promoteamlijst
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Aan de voorkant is het wel een verbetering Sin Lekker stukkie richting NAP gegaan
Maar wrom heb je nou ineens die koni set te koop staan ??? waren ze niet goed, of niet naar je zin ofzo ??
Maar wrom heb je nou ineens die koni set te koop staan ??? waren ze niet goed, of niet naar je zin ofzo ??
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
En na ontdekking de Koni's zachter zetten was geen optie
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dan weet je eens wat ik elke dag mee maak met mn Koni's op het hardst maar jah heb weinig keus met mn velgenSin schreef:die zaten er al onder bij aanschaf
ik heb dat nooit zeker geweten aangezien de voorpoot helemaal los moet
maar zowiezo koni is stuk comfort inlevere wat ik nu nog heb
vind dit dus ook beter rijden dan koni skelter gevoel
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
koni kun je niet zacht zetten
ik heb extra een set gezocht die me een goed weggedrag zou geven met zo min mogelijk comfort inleveren.
niels eigenlijk zou je je astra gewoon moeten aanpassen als je zo'n soort velgencomb wilt rijden en dat niet dmv hulpmiddelen werkbaar maken.
Een veerweg is er niet voor niets.
een knoerharde vering met bumstops met haast geen veerweg is niet echt bepaald nuttig.
we lopen hier niet de dtm te racen oid tis straat auto voor dagelijks gebruik
ik heb extra een set gezocht die me een goed weggedrag zou geven met zo min mogelijk comfort inleveren.
niels eigenlijk zou je je astra gewoon moeten aanpassen als je zo'n soort velgencomb wilt rijden en dat niet dmv hulpmiddelen werkbaar maken.
Een veerweg is er niet voor niets.
een knoerharde vering met bumstops met haast geen veerweg is niet echt bepaald nuttig.
we lopen hier niet de dtm te racen oid tis straat auto voor dagelijks gebruik
W201 fan boy o_0
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Als je ze niet zacht kan zetten, wat is dan verstelbaar ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Rebound is te verstellen bij Koni, dus de dempende slag wanneer de schokbreker terug komt na het indrukken/inveren.
Veren maken meestal het comfort uit, Jamex veren zijn stug, Eibach is meer op comfort gebouwd.
Apex zit er min of meer tussenin.
Veren maken meestal het comfort uit, Jamex veren zijn stug, Eibach is meer op comfort gebouwd.
Apex zit er min of meer tussenin.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Ik rij nu rond met een 100/80 verlaging (staat gelijk aan maximale verlaging van de sedan) en apex dempers. Stuiters als een gek, comfort is er niet meer. Kan me voorstellen dat als de auto voor dagelijks vervoer is je dan iets meer comfort, en dus veerweg zou willen. Hangt natuurlijk ook van de verlaging af.
Grtz, $tefan
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Kijk, als je je auto idd niet alle dagen gebruikt, uberhaupt voor mooi weer en meetings.
Dan weet je weer even wat het verschil is van een niet alledaagse ophanging.
Want toen ik bij Rally in de Astra een keer meereed had ik beter een niergordel kunnen omdoen.
Een koni-sportkit wordt geleverd met 30/30 verlaging.
Nu zul je zeggen, dat is niks, maar ik denk niet dat Koni zomaar die verlaging kiest voor een bepaald type auto.
Je veranderd wel de complete karakteristiek.
Nu wil de een liever een rennwagen verlaging, en de andere gewoon sportief maar rijdbaar.
Dan weet je weer even wat het verschil is van een niet alledaagse ophanging.
Want toen ik bij Rally in de Astra een keer meereed had ik beter een niergordel kunnen omdoen.
Een koni-sportkit wordt geleverd met 30/30 verlaging.
Nu zul je zeggen, dat is niks, maar ik denk niet dat Koni zomaar die verlaging kiest voor een bepaald type auto.
Je veranderd wel de complete karakteristiek.
Nu wil de een liever een rennwagen verlaging, en de andere gewoon sportief maar rijdbaar.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Volgens mij zijn de Apex veren niet progressief. Dus die bokken nog harder op de grens volgens mij. Kan me vergissen hoor.$tefan schreef:Ik rij nu rond met een 100/80 verlaging (staat gelijk aan maximale verlaging van de sedan) en apex dempers. Stuiters als een gek, comfort is er niet meer. Kan me voorstellen dat als de auto voor dagelijks vervoer is je dan iets meer comfort, en dus veerweg zou willen. Hangt natuurlijk ook van de verlaging af.
kWeet wel bij Mart dat dat nog harder aanvoelt dan bij mij.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Nee, ik heb van die verkorte losse verstelbare koni's. Geen sportkit, die bestaan pas paar jaar en die gaan idd niet zo laag. Staat wel nummertje op die dempers hoor moet je het echt weten. kHeb hem zo gekocht, ik zocht perse een C20XE op Koni's, dus twas nie eens ik moet een Astra GSi, nee twas echt ik moet DIE van die en die jongen. Anderhalf jaar aan zijn kop gezeurd. Rijdt nu een Diesel BMW.
Nu me banden kaal beginnen te worden lig ik echt cm of 6 zonder extra lip van de grond. We hebben ooit op oude forum eens gemeten, dus van wielnaaf tot kastrand, toen waren Marcel en ik laagste, ik lag voor nog halve cm lager dan Marcel en Marcel lag achter nog halve cm lager. 1 cm hoger is wel fijner hoor. Bv zoals Marcel toen die 17inch eronder ging leggen had meteen ha da's handig die extra cm. Charles ligt ook bokkelaag.
Weg loopt af hoor, dus scheelt paar cm:
Consumententest:
Maar ik lig achter in de kast en voor echt net niet.
Kun je je vingers niet tussen steken. Nadeel is wel dat je wielen scheef onder je auto gaan staan, maar what's wrong with some extra camber
Nu me banden kaal beginnen te worden lig ik echt cm of 6 zonder extra lip van de grond. We hebben ooit op oude forum eens gemeten, dus van wielnaaf tot kastrand, toen waren Marcel en ik laagste, ik lag voor nog halve cm lager dan Marcel en Marcel lag achter nog halve cm lager. 1 cm hoger is wel fijner hoor. Bv zoals Marcel toen die 17inch eronder ging leggen had meteen ha da's handig die extra cm. Charles ligt ook bokkelaag.
Weg loopt af hoor, dus scheelt paar cm:
Consumententest:
Maar ik lig achter in de kast en voor echt net niet.
Kun je je vingers niet tussen steken. Nadeel is wel dat je wielen scheef onder je auto gaan staan, maar what's wrong with some extra camber
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente