Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24 jan 2006 19:07
door Sounddragon
MITS je onder de 0.6 CO blijft
Geplaatst: 24 jan 2006 19:30
door Roy 2.0 16v
DaVaRiOuS schreef:pluggie schreef:Volgens mij was de bekende discussie dat pas vanaf 31 dec 92 kat verplicht is ongeacht wat op kenteken staat, en 93 dus wel.
En idd Melbo.
op mijn kenteken staat C20XE U9
die U9 houdt toch in dat kat verplicht is?
volgens mij hield het U9 in dat jouwes standaard met kat is uitgerust, maar hoeft niet verplicht te zijn, als je maar aan de Co van 0,5 voldoet
-viergasmeting is van autos vanaf 1993
en die opmerkingen over de bedrading weghalen door een specialist:
er liggen door de hele auto afgeknipte of overbodige draden van oude audio systemen, en van oude c.v. systemen. en van oude alarm systemen. plus draden van me goede c.v. en van me niet originele lampen. met dus nog extra zekeringen, relaiskastjes, aardingen etc.
sommige staan nog in verbinding met originele bedrading of met draden die nog wel noodzakelijk zijn. van de meeste draden zie je nieteens waar ze heen gaan. ik heb al weleens lekstroom gehad, en kortsluiting en daarom wil ik er vanaf. maar er zitten zoveel dikke trossen draad dat ik er niet zelf mee ga prutsen.
en nou je kop erover houden
Geplaatst: 24 jan 2006 19:38
door Sounddragon
En tóg vinnik datter un orizjineele lambda in mot
Geplaatst: 24 jan 2006 19:51
door D_V_R_O_S
Sounddragon schreef:MITS je onder de 0.6 CO blijft
ja dat begrijp ik...
maar oke nu weet ik 100% zeker met APK de kat er niet onder hoeft
Geplaatst: 24 jan 2006 19:53
door Sounddragon
Geplaatst: 24 jan 2006 20:13
door Melbo
Roy 2.0 16v schreef: en die opmerkingen over de bedrading weghalen door een specialist:
er liggen door de hele auto afgeknipte of overbodige draden van oude audio systemen, en van oude c.v. systemen. en van oude alarm systemen. plus draden van me goede c.v. en van me niet originele lampen. met dus nog extra zekeringen, relaiskastjes, aardingen etc.
sommige staan nog in verbinding met originele bedrading of met draden die nog wel noodzakelijk zijn. van de meeste draden zie je nieteens waar ze heen gaan. ik heb al weleens lekstroom gehad, en kortsluiting en daarom wil ik er vanaf. maar er zitten zoveel dikke trossen draad dat ik er niet zelf mee ga prutsen.
en nou je kop erover houden
Ik zeg toch...laat mij die shit doen voor 100 euries...
Kan nooit meer als een dagje werk zijn...
Geplaatst: 24 jan 2006 20:45
door Roy 2.0 16v
nou Melbo.
als jij er echt verstand van hebt valt er misschien een keer af te spreken.
maar in een fatsoenlijke zaak gebeurd het tenminste cker weten goed en zijn ze misschien 2 uurtjes bezig.
ben je een electro opel allesweter of een stugge
''ik trek die draad weg en zie het wel''
Geplaatst: 24 jan 2006 21:10
door Sounddragon
Ik ken Melbo nou al 4 jaar, toen ik hem nét een maandje kende heeft hij mijn alarm ingebouwd, en het grootste deel van mijn stereo (alles waar ik niet op kon slaan
), en sinds vorige week kan mijn rechter elektrische raampje ook weer open als mijn licht uit staat, en ik heb toen 3 weken met een kachel rondgereden, die uitblies, ipv 'in'
Voor de rest kan íe lezen en schrijven met elektra, voor al het lezen bij icm een lampie kan ie best goed....
Geplaatst: 24 jan 2006 21:27
door Melbo
Naja kijk het kan toch nooit zo moeilijk zijn ofwel? Als een draad overbodig is dan moet hij aan de ene of de andere kant nergens eindigen...weg ermee dan! Zit hij vast...dan laat je hem zitten.
Je gaat mij niet vertellen dat ze in een of andere audio-zaak alle draadjes die nog ergens aan vastzitten door gaan meten en al die shit...dan laten ze die shit ook gewoon lekker zitten en laten ze jou flink lappen...
En de kabels die ECHT moeten blijven zitten die zitten allemaal in je kabelboom (althans naar achteren toe dan) dus de rest die erbuiten bungelt of onlogisch door je auto heenloopt snok je eruit MITS ze natuurlijk geen functie hebben...
Geplaatst: 24 jan 2006 23:29
door Roy 2.0 16v
ja je hebt ook wel gelijk
ik heb ook al een keer het dashboard en interieurpanelen losgehaald en vage draden gevolgt / afgeknipt / geisoleerd.
maar ik heb geen schuur en al stervensdruk de laatste tijd ( altijd donker en koud buiten, als ik thuis ben) en het moet gewoon een keer compleet nagelopen worden.
maarja leuk, dat komt wel een keer
( ik haal lekker een imitatie lambdasonde morgen, vrijdagavond de lampen goed maken of originele erop, en gare handremkabel eraf en blokjes bekijken, zaterdag vervangen en dorpels lassen, en hou jullie wel op de hoogte )
laaa ter
Geplaatst: 25 jan 2006 11:28
door Melbo
watahyahknow schreef:...maar als je de kleurtjes goed nakijkt en goed kan solderen achter een zekeringkast is het niet lastig...
Dat is meer iets voor Martin...zal ik de paraplu wel vasthouden!