem te komen.
Ik hoorde van iemand dat er onder de handrem (onder auto) twee kabels vastgeklemt zitten waarmee je hem kan stellen, hoe zit dit precies?
Geplaatst: 30 jul 2006 21:53
door Laagvlieger
klopt maar dat is NIET de methode.
Je hoort hem gewoon bij de wielen te stellen door het gat in de remtrommel.
Daar zit een stelwieltje.
Geplaatst: 30 jul 2006 22:41
door 2.nullutje
Laagvlieger schreef:klopt maar dat is NIET de methode.
Je hoort hem gewoon bij de wielen te stellen door het gat in de remtrommel.
Daar zit een stelwieltje.
oke thnx, dan ga ik daar even naar op zoek..
Geplaatst: 31 jul 2006 18:29
door Laagvlieger
zit gat in de trommel, als je dan de trommel ongeveer op 10 voor en aan de andere kant op 10 over zet en je schijnt met ene zaklamp naar binenn zie je een stelwieltje. Moet je met een platte schroevedraaier opdraaien langer maken).