Ach als de verzekering er toch tien dagen over doet om een schade expert te sturen heb je tijd zat om je oude motor erin te plempen na een ongelukkie... (Of niet soundjuh )Bart(astra) schreef:...en wat denk je dat de verzekering zegt, bij evt schade's ?
v 6 in astra
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nee dat is alleen voor de weggedragtest bij de RDW, ALLES wat op je kenteken vermeld staat en je veranderd het aan je auto moet je (officieel) door geven aan de RDW ook als je van een 1.3 naar een 1.4 gaat omdat dan de motorcode wijzigd en die staat ook op je kenteken, evenals kleur,brandstof,cilinders. Ik heb trouwens alle info wel over V6 inbouwen bij een Astra alleen denk ik dat 1 iemand dat niet leuk vind dat ik dat vertel dan issie straks niet meer uniekoenatje schreef:tenzij je binnen 40 procent vermogen toename blijft, en je dezelfde aantal cilinders behoud als de verzekering het goed vind.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Is geen type goedkeuring van, dus alsnog die dure test.raymond schreef:en als ik er nu een duitse kar haal waar alles al in zit en op kenteken
staat ,dan kunnen ze toch niet moeilijk dan bij de RDW of wel
En das geen pretje.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Je moet gewoon je auto GOED ombouwen en niet met onderdelen van halfords of met gamma ducktape, keuring gaat je zo ongeveer 800 euro kosten bij de RDW.
- V6 700 euro
- RDW keuring 800 euro
- Versnellingbak F25 300 euro
- Of een F28 6bak 800 euro
- Adapterplaat voor een 4 cilinderbak 100 euro
- FWD ombouwset voor de F28bak 100 euro
- Grotere remmen voor 400 euro
- Betere schokdempers bijv. koni 400 euo
- Betere veren 100 euro
- Klein materiaal zoals motorsteunen endergelijke 200 euro
Totaal zonder F28 bak 2900 euro ga uit van 3000 euro
Totaal met F28 bak 3600 euro
Zorg wel als je naar de RDW gaat alles netjes in elngebouwd, geen half gebakken rommel. De auto moet er zo uit zien alsof hij zo uit de fabriek kon komen. Turbo gaat je al snel minimaal 4000 euro kosten.
- V6 700 euro
- RDW keuring 800 euro
- Versnellingbak F25 300 euro
- Of een F28 6bak 800 euro
- Adapterplaat voor een 4 cilinderbak 100 euro
- FWD ombouwset voor de F28bak 100 euro
- Grotere remmen voor 400 euro
- Betere schokdempers bijv. koni 400 euo
- Betere veren 100 euro
- Klein materiaal zoals motorsteunen endergelijke 200 euro
Totaal zonder F28 bak 2900 euro ga uit van 3000 euro
Totaal met F28 bak 3600 euro
Zorg wel als je naar de RDW gaat alles netjes in elngebouwd, geen half gebakken rommel. De auto moet er zo uit zien alsof hij zo uit de fabriek kon komen. Turbo gaat je al snel minimaal 4000 euro kosten.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
pfoeee met andere woorden, verotte inbouw en toch door de keuring truukjes.
NO WAY.
Gewoon via de nederlandse RDW laten keuren.
DAN ben je een bikkel, via duitsland zijn losers.
Afkeur? jammer dan, beter je best doen met motorombouw.
NO WAY.
Gewoon via de nederlandse RDW laten keuren.
DAN ben je een bikkel, via duitsland zijn losers.
Afkeur? jammer dan, beter je best doen met motorombouw.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Wat ik al zei, er is geen typegoedkeuring voor, hoe leuk en goed de TUV dan wel niet is.
Tuurlijk wordt er beter gecontroleerd, en kan er daar (als het goed gedaan is) meer kwa inbouw.
Dus gewoon goed inbouwen, dan lukt het wel.
Tuurlijk wordt er beter gecontroleerd, en kan er daar (als het goed gedaan is) meer kwa inbouw.
Dus gewoon goed inbouwen, dan lukt het wel.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dat is wat ik zeg, meeste mensen denken te makkelijk over een motorombouw Alsje bij de RDW komt moet het er uit zien of het zo uit de fabriek kon komen dan heb je nergens last mee, RDW wil gewoon goed verantwoorde auto's de weg op hebben.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente