Pagina 2 van 6

Geplaatst: 15 mei 2005 08:14
door Road-Runner
nogmaals, ik heb een gerepareerde kop liggen 226 euri is hij van de gene die hem nodig heeft.

Geplaatst: 15 mei 2005 11:09
door Rallyastra
Das niet echt veel geld, heb laatst nog een coscast kop verkocht voor 350 euri

Geplaatst: 15 mei 2005 12:13
door Sin
ja maar je eigen kop weet je wat je in huis haalt

da's wel iets wat speelt tenminste zou bij mij wel spelen

zou me 15x beter voelen als ik me eigen spul laat repareren dan iets dat zogenaamd gerepareerd is koop

kop gaat eraf dus die wordt al wat gevlakt

Geplaatst: 15 mei 2005 13:22
door Charles 16V
Road-Runner schreef:nogmaals, ik heb een gerepareerde kop liggen 226 euri is hij van de gene die hem nodig heeft.
is het dan ook een kop voor de M.2.8?????????

Geplaatst: 15 mei 2005 13:23
door Charles 16V
even denken kleppenopnieuw stralen, en weer goed inslijpen.
kweet niet wat de staat van de stoters anders die gewoon even ultrasoon laten reinigen.

Geplaatst: 15 mei 2005 16:52
door Ali-GSI
balen (butt ;) )plug... :(

Geplaatst: 16 mei 2005 11:22
door GSi Twente
pluggie schreef:Denk even mee. Vorige is iig wat moet aan onderdelen.

Neem je meer aan onderdelen mee ? Kop ligt dan open. Bart ofzo nog extra tip ?
Heeft je motortje olieverbruik?
Eventueel de klepgeleiders bij veel km's vervangen. :wink:
Wie weet een verbeterde versie van de originele....

Maar idd klepseals ook meenemen. 8)

Geplaatst: 16 mei 2005 21:35
door pluggie
Ik heb geen olieverbruik, qua blok. tWas voor die krukaskeering 1 op 15.000, geen grap, maja, da's 50.000 km geleden. Wel achterste krukaskeerring dus. Dus dat zou bij volgende koppeling gedaan moeten worden. Verder heb ik nog nooit tikkende klepstoters e.d. gehad, dus dat lekker zo laten allemaal, als het nog goed is. Hij is alleen gescheurd dus.

Extra aan lijstje is LFR schoonmaken, daar kan je dan redelijk bij volgens mij als de hele gallerij deraf ligt.

Geplaatst: 16 mei 2005 22:24
door Road-Runner
Sin schreef:ja maar je eigen kop weet je wat je in huis haalt

da's wel iets wat speelt tenminste zou bij mij wel spelen

zou me 15x beter voelen als ik me eigen spul laat repareren dan iets dat zogenaamd gerepareerd is koop

kop gaat eraf dus die wordt al wat gevlakt
wat bedoel je met zogenaamd, dus jij beweerd dat het niet zo'n goeie kop is die ik heb.
Nou dan niet joh. :evil:

Geplaatst: 16 mei 2005 22:29
door Bart(astra)
pluggie schreef:Denk even mee. Vorige is iig wat moet aan onderdelen.

Neem je meer aan onderdelen mee ? Kop ligt dan open. Bart ofzo nog extra tip ?
Nieuwe kopbouten gebruiken (zijn rekbouten)

Geplaatst: 16 mei 2005 22:46
door pluggie
Road-Runner schreef:
Sin schreef:ja maar je eigen kop weet je wat je in huis haalt

da's wel iets wat speelt tenminste zou bij mij wel spelen

zou me 15x beter voelen als ik me eigen spul laat repareren dan iets dat zogenaamd gerepareerd is koop

kop gaat eraf dus die wordt al wat gevlakt
wat bedoel je met zogenaamd, dus jij beweerd dat het niet zo'n goeie kop is die ik heb.
Nou dan niet joh. :evil:
Zegt Sin niet.

Sin zegt niet dat jouw kop niet goed is. Sin zegt een gevoels iets, dat je met je eigen kop weet wat je hebt zegt maar. Maar jouw kop is soweiso geen DIS.

Geplaatst: 16 mei 2005 22:56
door Sin
thnk u

Geplaatst: 17 mei 2005 14:31
door pluggie
Hier stond eerst iets van kheb KS400 kop enzo

Afbeelding

Geplaatst: 17 mei 2005 14:33
door smatse
dus als ik je goed snap heb je een ks 400 kop :cry:


dat zat niet in planning he

Geplaatst: 17 mei 2005 14:41
door pluggie
Nee en planning is alweer anders, net DdV aan lijn gehad, nu weet ik het iig niet meer, ik eindig zelf op 8xx ofzo. Misschien ist zelfs een CossCast.

Geplaatst: 17 mei 2005 15:38
door Sin
is dat niet via de opel dealert na te kijke

Geplaatst: 17 mei 2005 16:07
door Rallyastra
Kunje zo zien aan de zijkant op je kop kijken, een coscast kop heeft een opstaande rand en geen af-dop-dop-ding ( geen flau idee hoe het heet)

Afbeelding

Geplaatst: 17 mei 2005 16:08
door Charles 16V
zo te zien heeft plug een ks kop

Geplaatst: 17 mei 2005 16:12
door pluggie
Dat zijn al 2 M2.5 koppen, ik heb een 2.8, en ik wacht het gewoon wel even af.
Dus puur qua nummer wat het nu is.

Geplaatst: 17 mei 2005 16:12
door Charles 16V
of dit is en voorbeeld wel van m.2.5... dus..

Geplaatst: 17 mei 2005 16:18
door Rallyastra
Je moet gewoon kijken hoe die kop er uit ziet, en het een m2.8 coscast zou zijn zaten er wel draad einden op de kop (weet alleen niet of coscast er met m2.8 is) dit is idd een 2.5 kop, maar elke coscast ziet er zo uit :wink:

Geplaatst: 17 mei 2005 16:19
door pluggie
Ik wacht wel even af.

Aan de hand van nummer zeg maar.

Geplaatst: 17 mei 2005 21:19
door RobbieS
even gevraagd aan onze Duitse vrienden

antwoord: "Hat der Kopf die endnummer 859? Der kopf ist vergleichbar mit einem 400er KS-kopf."

800 serie zou geleverd zijn op XE's en LET's vanaf bouwjaar '93, en van een weker materiaal zijn.

Geplaatst: 17 mei 2005 21:34
door pluggie
Mysterie opgelost idd, alleen materiaalsterkte weet je dus nog niet 100% zeker, maar ziet nie goed uit, elke info meer is welkom, en de link welke Marcel had gevonden:

http://www.c20let-forum.com/viewtopic.p ... sc&start=0

En qua wat Niels zegt, idd alle CosCast koppen hebben die rand dus. kDacht eerst misschien die lateren niet ofzo, wachten gewoon nummer af, maar zo gaan wel alle mythes weg dus. Niels hatte recht !

For your info verder nog de materiaalsterkten:
350 Nm CossCast
380 Nm KS700
220 Nm KS400

Geplaatst: 17 mei 2005 22:56
door Rallyastra
jaja we komen er wel :wink: 8)