Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19 mar 2006 02:48
door pluggie
Leuke avatar Bart, airborne@Oirschot, moooooie foto qua licht.

Geplaatst: 19 mar 2006 11:41
door Bart(astra)
pluggie schreef:Leuke avatar Bart, airborne@Oirschot, moooooie foto qua licht.
Ik zocht eens wat anders, en kwam deze tegen.... Kleur komt zo goed tot zijn recht ja ! 8)

Geplaatst: 24 mar 2006 20:09
door Astrid_fahrer
Nou k heb nu weer helemaal schitterend voor elkaar zeg :evil:

Ik had dus via iemand een kerel gevonden van 58 is 23 jaar chef werkplaats geweest van de opel garage in arnhem. ik m gebeld en hij zei van als de homokineet enz vervangen moet geen probleem... ik de auto erheen gebracht volgende dag belt ie op ja de homokineet was nog prima in orde het vet was nog mooi schoon en de kogels enz zagen er nog piekfijn uit dus hij had gewoon het vet vervangen en een nieuwe hoes eromheen voor 50 euries in totaal...even een test rit ermee gemaakt en alles was piekfijn in orde... ik denk ok mooi dan he :P

Ik mn Astra die avond opgehaald die kerel was zelf net weg maar zn vrouw deed open en t leuke was ze gingen snachts voor 2 weken op vakantie :? dus ik start mijn auto rijd de oprit af hoppa eerst gaat t abs lampje branden en vervolgens de etc erbij aan... ik denk sensor zal wel nog niet aangesloten zijn of misschien kapot maar kan ik zelf wel af... dus naar huis met Astra kom ik bij de rotonde hoor ik alweer een vaag geluid dus nam de rotonde maar even 3 x om te luisteren... t kwam godver van linksvoor :x

ik bellen werd niet opgenomen... dus die nach ging hij om 02.00 met vakantie... ik dus naar de garage van mn opa die heeft een smeerput dus parkeer m dr boven en ga dus eronder staan.... hoes ziet er netjes uit.... sensor aanwezig en aangesloten... ik ga eens kijken bij mijn linker homokineet en toen wist ik t pas :evil: de linker kant had dus op de homokineet die nokjes voor de abs en rechts heeft ie ze niet :shock:
ik goed gekeken maar t is dus godver echt zo...

Nu neem ik aan dat ze het toch echt beide kanten moeten hebben en voor zover ik weet hebben alleen de 2.0 liters van de astra GSI dikker uitgevoerde homokineten dus een 1.4 kan er niet onder?
T vage is dus meneer zegt de homokineet niet te hebben vervangen terwijk die er nu onderzit dus toch echt niet dezelfde kan zijn lijkt mij :evil: en wat ik dus ook nogal vaag vind is dat alle 2 liters toch al abs zo'n beetje hebben????? of bestaan ze ook nog zonder?

Geplaatst: 24 mar 2006 22:48
door Bart(astra)
Vreemd verhaal ! :shock:

Geplaatst: 24 mar 2006 22:50
door RedBill
Je technische analyse is goed, dat is inderdaad de reden waarom je ABS en TC in storing vliegen...

Als die nokjes inderdaad vast op je homokineet zitten dan is het zeker een vreemd verhaal...

Geplaatst: 25 mar 2006 19:38
door Astrid_fahrer
K blijf dr zelf ook stomverbaasd van want t is gewoon gestoord :evil:

Maar hij komt er uiteraard niet mee weg! hij zo nog dat mijn homokineet verder dik in orde was waarom the fuck zit dit dan in ene keer zo.

Zelf rijd hij een aantal auto's zoals 2 monza's een corsa en een bmw 328i
maar als ie terug komt dan ga ik dus zeker wel verhaal halen...
Ik neem aan dat als de ABS en ETC niet werken er verder gewoon mee gereden kan worden.

Geplaatst: 25 mar 2006 20:31
door Roy 2.0 16v
in je boze verhaal lees ik dat je homokineet linksvoor van die abs nokjes heeft. en rechts niet.
en je zegt ook dat je linksvoor weer geluid hoorde toen je op de rotonde reed.

dus kan het toch ook dat die vent het blijkbaar links niet goed heeft verholpen, en dat je homokineet rechts altijd al zonder abs nokjes was ?

maar het kan natuurlijk ook dat die vent een vuile naaier is.

Geplaatst: 25 mar 2006 20:34
door Astrid_fahrer
Sorry dat linksverhaal had rechtsvoor moeten zijn :lol: hoe dan ook dat bleek de stalen plaat achter de rijmschijf klauw te zijn geweest.

Alleen het lijkt me wel dat hij vroeger gewoon de nokjes rechts moet hebben gehad de sensor en alles zit er gewoon en anders werkt de abs niet als ie maar via één wiel moet pijlen of die blokkeert.

Geplaatst: 25 mar 2006 20:44
door Roy 2.0 16v
AHAAA
dus de oplettende lezer moet maar ontdekken dat je ons loopt voor te liegen uh! :D

misschien is ie in het verleden eens vervangen door een goedkoper exemplaar.
kan het zijn dat alles goed is aangesloten, en je krijgt geen meldingen van je sensoren, wat jij al zegt
maar als je abs een keer in moet grijpen, dat dan 1 wiel blokkeert en 1 niet ? snappie?

Geplaatst: 25 mar 2006 20:52
door Astrid_fahrer
Mja k ben wel goed in liegen :wink:

Maar het lijkt me sterk dat hij is vervangen voor een goedkopere aangezien het gewoon alleen maar een originele opel homokineet kan zijn en dan voor een 2.0 liter (of een 1.8 misschien?)

k ben verder geen techneut maar voor zover ik weet hebben alle 4 de wielen een sensor voor de ABS die het registreren wanneer dat wiel blokkeert.. dus hij moet vroeger gewoon nokken hebben gehad dat kan gewoon niet anders want anders zou ik t niet snappen dat de abs voor die tijd werkte (althans geen storing weergaf) en nu plots wel.

Geplaatst: 26 mar 2006 08:23
door RedBill
watahyahknow schreef:je moet de tractie controlle wel uitzetten want die denkt nu dat een van de voorwielen doorslipt (bij mij begon ie te stotteren maar dat was door de sensoren op de achterwielen die had ik nog niet aangesloten)
Dat is volgens mij niet persé nodig, zodra het storingslampje brand betekent het dat de TC en ABS uitgeschakeld zijn. Maar het is natuurlijk preventief altijd goed om te doen.

Geplaatst: 26 mar 2006 18:29
door Laagvlieger
leuk verhaal :(

ABS was optie ongeacht de motor, alleen op GSi standaard.
Als ie een pulsschijf mist wordt zowel ABS als TC utigeschakeld. dan werkt het gewoon als een auto waar het niet op zit.
Kun je gewoon mee rijden dus.

Geplaatst: 26 mar 2006 18:43
door Astrid_fahrer
Dus hat kan dus inderdaad gewoon de homokineet zijn van een 2.0 zonder abs dus? bijvoorbeeld van een GLS versie ofzo of een CDX (volgens mij hadden die het ook standaard)

Verder tractiecontrole knopje indrukken is niet nodig want het schakeld zichzelf inderdaad gewoon netjes uit