Lekkende versnellingsbak
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Laag brand geen kopietjes neej
Fuseekogels draai je zo los. Die borgveer eruit trekken en dan met sleutel 18 die kroonmoer losdraaien.
Meestal zittie dan nog vast (door klemming/roest) in de fusee.
Daar heb je speciale trekkers voor maar wat ook vaak helpt is paar ferme tikken met een bankhamer tegen het fuseelichaam aan.
Schiet ie meestal zo los.
Dan trek je aan de stuurstang zodat wiel vol naar rechts gestuurd is. Zo kan je de veerpoot het verst naar je toe trekken.
Dan even met bandenlichter de as uit de bak tikken.
Daar heb je als het goed is nu genoeg ruimte voor.
En dan gooi je de as aan de kant war aje e rgene last van hebt om bij de keerring te komen.
Fuseekogels draai je zo los. Die borgveer eruit trekken en dan met sleutel 18 die kroonmoer losdraaien.
Meestal zittie dan nog vast (door klemming/roest) in de fusee.
Daar heb je speciale trekkers voor maar wat ook vaak helpt is paar ferme tikken met een bankhamer tegen het fuseelichaam aan.
Schiet ie meestal zo los.
Dan trek je aan de stuurstang zodat wiel vol naar rechts gestuurd is. Zo kan je de veerpoot het verst naar je toe trekken.
Dan even met bandenlichter de as uit de bak tikken.
Daar heb je als het goed is nu genoeg ruimte voor.
En dan gooi je de as aan de kant war aje e rgene last van hebt om bij de keerring te komen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Hijs net weggebracht. En beide keerringen worden vervangen.
Ik kwam nog een mooi 16 klepper blokje tegen. Uit een calibra en het blok en de calibra ga ik binnenkort (als ik weer geld heb) overkopen van em. De 16 klepper komt in mn astra. En de 8 klepper uit de astra komt in de calibra en die ga ik gebruiken voor het "dagelijks" verkeer.
Ik kwam nog een mooi 16 klepper blokje tegen. Uit een calibra en het blok en de calibra ga ik binnenkort (als ik weer geld heb) overkopen van em. De 16 klepper komt in mn astra. En de 8 klepper uit de astra komt in de calibra en die ga ik gebruiken voor het "dagelijks" verkeer.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
dat valt mee. mjah. ik haal de astra maandag weer op. Dan laat ik em bij mij voor staan. Koop over twee maanden die calibra. Daarmee even lekker blazen. En zodra ik geld heb voor een gereviceerde bak, zet ik de motoren over en kan ik verder met het opfokken van mn astra. En heb ik een calibra voor everyday use.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ok. Ik ga donderdag toch maar naar de sloop voor een bak.
Want de motor en bak blijven er toch niet lang in zitten.
Dus is het gewoon zonde om er een gereviceerde in te hangen.
Maarja, Ik dacht voordat ik dat allemaal ga doen, raadpleeg ik maar eerst even een vraagbaak.
Dus laag. Nog wat adviesen voor me? Kan ik het gewoon bij mij voor de deur doen op een paar goeie steunen, of is het beter als ik em ergens op een brug zet. Wat moet ik allemaal los halen voordat de bak er uit kan? Is het in een dagje te doen?
Want de motor en bak blijven er toch niet lang in zitten.
Dus is het gewoon zonde om er een gereviceerde in te hangen.
Maarja, Ik dacht voordat ik dat allemaal ga doen, raadpleeg ik maar eerst even een vraagbaak.
Dus laag. Nog wat adviesen voor me? Kan ik het gewoon bij mij voor de deur doen op een paar goeie steunen, of is het beter als ik em ergens op een brug zet. Wat moet ik allemaal los halen voordat de bak er uit kan? Is het in een dagje te doen?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
kweenie hoeveel ervaring je hebt.
Je hebt een motorstundwarsbalk nodig (hoe heet zo'n kreng).
Die rust op je spatborden en houd de motor omhoog.
Op paar assteunen is giga klotewerk, ik zou zien dat je een brug kan vinden ergens.
is kwestie van schakelmechaniek los, assen eruit, en dan partij dikke bouten van je bak los en dan bak eruit tillen.
Ik heb nog fotows ergens van toen ik mijn koppeling verving! wacht even.
Je hebt een motorstundwarsbalk nodig (hoe heet zo'n kreng).
Die rust op je spatborden en houd de motor omhoog.
Op paar assteunen is giga klotewerk, ik zou zien dat je een brug kan vinden ergens.
is kwestie van schakelmechaniek los, assen eruit, en dan partij dikke bouten van je bak los en dan bak eruit tillen.
Ik heb nog fotows ergens van toen ik mijn koppeling verving! wacht even.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠