Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 jun 2006 19:40
door Melbo
Laagvlieger schreef:neej centreerring is een HULP bij het monteren van de wielen.
Wielen centreren op de bouten (die zijn ook conisch) en NIET op de astap.
Ok...tegen jou ga ik niet in... :zak:

Maar hoe komt het dan dat mijn auto eerst trilde als de ziekte en sinds ik fatsoenlijke centreerringen heb hij ineens stukken beter rijdt? :roll:

Geplaatst: 02 jun 2006 19:54
door Bart(astra)
Melbo schreef:
Laagvlieger schreef:neej centreerring is een HULP bij het monteren van de wielen.
Wielen centreren op de bouten (die zijn ook conisch) en NIET op de astap.
Ok...tegen jou ga ik niet in... :zak:

Maar hoe komt het dan dat mijn auto eerst trilde als de ziekte en sinds ik fatsoenlijke centreerringen heb hij ineens stukken beter rijdt? :roll:
Precies !

Ik ben het er ook niet mee eens !

Ze dienen er ook voor om het wiel op zijn exate plaats te houden, tijdens het aandraaien van de bouten, en dus centreren.

Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt, dat je ze met alleen de bouten (en dus geen passende centreerring) niet trillingsvrij krijgt. Hoe goed je het ook probeerd. En erna wel met de juiste ringen (zoals Melbo zegt) is het zaakje ineens trillingsvrij.... :wink:

Geplaatst: 02 jun 2006 20:24
door snarfjuh
Bart(astra) schreef:
Melbo schreef:
Laagvlieger schreef:neej centreerring is een HULP bij het monteren van de wielen.
Wielen centreren op de bouten (die zijn ook conisch) en NIET op de astap.
Ok...tegen jou ga ik niet in... :zak:

Maar hoe komt het dan dat mijn auto eerst trilde als de ziekte en sinds ik fatsoenlijke centreerringen heb hij ineens stukken beter rijdt? :roll:
Precies !

Ik ben het er ook niet mee eens !

Ze dienen er ook voor om het wiel op zijn exate plaats te houden, tijdens het aandraaien van de bouten, en dus centreren.

Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt, dat je ze met alleen de bouten (en dus geen passende centreerring) niet trillingsvrij krijgt. Hoe goed je het ook probeerd. En erna wel met de juiste ringen (zoals Melbo zegt) is het zaakje ineens trillingsvrij.... :wink:
Ik ben het deze keer ook met Bartje eens :lol:
En spreek uit eigen ervaring :wink:

Geplaatst: 02 jun 2006 22:14
door Laagvlieger
ok, kan, maar das niet de hoofdzaak.
tis maar simpel stukkie plastic, is nix verders.

Geplaatst: 03 jun 2006 09:43
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:ok, kan, maar das niet de hoofdzaak.
tis maar simpel stukkie plastic, is nix verders.
heeej, Marcel geeft toe...... :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 03 jun 2006 15:37
door Laagvlieger
:lol:

Geplaatst: 03 jun 2006 16:19
door Melbo
Bart(astra) schreef:heeej, Marcel geeft toe...... :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb zojuist de krant gebeld... :lol:

ringe

Geplaatst: 04 jun 2006 02:06
door Delax80
de ringen van me vorige velgen was nog beetje stevig goed kunststof....maar deze zijn mischien maar 1mm dik. ik zal er fototje van make morge.

als ik 110/120 rij trilt me stuur (haast erger als eerder) maar moet zeggen dat ik me bouten met de hand erg strak heb aangedraaid. en ze wel xtje uitgebalanceerd weer moge worden!! dus kan nog niet zeggen of het scheelt.

toen ik de velgen net had uitgebalanceerd (destijds nog zonder de ringen dus) en exact goed vast had gemaakt trilde het nauwlijks alleen als ik flauwe bocht naar rechts maakte (bijvoorbeeld snelweg).

morge me remklauwe achter rood make :) en zondag waarschijnlijk naar die meeting in nijverdal