Pagina 2 van 5
Geplaatst: 12 apr 2006 11:38
door GSi Twente
Behalve het honen van het onderblok doe ik alles zelf ja.
Heb eerder bij Lammertink Porsche gewerkt, waar we erg veel motoren in de- en monteerden.
Racerij en standaard motoren, vandaar dat ik de vingers eraan toe geef.
Anders liet ik het wel doen.

Geplaatst: 12 apr 2006 18:25
door Rallyastra
Ziet er goed uit

Geplaatst: 12 apr 2006 18:31
door Sounddragon
Leuk man, je eigen blokkie reviseren
Toppie projekt

Geplaatst: 12 apr 2006 18:36
door Laagvlieger
kvind vet

Geplaatst: 12 apr 2006 18:43
door GSi Twente
Dank u!
Optisch wordt het ook nog wel wat.
Beetje verzonken bouten, moeren, slangklemmen en onderdelen.
En gepoedercoate onderdelen met een mooi kleurtje.
Geplaatst: 12 apr 2006 18:46
door Bart(astra)
Goed bezig !
Geplaatst: 13 apr 2006 03:20
door pluggie
Supergaaf Erwin, echt. Bijzonder blok ook. "laastste der Mohikanen Opel onderblok, Lotus/Cossworth/Opel bovenblok". Lotus was GM: Lotus Omega en C20XE/LET uit voortgekomen met natrium gevulde kleppen.
Geplaatst: 13 apr 2006 21:36
door GSi Twente
Zijn ijzersterke motoren als je het goed bekijkt.
Beter als die (met alle respect) Ecoshit wat Opel naderhand heeft gebouwd.
Heb nu de keuze gemaakt om deze kop te laten klaarmaken, evt. voor volgende projecten.
Maar heb een Coscast kop weten te vinden, die ik dus laat opfrissen, nieuwe klepgeleiders, kleppen laten slijpen en seals laten vervangen.
Volgens het revisie-bedrijf is de ervaring uit de rallycross met Coscast koppen beter (bedoelde vanuit origineel) tegen overeen KS kop.
Natuurlijk is zoiets verwaarloosbaar kwa vermogen, maar je hebt iig ook die reparatie niet nodig.
Die kop haal ik waarschijnlijk volgende week op.
Nokkenassen van deze motor heb ik verkocht aan een forumlid hier... tijdje terug.
Dus er komen ook andere nokkenassen in, het revisie bedrijf kon me die leveren voor een net bedrag.
Waarbij je met hydro stoters kunt blijven rijden.
http://www.zomermotorentechniek.nl is het bedrijf waar alles gebeurt kwa revisie (honen en kopreparatie).
Voor de rest doe ik alles zelf.
Vanmorgen moest ik wat wegbrengen voor het poedercoaten van m'n broer z'n Corsa.
En het andere spul voor de motor was al stiekum klaar, mocht het direct meenemen.
Alle onderdelen van de kop zijn besteld bij de Opel dealer.
Die kan ik morgen of zaterdag ophalen.
De Lexmaul blijft nog even bij mij, die wil ik v.d. week klaarmaken.
Foto's van het alles volgen nog.
Geplaatst: 13 apr 2006 23:08
door Paintballer
Superrrrrrr

Geplaatst: 14 apr 2006 08:52
door snarfjuh
Ik word steeds meer jalours
Voor hoeveel verkocht je het ook alweer als die klaar was ?

Geplaatst: 14 apr 2006 09:03
door vexz
Cool..
Andere nokken? Ooooh das beter, voor meer vermogen? En die lexmaul inlaat ga je zelf gebruiken?
Geplaatst: 15 apr 2006 08:58
door Bart(astra)
Begint goed vorm te krijgen !

Geplaatst: 15 apr 2006 13:46
door Charles 16V
Ziet er echt super uit.
Ga zo door.
Echt vet zo'n projectje om je blok weer helemaal te reviseren
Geplaatst: 15 apr 2006 22:05
door Raymond-oud
even een vraagje waar kun je zien welke kop er op zit en wat zijn goede of slecht koppen
Geplaatst: 15 apr 2006 22:18
door chucky66
netjes hoor leuk zo als je alles zelf kan
complimento
Geplaatst: 15 apr 2006 22:21
door GSi Twente
Als ik de Coscast kop heb, zal ik ze wel even naast elkaar leggen.
De verschillen laat ik dan wel zien, ook handig voor het archief.
Geplaatst: 21 apr 2006 18:43
door GSi Twente
Vanavond wat foto's van de Coscast kop.
Heb gister wat onderdelen opgehaald bij de dealer, meerendeel voor de kop.
Gisteravond nog wat leuke onderdelen opgehaald voor m'n eigen XE, o.a. de Coscast kop.
Dus nu nog even optisch wat dingen klaarmaken, en de kop laten klaarmaken bij het revisie-bedrijf.
Dan kan die gemonteerd worden.
De ARP bouten waren besteld... en die komen hopelijk spoedig binnen, dan kun je de drijfstangen ook worden nagehaald en kan dat kamertje dicht.
Stond trouwens bij het revisie-bedrijf nog een Corolla WRC (van eerd) en een kitcar, volgens mij een super-seven, maar met een Ford motor.
Ding kreeg trottle bodies en DTA, zou zo op de 200pk uit gaan komen volgens de eigenaar het revisie-bedrijf.
Nog wel even tijdje staan praten met hem, maar erg leuk bakkie zeg.
Misschien toch maar eens in de toekomst overwegen, TB's met DTA.

Geplaatst: 21 apr 2006 19:58
door Rallyastra
Op heb opel forum heeft voor tijdje terug nog hele dta en tb meuk te koop gestaan voor 1600 euro, was er jammer genoeg te laat bij

Geplaatst: 21 apr 2006 22:53
door GSi Twente

Bekend van....?

Bijna kaal dus.

Kop totaal versmeerd... helaas.
Zo zie je maar wat een beetje onderhoud doet!

Ook langere tijd met smerige koelvloeistof doorrijden geeft dus zulke drap.

Kop was ook flink met koolafzetting, bougies zagen er ook niet al te fijn uit.

Nogmaals koelvloeistof, als je het lang erop laat, gaat het vanzelf iets vreten.

Het staat dus onder de uitlaatpoorten, als het een Coscast is.

Zijkant heeft geen meerdere serienummers.

Geplaatst: 22 apr 2006 12:04
door Speedworks
als je de pakking van de inlaatpoorten en uitlaatpoorten eraf haalt zie je erg goed dat die pakking toelaat om de poorten en kele mm's te vergroten. Kan je ook eens over denken nu jer zover ermee bezig bent.
It's Dremel time

Geplaatst: 22 apr 2006 23:00
door GSi Twente
Speedworks schreef:als je de pakking van de inlaatpoorten en uitlaatpoorten eraf haalt zie je erg goed dat die pakking toelaat om de poorten en kele mm's te vergroten. Kan je ook eens over denken nu jer zover ermee bezig bent.
It's Dremel time

Ja en nee.
Waarom nee... de kop is niet zomaar bedacht, die is gewoon van zichzelf erg goed kwa in en uitlaat.
Je kunt de kop wel laten bewerken, maar zoiets staat niet in lijn met de kosten ervan.
Ja, de grove oneffenheden worden wel aangepakt... maar het moet niet natuurlijk niet helemaal glad worden.
De flow moet er wel inblijven.
Vanmorgen vroeg de kop weggebracht... die gaat even flink in de wasmachine.
Maandag of dinsdag even de kleppen eruit halen... en dan wordt de kop dus verder klaar gemaakt.
Geplaatst: 25 apr 2006 19:26
door GSi Twente
Zaterdag weggebracht, vandaag alweer klaar.
Goeie service!
Werkzaamheden:
- kop gewassen.
- klepgeleiders controleerd en waren goed.
- klepzittingen nieuw.
- kleprubbers/seals nieuw.
- kleppen geslepen dus ook als nieuw.
- kop gevlakt.
Kan die vanavond eindelijk op het onderblok gemonteerd worden.
Foto's volgen.
Geplaatst: 25 apr 2006 19:59
door Laagvlieger

mooi hoor!
Geplaatst: 25 apr 2006 20:41
door pluggie
Gaaf hoor.
Geplaatst: 25 apr 2006 20:43
door Bart(astra)
Nice ! uuuh.......hoor !
