Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27 apr 2006 22:56
door RedBill
Bart(astra) schreef:...en wat denk je dat de verzekering zegt, bij evt schade's ?
Ach als de verzekering er toch tien dagen over doet om een schade expert te sturen heb je tijd zat om je oude motor erin te plempen na een ongelukkie...
(Of niet soundjuh
)
Geplaatst: 27 apr 2006 23:00
door Rallyastra
oenatje schreef:tenzij je binnen 40 procent vermogen toename blijft, en je dezelfde aantal cilinders behoud als de verzekering het goed vind.
Nee dat is alleen voor de weggedragtest bij de RDW, ALLES wat op je kenteken vermeld staat en je veranderd het aan je auto moet je (officieel) door geven aan de RDW ook als je van een 1.3 naar een 1.4 gaat omdat dan de motorcode wijzigd en die staat ook op je kenteken, evenals kleur,brandstof,cilinders. Ik heb trouwens alle info wel over V6 inbouwen bij een Astra alleen denk ik dat 1 iemand dat niet leuk vind dat ik dat vertel
dan issie straks niet meer uniek
Geplaatst: 27 apr 2006 23:11
door GSi Twente
Ja... ga nou even m'n plannen lopen rondbazuinen dellierel.
Geplaatst: 27 apr 2006 23:17
door Laagvlieger
:ass:
Waarom last erwin niet 2 C20XE's aan elkaar in V vorm. Mooie V8 wordt dat dan.
Geplaatst: 28 apr 2006 00:22
door Raymond-oud
rijden er dan in nederland geen astra;s met v6 rond dan
ik denk dat ik toch maar voor de turbo ga dan. Dat lijkt mij
makelijker met de RDW
Maar ga toch eens kijken hoe het allemaal zit met keuren van zo;n
ombouw
Want ik vind het mooier lopen zo"n V6
Geplaatst: 28 apr 2006 00:25
door Raymond-oud
en als ik er nu een duitse kar haal waar alles al in zit en op kenteken
staat ,dan kunnen ze toch niet moeilijk dan bij de RDW of wel
Geplaatst: 28 apr 2006 08:21
door RedBill
In Nederland staan ook nog wel af en toe wat Astra's Turbo te koop. Eind vorig jaar nog een hele nette voor € 7500,-.
Geplaatst: 29 apr 2006 00:08
door GSi Twente
raymond schreef:en als ik er nu een duitse kar haal waar alles al in zit en op kenteken
staat ,dan kunnen ze toch niet moeilijk dan bij de RDW of wel
Is geen type goedkeuring van, dus alsnog die dure test.
En das geen pretje.
Geplaatst: 29 apr 2006 02:01
door Rallyastra
Je moet gewoon je auto GOED ombouwen en niet met onderdelen van halfords of met gamma ducktape, keuring gaat je zo ongeveer 800 euro kosten bij de RDW.
- V6 700 euro
- RDW keuring 800 euro
- Versnellingbak F25 300 euro
- Of een F28 6bak 800 euro
- Adapterplaat voor een 4 cilinderbak 100 euro
- FWD ombouwset voor de F28bak 100 euro
- Grotere remmen voor 400 euro
- Betere schokdempers bijv. koni 400 euo
- Betere veren 100 euro
- Klein materiaal zoals motorsteunen endergelijke 200 euro
Totaal zonder F28 bak 2900 euro ga uit van 3000 euro
Totaal met F28 bak 3600 euro
Zorg wel als je naar de RDW gaat alles netjes in elngebouwd, geen half gebakken rommel. De auto moet er zo uit zien alsof hij zo uit de fabriek kon komen. Turbo gaat je al snel minimaal 4000 euro kosten.
Geplaatst: 29 apr 2006 20:31
door GSi Twente
Met vette trompetten erop!
Geplaatst: 29 apr 2006 20:53
door Laagvlieger
OEF die wil ik hebbuh
Geplaatst: 29 apr 2006 21:15
door GSi Twente
1500 pond, and your the man.
Geplaatst: 29 apr 2006 22:16
door Raymond-oud
maak me gek !!!!!!!!
Geplaatst: 30 apr 2006 16:54
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:OEF die wil ik hebbuh
...begin maar vast met zagen in de motorkap dan !
Geplaatst: 30 apr 2006 20:41
door Laagvlieger
motorkap, nie nodig
Geplaatst: 30 apr 2006 23:05
door Laagvlieger
pfoeee met andere woorden, verotte inbouw en toch door de keuring truukjes.
NO WAY.
Gewoon via de nederlandse RDW laten keuren.
DAN ben je een bikkel, via duitsland zijn losers.
Afkeur? jammer dan, beter je best doen met motorombouw.
Geplaatst: 01 mei 2006 13:33
door GSi Twente
Wat ik al zei, er is geen typegoedkeuring voor, hoe leuk en goed de TUV dan wel niet is.
Tuurlijk wordt er beter gecontroleerd, en kan er daar (als het goed gedaan is) meer kwa inbouw.
Dus gewoon goed inbouwen, dan lukt het wel.
Geplaatst: 01 mei 2006 18:09
door Laagvlieger
GOED inbouwen, nix aan de hand.
Geplaatst: 02 mei 2006 01:00
door Rallyastra
Dat is wat ik zeg, meeste mensen denken te makkelijk over een motorombouw
Alsje bij de RDW komt moet het er uit zien of het zo uit de fabriek kon komen dan heb je nergens last mee, RDW wil gewoon goed verantwoorde auto's de weg op hebben.
Geplaatst: 02 mei 2006 10:35
door GSi Twente
watahyahknow schreef:RDW zuigt apenootjes.......
Als de RDW niet bestond, reed half Nederland in grote barrels.
Geplaatst: 02 mei 2006 21:55
door pluggie
Blahdieblaaah.