gsi afgekeurd HELP
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Als de auto opgekrikt staat, hóórt hij los te zitten he
Afstellen doe je terwijl hij op 4 voetjes staat..
Moest er nou juist wél of niet iemand in de auto zitten met afstellen Laag ???
Afstellen doe je terwijl hij op 4 voetjes staat..
Moest er nou juist wél of niet iemand in de auto zitten met afstellen Laag ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Sounddragon schreef:Als de auto opgekrikt staat, hóórt hij los te zitten he
Afstellen doe je terwijl hij op 4 voetjes staat..
Moest er nou juist wél of niet iemand in de auto zitten met afstellen Laag ???
haha daar zit wat in natuurlijk.
nog helemaal niet aangedacht.
zo maar eens kijken hoe hij zit als hij met alle 4 de wielen op de grond staat.
Handrem is BTW ook weer gefixt.
alleen het remverschil nu nog.
greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ok heb vandaag de veer even gespannen. zit nu toch weer goed.
zit behoorlijk wat verschil in tussen opgekrikt of niet.
ben vandaag ook druk bezig geweest met het remverschil.
nu is 1 zo'n rubbertje kapot. waardoor er dus vuil in is gekomen.
kan ik die rubbertjes zo vervangen of zit daar nog een handigheid in??
en moet dit voor de apk erop zitten?? (aangezien je op zondag niet aan die rubbertjes kan komen ben ik bang.)
greetzz
zit behoorlijk wat verschil in tussen opgekrikt of niet.
ben vandaag ook druk bezig geweest met het remverschil.
nu is 1 zo'n rubbertje kapot. waardoor er dus vuil in is gekomen.
kan ik die rubbertjes zo vervangen of zit daar nog een handigheid in??
en moet dit voor de apk erop zitten?? (aangezien je op zondag niet aan die rubbertjes kan komen ben ik bang.)
greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
de klauw is inmiddels al gereviseerd. moet alleen die rubbers er nog weer op zetten. de rest werkt weer zoals het hoort.
maar zijn die rubbers los te krijgen?? en zoja hoe zet ik die erop?? (met het oude rubber lukte dat van geen kant (leek wel alsof hij te groot was)
maar zijn die rubbers los te krijgen?? en zoja hoe zet ik die erop?? (met het oude rubber lukte dat van geen kant (leek wel alsof hij te groot was)
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Zeker met zo'n klemring princiepe?
Die moet je idd erop meppen.
En bij die revisie-set zit normaal ook nieuw speciaal vet puur voor je remzuigers.
Je mag geen ander vet gebruiken, anders gaan de rubbers wederom kapot.
Dat heeft te maken ivm je remvloeistof.
Die moet je idd erop meppen.
En bij die revisie-set zit normaal ook nieuw speciaal vet puur voor je remzuigers.
Je mag geen ander vet gebruiken, anders gaan de rubbers wederom kapot.
Dat heeft te maken ivm je remvloeistof.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
nee is niet met een klemring principe.
is echt puur een rubber wat er op moet. (soort harmonica (of hie je dat schrijft) rubber)
die dus mee gaat met de remklauw naar buiten (stofhoes)
die is kapot en verder heb ik alles erbij zitten alleen die hoezen zitten er niet bij
is echt puur een rubber wat er op moet. (soort harmonica (of hie je dat schrijft) rubber)
die dus mee gaat met de remklauw naar buiten (stofhoes)
die is kapot en verder heb ik alles erbij zitten alleen die hoezen zitten er niet bij
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Wacht even... gewoon een invallende rand v.d. remzuiger.
En een rand v.d. remklauw zelf...?
Das het stofhoesje.
De rubber o-ring v.d. de remcilinder en stofhoes zijn 1 pakketje... kost niet zo veel, 12 euro per klauw volgens mij bij de dealer.
En een rand v.d. remklauw zelf...?
Das het stofhoesje.
De rubber o-ring v.d. de remcilinder en stofhoes zijn 1 pakketje... kost niet zo veel, 12 euro per klauw volgens mij bij de dealer.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Phoenix
- forum-gebruiker
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
ik weet al wat je bedoeld, die stofhoes van jou valt in de remklauw. is een hoop gepriegel om die er weer in te krijgen. de stofhoes moet in het zelfde gat als waar je zuiger in gaat, helemaal boven aan zit een randje waar het hoesje invalt, en iets lager zit je rubberen ring die je zuiger weer iets terug trekt. Laag heeft het over de oudere remklauwen zoals die op de kadett gebruikt werden en mischien ook de eerste gsi astra's dat weet ik zo niet.
die laag bedoelt die valt buiten om je cilinder heen en die van jou moet er in, een kut systeem maar goed even de tijd nemen en het lukt wel.
suc6
gr thijs
edit: hmz ben niet de enige die op het zelfde moment post hihihi
die laag bedoelt die valt buiten om je cilinder heen en die van jou moet er in, een kut systeem maar goed even de tijd nemen en het lukt wel.
suc6
gr thijs
edit: hmz ben niet de enige die op het zelfde moment post hihihi
hier even 2 foto's
hierboven zie je voorop een groefje (randje) zitten daar moet het randje wat je hieronder boven aan het rubber ziet zitten invallen. hoort dat zo?? (zo zat het althans)
hierboven zie je voorop een groefje (randje) zitten daar moet het randje wat je hieronder boven aan het rubber ziet zitten invallen. hoort dat zo?? (zo zat het althans)
Laatst gewijzigd door shania op 22 jan 2006 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Je was net even te snel met posten.
Wat ik toen gedaan heb... eerst de stofhoes om de remzuiger.
Remzuiger zover mogelijk naar beneden drukken (WEL MET DAT BELANGRIJKE VET!!!).
Dan de stofhoes in de rand v.d. klauw zelf pulken.
Wat ik toen gedaan heb... eerst de stofhoes om de remzuiger.
Remzuiger zover mogelijk naar beneden drukken (WEL MET DAT BELANGRIJKE VET!!!).
Dan de stofhoes in de rand v.d. klauw zelf pulken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
ow haha ok.
mm zo moet het wel dus. zo heb ik het gister ook geprobeerd (met het oude rubber want een nieuwe halen lukt vandaag niet) maar het leek wel alsof het rubber te groot was. dus hij zit er nog niet om nu.
maar hij zal er wel verplicht om moeten zitten tujdens de apk of niet??
mm zo moet het wel dus. zo heb ik het gister ook geprobeerd (met het oude rubber want een nieuwe halen lukt vandaag niet) maar het leek wel alsof het rubber te groot was. dus hij zit er nog niet om nu.
maar hij zal er wel verplicht om moeten zitten tujdens de apk of niet??
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Dat weet ik niet zeker... iig als je je oude rubbers weer gebruikt, wellicht hard en niet meer flexibel zoals nieuwe... dan gaat je klauw met de tijd weer vastzitten.
Iig de o-ring is ERG belangrijk.
Remcilinder kun je trouwens beste even met scotch schuren... of brillo, die staalschuursponjes (v.d. supermarkt) voor de pannen.
Dan wordt het oppervlak iig weer schoon en glad.
Iig de o-ring is ERG belangrijk.
Remcilinder kun je trouwens beste even met scotch schuren... of brillo, die staalschuursponjes (v.d. supermarkt) voor de pannen.
Dan wordt het oppervlak iig weer schoon en glad.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
het rubbertje is nog mooi soepel. alleen hij lijkt gewoon te groot.
en het rubbertje wordt wel vervangen maar hij moet morgen voor de apk. is het een punt dat hij er dan niet op zit??
haal morgen nieuwe rubbers en die komen er dan morgen avond op. maar als hij zoiezo al afgkeurd wordt zonder dat rubber dan hoef i khem morgen ook niet weg te brengen.
greetzz
en het rubbertje wordt wel vervangen maar hij moet morgen voor de apk. is het een punt dat hij er dan niet op zit??
haal morgen nieuwe rubbers en die komen er dan morgen avond op. maar als hij zoiezo al afgkeurd wordt zonder dat rubber dan hoef i khem morgen ook niet weg te brengen.
greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
ligt er een beetje aan hoe wakker de desbetreffende monteur is denk ik...als ik het een beetje in kan schatten, gooien ze hem voor de herkeuring gewoon op de remmenbank, even trappen --->>>verschil goed --->>>> doeiiiiiiii
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
bedankt voor de foto's
ben gisteravond er nog even mee aan de slag geweest. toen is het me gelukt. (heb nog een ander rubber kunnen regelen.)
vandaag voor de apk geweest.
en jaja raad eens, Hij kan er weer een jaartje tegen aan. nu een afsprak maken bij de spuiter.
allen bedankt voor de hulp.
ben gisteravond er nog even mee aan de slag geweest. toen is het me gelukt. (heb nog een ander rubber kunnen regelen.)
vandaag voor de apk geweest.
en jaja raad eens, Hij kan er weer een jaartje tegen aan. nu een afsprak maken bij de spuiter.
allen bedankt voor de hulp.
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.