Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13 aug 2006 13:15
door Kakashi
Hier zit de lekkage. Aan de rechter kant zit het. Aan de lange as.

Afbeelding

Geplaatst: 13 aug 2006 16:46
door Laagvlieger
ja is lekke keerring.
:(

Geplaatst: 13 aug 2006 18:52
door Kakashi
Ok Thnx. Ik ga er morgen 1 halen bij de dealer. En maar even de vraagbaak informeren. Misschien staat daar wat in. Want dat TIS progamma dat ik heb werkt niet echt super.

Geplaatst: 13 aug 2006 21:25
door Laagvlieger
gniffel.
dit is weer de Nieuwste, DVD 73 8)

Geplaatst: 13 aug 2006 22:56
door Kakashi
Aha. Ik weet niet van wanneer de mijne is. Ik moet maar is gaan kijken voor een goeie TIS.

Geplaatst: 13 aug 2006 23:23
door Laagvlieger
haha vind je niet. 8)
Die op internet zwerven zijn allemaal oudere versies.
En je moet er ook mee om kunnen gaan he, dat scheelt ook.

Geplaatst: 14 aug 2006 10:52
door RedBill
Doet Laag ook aan kopietjes branden :?:

Geplaatst: 14 aug 2006 12:23
door Kakashi
Ik heb nu net de keerring gehaald. Moet de fuseekogel losalen. Maar hoe? En dr staat iets in over de naafmoer. moet die ook los? Moeten de stofhoezen er ook af?

Geplaatst: 14 aug 2006 18:20
door Laagvlieger
Laag brand geen kopietjes neej 8)

Fuseekogels draai je zo los. Die borgveer eruit trekken en dan met sleutel 18 die kroonmoer losdraaien.
Meestal zittie dan nog vast (door klemming/roest) in de fusee.
Daar heb je speciale trekkers voor maar wat ook vaak helpt is paar ferme tikken met een bankhamer tegen het fuseelichaam aan.
Schiet ie meestal zo los.
Dan trek je aan de stuurstang zodat wiel vol naar rechts gestuurd is. Zo kan je de veerpoot het verst naar je toe trekken.
Dan even met bandenlichter de as uit de bak tikken.
Daar heb je als het goed is nu genoeg ruimte voor.
En dan gooi je de as aan de kant war aje e rgene last van hebt om bij de keerring te komen.

Geplaatst: 14 aug 2006 19:54
door Kakashi
Ok thnx. Ik ga het van de week proberen bij een collega van me. Die heeft een "hobby" garage met een brug en alles. Dus daar gaat hel allemaal wat makkelijker. Ik heb thuis niet al het gereedschap ervoor.

Geplaatst: 17 aug 2006 00:34
door Kakashi
Hijs net weggebracht. En beide keerringen worden vervangen.
Ik kwam nog een mooi 16 klepper blokje tegen. Uit een calibra en het blok en de calibra ga ik binnenkort (als ik weer geld heb) overkopen van em. De 16 klepper komt in mn astra. En de 8 klepper uit de astra komt in de calibra en die ga ik gebruiken voor het "dagelijks" verkeer. :lol: 8)

Geplaatst: 18 aug 2006 13:24
door Kakashi
Net die gozer gebeld die em zou repareren. En de opel dealer had gelijk! :cry:
De lagers zijn bijna volledig weggesleten. Er zit een halve cm speling in.
Dus dat wordt een nieuwe bak. :cry:

En aangezien ik op het moment helemaal geen cent te makken heb gaat het nog wel even duren.

Geplaatst: 18 aug 2006 18:40
door Laagvlieger
zo! das minder!
helaas.

even marktplaats in de gaten houden voor een €50 F16

Geplaatst: 18 aug 2006 21:25
door Kakashi
Thnx. Alleen het punt van een sloopauto is dat de bak die daar afkomt waarschijnlijk is de zelfde staat is als de mijne.

Geplaatst: 18 aug 2006 22:07
door Kakashi
dat valt mee. mjah. ik haal de astra maandag weer op. Dan laat ik em bij mij voor staan. Koop over twee maanden die calibra. Daarmee even lekker blazen. En zodra ik geld heb voor een gereviceerde bak, zet ik de motoren over en kan ik verder met het opfokken van mn astra. En heb ik een calibra voor everyday use.

Geplaatst: 18 aug 2006 22:58
door Laagvlieger
Opel bakken zijn in principe erg sterk.
Komt nie gek vaak voor kapotte bakken.

Geplaatst: 19 aug 2006 12:47
door Kakashi
Ik haal mn astra maandag op. En dan kan ik er even rustig over nadenken.
Misschien kom ik nog een goeie bak tegen. (hier of op marktplaats ofzo)

Geplaatst: 19 aug 2006 17:05
door Laagvlieger
verkope :P

Geplaatst: 16 sep 2006 23:08
door Kakashi
Ok. Ik ga donderdag toch maar naar de sloop voor een bak.

Want de motor en bak blijven er toch niet lang in zitten.
Dus is het gewoon zonde om er een gereviceerde in te hangen.

Maarja, Ik dacht voordat ik dat allemaal ga doen, raadpleeg ik maar eerst even een vraagbaak.
Dus laag. :P Nog wat adviesen voor me? Kan ik het gewoon bij mij voor de deur doen op een paar goeie steunen, of is het beter als ik em ergens op een brug zet. Wat moet ik allemaal los halen voordat de bak er uit kan? Is het in een dagje te doen?

Geplaatst: 16 sep 2006 23:14
door Laagvlieger
kweenie hoeveel ervaring je hebt.
Je hebt een motorstundwarsbalk nodig (hoe heet zo'n kreng).
Die rust op je spatborden en houd de motor omhoog.
Op paar assteunen is giga klotewerk, ik zou zien dat je een brug kan vinden ergens.
is kwestie van schakelmechaniek los, assen eruit, en dan partij dikke bouten van je bak los en dan bak eruit tillen.

Ik heb nog fotows ergens van toen ik mijn koppeling verving! wacht even.

Geplaatst: 16 sep 2006 23:17
door Kakashi
K show me. :D

Ik heb alleen twee steunen voor onder mn dorpels.
Denk niet dat dat echt handig zal zijn.