Weer een kleinde update...
Ik ben gisteren langs geweest bij onze vrienden van de RDW.
Had voor de keuring een eendagskenteken aangevraagd dus kon rustig richting RDW keuringsstation touren. Daar aangekomen bleken er toch meer mensen een auto in te willen voeren. Oftewel wachten, wachten en nog eens wachten. Uiteindelijk aan de beurt en kreeg een afspraak toegewezen voor 14.30u gisteren.
Weer naar huis getourd, en rond half 2 weer richting RDW.
Gegevens controle klopte helemaal, bij de APK ook geen problemen, behalve het kentekenlampje achter (gesneuveld, dus even vervangen en geen probleem) en de lambdasonde die kapot was..
De sonde reageerde niet op schommelingen in toerental. Nu dus maar even afwachten tot het kentekenbewijs op de deurmat valt en dan gelijk maar even een nieuwe APK afspraak maken bij men vaste garage. Kan de lambda gelijk vervangen worden.
Maar goed, met een kleine domper weer naar binnen bij de RDW om de BPM te betalen en af te ronden.
Eergister de verwijderingsbijdrage overgemaakt, maar blijkt een postbanknr. te zijn.. Vandaag nog even proberen om er een spoedtransactie van te maken, anders duurt het ongeveer 5 werkdagen en de RDW geeft geen kentekenbewijs uit als de verwijderingsbijdrage nog niet binnen is. Als het mee zit dan kan ik eind volgende week de platen ophalen.
Kortom, t was een heerlijke dag. Lekker getourd (kleine 150km) en getest.
Alles werkt netjes tot op de ABS aan toe. Blokje loopt netjes maar schommelt bij stationair toerental af en toe een beetje. Zou aan de lambda kunnen liggen meende de apk keurmeester. Die moet dan helaas vervangen worden maar ik ben allang blij dat ie verder 100% in orde is. Zijn afgelopen jaar nieuwe schijven en blokken op gekomen dus daar was ook niks mis mee.
De plannen voor de cabrio zijn wel lichtelijk gewijzigd. Ik ga hem zeker niet meer zo laag leggen als de sedan, hoe gaaf het ook was. Als ik terugdenk aan hoe de sedan (letterlijk) stuiterde af en toe en hoe de cabrio met alle elektrische en mechanische componenten dat zou moeten voorduren ben ik bang dat ik de cabrio kapot rij en dat zou toch doodzonde zijn! Dus misschien maar eens kijken om na de vakantie een andere (originele) achterbumper te laten spuiten en te monteren. En dan zover netjes en origineel houden en alleen 60/40 - 75/50 ofzo verlagen want het rijdt als een zwabber... Uiteraard wel met andere velgen eronder. 17ers zijn dan waarschijnlijk geen optie, dan ist een terreinwagen.. maar 16*9 is ook vet
Eerst maar weer even rustig aan doen
Is moeilijk om nu een keuze te maken, verlagen is superdik, maar ook een zware belasting op het chassis. Dat beduidend minder stijf is dan dat van de sedan en de sedan kraakte af en toe al
Voor de geinteresseerden een overzicht tot nu toe van de invoerkosten.
Als het goed is blijft het hier verder ook bij. (op een nieuwe APK en de kentekenplaten zelf uiteraard).
€45,- Verwijderingsbijdrage
€127,75,- 2 in 1 keuring
€550,- BPM
Ben toch ruim onder de €750,- gebleven en dat was ook een beetje de gedachtengang. Nu is het een kwestie van wachten op het kenteken.
Gisteren is ook de sedan verhoogd en heeft ie een nieuwe APK erop (zonder problemen in tegenstelling tot de cabrio
) en vandaag wordt ie opgehaald door z'n nieuwe baasje..
Heb er nu toch wel een dubbelzinnig gevoel over.. Heb er precies 2,5 jaar (op 3 dagen na) heel veel plezier van gehad. Is heel veel tijd, plezier en ook geld in gaan zitten maar het is het meer dan waard geweest! Af en toe is het beter om vooruit te denken zal ik maar zeggen.
Denk dat de 80/80 set binnenkort in de verkoop gaat.. (laat wel even wat weten Soundjuh
)