Pagina 2 van 3
Geplaatst: 07 aug 2006 12:09
door Kakashi
wit/grijzig
Geplaatst: 07 aug 2006 14:32
door Kakashi
Wat????
Ok. Eerst werken en weer geld binnenkrijgen. Heb op het moment even helemaal niks meer. Ik ga zo een slangetje halen en die iig vervangen.
Geplaatst: 07 aug 2006 15:43
door RedBill
watahyahknow schreef:hmmmmm je zou bijna denken aan koelvloeistof scheurtje in de cylinderkop misschien .
laat ze eens een snuffelaar in de koelvloeistof duwen om te kijken of er uitlaatgassporen inzitten
Heeft geen nut om paniek te zaaien. Laat ie nou eerst maar een echte kenner er naar laten kijken, of eerst het slangetje vervangen en er een tijdje mee rijden, kijken hoe ie zich gedraagt.
Geplaatst: 07 aug 2006 16:40
door Kakashi
Het slangetje is net vervangen.
Kheb het filter even bekeken en de aanzuigbuis en das nog schoon.
Slangen naar de stappenmotor enz. ook schoon, geen slush of wat dan ook. Dus ik ga nu maar even kijken hoe hij zich gedraagt.
Geplaatst: 07 aug 2006 18:32
door Laagvlieger
pfff whata idd paniekzaaier.
Zijn gewoon carterdampen die je hebt gezien door dat slangetje.
Slangetje fixen, probleem opgelost!
Geplaatst: 07 aug 2006 18:40
door Kakashi
Het kwam niet door dat slangetje. De rook kwam uit mn uitlaat.
Niet zomaar carterdampen.
Ik heb de dag dat we weer terug gingen naar nederland de auto van mn pa vol gehoest met rook. We waren aant inpakken, stonden rug naar rug en mn pa had de achterklep open. Toen mn pa de zij deuren ook open deed kwam er flink wat rook uit.
Geplaatst: 07 aug 2006 18:41
door Laagvlieger
grijze rook is benzine (te rijk lopen)
Geplaatst: 07 aug 2006 18:49
door Kakashi
Hmm.. ok. Dat moet ik dan even afstellen. Maar de rook is alleen met starten.
En als ik in zn vrij gas geef. Verder niet.
Geplaatst: 26 nov 2006 19:48
door Kakashi
Ok nadat mijn auto een hele tijd stil heeft gestaan, rijd hij weer.
En hij houd weer in. Nou stond ik vanmiddag bij mn vriendin en toen had ie het wel heel erg.
Het leek wel alsof ie stikte. Volgens mij krijgt hij of te weinig lucht of te veel benzine. Wat laag al zei: Hij loopt te rijk.
Kan ik dat ergens een beetje makkelijk verstellen?
Luchtmassameter is goed. Want toen ik daar het stekkertje van af haalde zakte het toerental helemaal in.
Een collega had het laatst over een bepaalde sensor op de motor.
Weet alleen de naam niet meer.
Weet 1 van jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
Geplaatst: 26 nov 2006 19:53
door Melbo
Kakashi schreef:Een collega had het laatst over een bepaalde sensor op de motor.
Weet alleen de naam niet meer.
Weet 1 van jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
Klopsensor? Of heeft alleen een C20XE zo'n ding (meet toch o.a. of er 95 of 98 octaan inzit)?
Geplaatst: 26 nov 2006 20:30
door Kakashi
Nee dat was em niet.
Geplaatst: 26 nov 2006 22:16
door Laagvlieger
Stekker van een LMM aftrekken is geen manier van diagnose stellen
Tuurlijk gaat ie anders lopen zonder luchtmassaverhaal.
En er is nix aan af te stellen. Je hebt een mankement. Dat moet gefixed.
Geplaatst: 27 nov 2006 19:22
door Kakashi
Laagvlieger schreef:Stekker van een LMM aftrekken is geen manier van diagnose stellen
Tuurlijk gaat ie anders lopen zonder luchtmassaverhaal.
En er is nix aan af te stellen. Je hebt een mankement. Dat moet gefixed.
Ik denk dat ik er van de week maar weer even mee naar de dealer ga.
Vandaag had ik weer helemaal geen problemen. En reed hij als een trein.
Ksnap niet waar het vandaan komt. Mjah even laten uitlezen.
Geplaatst: 27 nov 2006 22:28
door Laagvlieger
we horen het wel
Geplaatst: 29 nov 2006 16:13
door Kakashi
En nou doet ie weer normaal.
Ik snap er niks meer van.
Geplaatst: 29 nov 2006 18:53
door Laagvlieger
leuk he electronica
Geplaatst: 29 nov 2006 20:07
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:Stekker van een LMM aftrekken is geen manier van diagnose stellen
Tuurlijk gaat ie anders lopen zonder luchtmassaverhaal.
En er is nix aan af te stellen. Je hebt een mankement. Dat moet gefixed.
als ik de LMM stekker los haal dan pleurt ie gelijk uit
Geplaatst: 22 dec 2006 01:22
door gsipiloot
dit probleem heb ik ook wel eens maar dan niet met wegrijden t is voornamelijk als ik rond de 3000 rpm zit maar bij mij gaat t motorstoringslampie nie branden heb me laten vertellen dat t vuil in mn injectoren kan zijn k rijd de tank vaak helemaal tot op de bodem leeg
mocht ik nie meer doen van me monteur en heb t ook nie meer gedaan maar nu na ongeveer 10 volle tanks later doet ie t nog wel eens dan houdt ie net iets minder als een seconde in en maakt ook zon klote geluid
kan dat nog steeds dat vuil in de injectoren zijn ofzo........
Geplaatst: 22 dec 2006 02:59
door Kakashi
Tjah, ik heb geen idee.
De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
ZELF
Geplaatst: 22 dec 2006 07:31
door Delax80
Kakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.
De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd super
Re: ZELF
Geplaatst: 22 dec 2006 10:15
door Kakashi
Delax80 schreef:Kakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.
De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd super
Weet ik. Ik doe het nu ook zelf.
Re: ZELF
Geplaatst: 22 dec 2006 11:54
door GSi Twente
Delax80 schreef:Kakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.
De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd super
Je vind de code wel... maar met de tech 1 kun je ook de waarden aflezen, en das vaak nog meer belangrijker als die storing opzich.
Geplaatst: 12 jan 2007 15:14
door Kakashi
Ik heb net mn motor nog is uitgelezen.
En nu geeft hij code 13.
Op deze site
http://www.astra-gsi.nl/index1/tips_tri ... utcode.htm
geeft ie Oxigen sensor open circuit.
Wat wordt daarmee bedoelt?
Geplaatst: 12 jan 2007 18:04
door Melbo
Luchtmassameter?