Lekkende versnellingsbak

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Hier zit de lekkage. Aan de rechter kant zit het. Aan de lange as.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja is lekke keerring.
:(
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ok Thnx. Ik ga er morgen 1 halen bij de dealer. En maar even de vraagbaak informeren. Misschien staat daar wat in. Want dat TIS progamma dat ik heb werkt niet echt super.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gniffel.
dit is weer de Nieuwste, DVD 73 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Aha. Ik weet niet van wanneer de mijne is. Ik moet maar is gaan kijken voor een goeie TIS.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

haha vind je niet. 8)
Die op internet zwerven zijn allemaal oudere versies.
En je moet er ook mee om kunnen gaan he, dat scheelt ook.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Doet Laag ook aan kopietjes branden :?:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ik heb nu net de keerring gehaald. Moet de fuseekogel losalen. Maar hoe? En dr staat iets in over de naafmoer. moet die ook los? Moeten de stofhoezen er ook af?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Laag brand geen kopietjes neej 8)

Fuseekogels draai je zo los. Die borgveer eruit trekken en dan met sleutel 18 die kroonmoer losdraaien.
Meestal zittie dan nog vast (door klemming/roest) in de fusee.
Daar heb je speciale trekkers voor maar wat ook vaak helpt is paar ferme tikken met een bankhamer tegen het fuseelichaam aan.
Schiet ie meestal zo los.
Dan trek je aan de stuurstang zodat wiel vol naar rechts gestuurd is. Zo kan je de veerpoot het verst naar je toe trekken.
Dan even met bandenlichter de as uit de bak tikken.
Daar heb je als het goed is nu genoeg ruimte voor.
En dan gooi je de as aan de kant war aje e rgene last van hebt om bij de keerring te komen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ok thnx. Ik ga het van de week proberen bij een collega van me. Die heeft een "hobby" garage met een brug en alles. Dus daar gaat hel allemaal wat makkelijker. Ik heb thuis niet al het gereedschap ervoor.
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Hijs net weggebracht. En beide keerringen worden vervangen.
Ik kwam nog een mooi 16 klepper blokje tegen. Uit een calibra en het blok en de calibra ga ik binnenkort (als ik weer geld heb) overkopen van em. De 16 klepper komt in mn astra. En de 8 klepper uit de astra komt in de calibra en die ga ik gebruiken voor het "dagelijks" verkeer. :lol: 8)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Net die gozer gebeld die em zou repareren. En de opel dealer had gelijk! :cry:
De lagers zijn bijna volledig weggesleten. Er zit een halve cm speling in.
Dus dat wordt een nieuwe bak. :cry:

En aangezien ik op het moment helemaal geen cent te makken heb gaat het nog wel even duren.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zo! das minder!
helaas.

even marktplaats in de gaten houden voor een €50 F16
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Thnx. Alleen het punt van een sloopauto is dat de bak die daar afkomt waarschijnlijk is de zelfde staat is als de mijne.
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

dat valt mee. mjah. ik haal de astra maandag weer op. Dan laat ik em bij mij voor staan. Koop over twee maanden die calibra. Daarmee even lekker blazen. En zodra ik geld heb voor een gereviceerde bak, zet ik de motoren over en kan ik verder met het opfokken van mn astra. En heb ik een calibra voor everyday use.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Opel bakken zijn in principe erg sterk.
Komt nie gek vaak voor kapotte bakken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ik haal mn astra maandag op. En dan kan ik er even rustig over nadenken.
Misschien kom ik nog een goeie bak tegen. (hier of op marktplaats ofzo)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

verkope :P
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ok. Ik ga donderdag toch maar naar de sloop voor een bak.

Want de motor en bak blijven er toch niet lang in zitten.
Dus is het gewoon zonde om er een gereviceerde in te hangen.

Maarja, Ik dacht voordat ik dat allemaal ga doen, raadpleeg ik maar eerst even een vraagbaak.
Dus laag. :P Nog wat adviesen voor me? Kan ik het gewoon bij mij voor de deur doen op een paar goeie steunen, of is het beter als ik em ergens op een brug zet. Wat moet ik allemaal los halen voordat de bak er uit kan? Is het in een dagje te doen?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

kweenie hoeveel ervaring je hebt.
Je hebt een motorstundwarsbalk nodig (hoe heet zo'n kreng).
Die rust op je spatborden en houd de motor omhoog.
Op paar assteunen is giga klotewerk, ik zou zien dat je een brug kan vinden ergens.
is kwestie van schakelmechaniek los, assen eruit, en dan partij dikke bouten van je bak los en dan bak eruit tillen.

Ik heb nog fotows ergens van toen ik mijn koppeling verving! wacht even.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

K show me. :D

Ik heb alleen twee steunen voor onder mn dorpels.
Denk niet dat dat echt handig zal zijn.
Plaats reactie