v 6 in astra

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Bart(astra) schreef:...en wat denk je dat de verzekering zegt, bij evt schade's ?
Ach als de verzekering er toch tien dagen over doet om een schade expert te sturen heb je tijd zat om je oude motor erin te plempen na een ongelukkie... :wink: (Of niet soundjuh :lol: )
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

oenatje schreef:tenzij je binnen 40 procent vermogen toename blijft, en je dezelfde aantal cilinders behoud als de verzekering het goed vind.
Nee dat is alleen voor de weggedragtest bij de RDW, ALLES wat op je kenteken vermeld staat en je veranderd het aan je auto moet je (officieel) door geven aan de RDW ook als je van een 1.3 naar een 1.4 gaat omdat dan de motorcode wijzigd en die staat ook op je kenteken, evenals kleur,brandstof,cilinders. Ik heb trouwens alle info wel over V6 inbouwen bij een Astra alleen denk ik dat 1 iemand dat niet leuk vind dat ik dat vertel :lol: dan issie straks niet meer uniek :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ja... ga nou even m'n plannen lopen rondbazuinen dellierel. :(
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

:ass:

Waarom last erwin niet 2 C20XE's aan elkaar in V vorm. Mooie V8 wordt dat dan. :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

rijden er dan in nederland geen astra;s met v6 rond dan

ik denk dat ik toch maar voor de turbo ga dan. Dat lijkt mij
makelijker met de RDW
Maar ga toch eens kijken hoe het allemaal zit met keuren van zo;n
ombouw
Want ik vind het mooier lopen zo"n V6
:lol: :lol:
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

en als ik er nu een duitse kar haal waar alles al in zit en op kenteken
staat ,dan kunnen ze toch niet moeilijk dan bij de RDW of wel :?:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

In Nederland staan ook nog wel af en toe wat Astra's Turbo te koop. Eind vorig jaar nog een hele nette voor € 7500,-.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

raymond schreef:en als ik er nu een duitse kar haal waar alles al in zit en op kenteken
staat ,dan kunnen ze toch niet moeilijk dan bij de RDW of wel :?:
Is geen type goedkeuring van, dus alsnog die dure test.
En das geen pretje.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Je moet gewoon je auto GOED ombouwen en niet met onderdelen van halfords of met gamma ducktape, keuring gaat je zo ongeveer 800 euro kosten bij de RDW.

- V6 700 euro
- RDW keuring 800 euro
- Versnellingbak F25 300 euro
- Of een F28 6bak 800 euro
- Adapterplaat voor een 4 cilinderbak 100 euro
- FWD ombouwset voor de F28bak 100 euro
- Grotere remmen voor 400 euro
- Betere schokdempers bijv. koni 400 euo
- Betere veren 100 euro
- Klein materiaal zoals motorsteunen endergelijke 200 euro

Totaal zonder F28 bak 2900 euro ga uit van 3000 euro

Totaal met F28 bak 3600 euro

Zorg wel als je naar de RDW gaat alles netjes in elngebouwd, geen half gebakken rommel. De auto moet er zo uit zien alsof hij zo uit de fabriek kon komen. Turbo gaat je al snel minimaal 4000 euro kosten.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Met vette trompetten erop!

Afbeelding
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

OEF die wil ik hebbuh 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

1500 pond, and your the man. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

maak me gek !!!!!!!! :lol:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:OEF die wil ik hebbuh 8)

...begin maar vast met zagen in de motorkap dan ! :?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

motorkap, nie nodig :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

pfoeee met andere woorden, verotte inbouw en toch door de keuring truukjes.

NO WAY.

Gewoon via de nederlandse RDW laten keuren.
DAN ben je een bikkel, via duitsland zijn losers.
Afkeur? jammer dan, beter je best doen met motorombouw.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Wat ik al zei, er is geen typegoedkeuring voor, hoe leuk en goed de TUV dan wel niet is.
Tuurlijk wordt er beter gecontroleerd, en kan er daar (als het goed gedaan is) meer kwa inbouw.
Dus gewoon goed inbouwen, dan lukt het wel.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

GOED inbouwen, nix aan de hand.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Dat is wat ik zeg, meeste mensen denken te makkelijk over een motorombouw :roll: Alsje bij de RDW komt moet het er uit zien of het zo uit de fabriek kon komen dan heb je nergens last mee, RDW wil gewoon goed verantwoorde auto's de weg op hebben.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

watahyahknow schreef:RDW zuigt apenootjes.......
Als de RDW niet bestond, reed half Nederland in grote barrels.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Blahdieblaaah.
Plaats reactie