DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi
Leuk! Dennis is hier dit jaar heel even op het forum geweest en toen wonderbaarlijk weer verdwenen van het forum...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi
Hoe dat precies zit/zat weet ik ook niet, maar hij was erg enthousiast. Ik ga binnenkort even bij hem langs voor wat tips and tricks.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
DarkDaedelus 2e GSi - Tweede update (deel 3)
Temperatuur schakelaar getest:
C20XE getest
C18XE getest
X18XE (vectra) getest
Hoe getest? Kabelschoentje aan kabel gemaakt en op de stekker gestoken, dit ook voor een tweede gedaan.
Deze in kokend water gehouden met een multimeter zodat die gaat piepen als die het doet:
De volgende resultaten zijn hier mee behaald:
Naar mijn idee betekend dat het volgende:
de sensor van de C20XE die er in zat toen ik m kocht is kapot
de sensor van de C18XE die uit mijn oude auto kwam lijkt mij ook kapot
de sensor van de Vectra leek het best gangbaar.
Deze sensor erin gedaan, maar tevergeefs. Temperatuur nog steeds 100 graden.
C20XE getest
C18XE getest
X18XE (vectra) getest
Hoe getest? Kabelschoentje aan kabel gemaakt en op de stekker gestoken, dit ook voor een tweede gedaan.
Deze in kokend water gehouden met een multimeter zodat die gaat piepen als die het doet:
De volgende resultaten zijn hier mee behaald:
Naar mijn idee betekend dat het volgende:
de sensor van de C20XE die er in zat toen ik m kocht is kapot
de sensor van de C18XE die uit mijn oude auto kwam lijkt mij ook kapot
de sensor van de Vectra leek het best gangbaar.
Deze sensor erin gedaan, maar tevergeefs. Temperatuur nog steeds 100 graden.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: DarkDaedelus 2e GSi
Is je weerstand niet gewoon stuk?
Dan doet je koelvin het namelijk ook niet.
Dat is dat blokje dat je op de koelvin ziet zitten.
Dan doet je koelvin het namelijk ook niet.
Dat is dat blokje dat je op de koelvin ziet zitten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi
Is goed mogelijk, al lijkt het me vreemd gezien wanneer ik m door verbind bij de sensor dat de fan (altijd) aan is.pascal1109 schreef:Is je weerstand niet gewoon stuk?
Dan doet je koelvin het namelijk ook niet.
Dat is dat blokje dat je op de koelvin ziet zitten.
Ik wilde vanmiddag voor de zekerheid al gewoon de hele radiator even omleggen als dat past. (dus ook het blokje).
Die van de c18xe weet ik zeker dat die goed is. Dit wil ik vooral ook doen omdat de auto zo warm blijft terwijl de fan vol aan het blazen is.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi
Welke waarde zou deze weerstand (ongeveer) moeten hebben? Dan controleer ik deze voor de zekerheid gewoon.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi
Omdat ik er niet meer uit kom, even een topic gestart in het hulp nodig gedeelte:
viewtopic.php?f=3&t=19175" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=3&t=19175" onclick="window.open(this.href);return false;
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi
Dit thread is niet meer geupdate sinds de aanschaf van de auto en het koelprobleem, tegelijkertijd ben ik nog maar weinig op het forum geweest. Graag wil ik dit draadje dan ook weer oppakken en volledig uitwerken.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi - Oplossing koelprobleem
Het koelprobleem was (na het vervangen van de thermostaat) uiteindelijk opgelost door het vervangen van de sensor met de enkele blauwe kabel. Deze sensor gaf een verhoogde temperatuur aan op het dashboard, wat mij steeds zorgen liet maken. De sensor uit de 1.8 heb ik hiervoor in de plaats gezet en het warmteprobleem was opgelost.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi - 2013
Ik ben door de mappen aan het gaan van het afgelopen jaar (en jaar daarvoor) om alle foto's bij elkaar te zoeken om een mooi verzameld verhaal neer te zetten.
Ik heb de auto overgenomen op 30 november 2013 in Den Helder.
Voorafgaand heb ik telefonisch enkele foto's doorgestuurd gekregen waar ik de auto enigsinds op kon bekijken en kon beslissen of ik wilde kijken.
Om mijn 'album' aan foto's compleet te maken zijn deze hier inbegrepen (deze foto's zijn dus niet door mij gemaakt) :
Tijdens het bekijken van de foto's kon ik geen reden bedenken om het niet te doen en ben met de trein naar Den Helder gegaan in de hoop dat alles beviel en ik terug kon rijden. De inspectie en testrit bevielen en de beslissing was zeer snel gemaakt. Na de overname heb ik enkele foto's gemaakt op de dijk als eigen eerste aandenken en begon het avontuur met mijn tweede GSi, dit keer een 95 model met een C20XE. Ik zat weer achter het stuur van een GSi!
Het eerste wat ik heb moeten doen was het oplossen van het koelprobleem zoals hierboven valt te lezen. Van Den Helder naar Midden Limburg was best een ervaring met een doorgeschakelde ventilator. Gelukkig waren ik en de auto heelhuids thuisgekomen.
Even een badass foto gemaakt op de terugweg en een tussenstop bij een eettent
Paar daglicht foto's kort erna:
De tijd is gekomen om dingen aan te pakken. Het begon met het zoeken van de thermosstaat en het vastleggen van de gevormde roest onder de motorkap bij het sluitpunt
Hier is de roest van bovenaf zichtbaar, en heb ik de ruitenwissers vast omgezet van de vorige auto (iets kunnen zien, was iets belangrijker dan de motorkap)
En de eerste sneeuw!
Kort hierna een weekendje Essen gehad, de nieuwe thermosstaat was besteld maar nog niet binnen gekomen. De fan moest zo lang alsnog worden doorverbonden om te blijven koelen en stond dus altijd aan.
(dit is absoluut niet de beste manier om dit te doen):
Omdat de fan het op deze manier wel deed, kon er worden bevestigd dat de zekering heel was. Een radiator temp. sensor uit de 1.8 en eentje uit een vectra zijn getest geworden maar hadden beide geen positief effect.
Een uitgebreide analyse is te vinden in het probleem topic waarnaar verwezen wordt in de begin post.
De auto heeft in de tussentijd een klein cadeautje gekregen, de Astra GSI Club - sticker, ook al werd die minimaal gebruikt op het moment:
Vervolgens heb ik gecontroleerd of mijn astra de mogelijkheid had tot het aansluiten van elektrisch verwarmde spiegels. Dus even de stekker bekijken in de deur en dit liet zien dat dit zo was.
Kort hierna heb ik de spiegels van de 1.8 erop gezet, de kou kwam er nu echt aan.
Ik vond dat ik in de originele spiegels beter zicht had, plus deze waren volledig elektrisch, de m3 spiegels niet:
Eindelijk de nieuwe thermosstaat binnen gekregen. Uiteraard direct ingebouwd, en de radiator gecontroleerd op kwaliteit, tevens een mooie foto van de nieuwe thermosstaat en de lexmaul stabilisator stang en de motor. Nu kon ik tenminste echt gebruik maken van de auto! Tenminste, dat dacht ik. Helaas was met het vervangen van de thermosstaat het koelprobleem niet opgelost. Alles weer aangesloten, koelvloeistof weer bijgevuld en uitgelezen met de OpCom. Het dashboard gaf nog steeds aan dat de auto te warm werd. Warmer dan de OpCom aangaf. Hierdoor ging natuurlijk een belletje rinkelen die het eerder nog niet deed.
Hierna het kleine sensortje vervangen met het enkele kabeltje en voila!
Nu werd het tijd om even te kijken naar de roest van de motorkap. Hoe vet de auto er ook uit zag met de booskijker, de roest stoorde me enorm. De motorkap van de 1.8 werd erop gezet:
Helaas is het "boze" nu uit de auto, maar de roest is het gewoon niet waard..
Tijd voor een beetje veiligheid en een derde remlicht kwam erbij:
Mijlpaal: 23 december 2013 waren er nog 605 geldige GSi's bekend bij de RDW
Ik heb de auto overgenomen op 30 november 2013 in Den Helder.
Voorafgaand heb ik telefonisch enkele foto's doorgestuurd gekregen waar ik de auto enigsinds op kon bekijken en kon beslissen of ik wilde kijken.
Om mijn 'album' aan foto's compleet te maken zijn deze hier inbegrepen (deze foto's zijn dus niet door mij gemaakt) :
Tijdens het bekijken van de foto's kon ik geen reden bedenken om het niet te doen en ben met de trein naar Den Helder gegaan in de hoop dat alles beviel en ik terug kon rijden. De inspectie en testrit bevielen en de beslissing was zeer snel gemaakt. Na de overname heb ik enkele foto's gemaakt op de dijk als eigen eerste aandenken en begon het avontuur met mijn tweede GSi, dit keer een 95 model met een C20XE. Ik zat weer achter het stuur van een GSi!
Het eerste wat ik heb moeten doen was het oplossen van het koelprobleem zoals hierboven valt te lezen. Van Den Helder naar Midden Limburg was best een ervaring met een doorgeschakelde ventilator. Gelukkig waren ik en de auto heelhuids thuisgekomen.
Even een badass foto gemaakt op de terugweg en een tussenstop bij een eettent
Paar daglicht foto's kort erna:
De tijd is gekomen om dingen aan te pakken. Het begon met het zoeken van de thermosstaat en het vastleggen van de gevormde roest onder de motorkap bij het sluitpunt
Hier is de roest van bovenaf zichtbaar, en heb ik de ruitenwissers vast omgezet van de vorige auto (iets kunnen zien, was iets belangrijker dan de motorkap)
En de eerste sneeuw!
Kort hierna een weekendje Essen gehad, de nieuwe thermosstaat was besteld maar nog niet binnen gekomen. De fan moest zo lang alsnog worden doorverbonden om te blijven koelen en stond dus altijd aan.
(dit is absoluut niet de beste manier om dit te doen):
Omdat de fan het op deze manier wel deed, kon er worden bevestigd dat de zekering heel was. Een radiator temp. sensor uit de 1.8 en eentje uit een vectra zijn getest geworden maar hadden beide geen positief effect.
Een uitgebreide analyse is te vinden in het probleem topic waarnaar verwezen wordt in de begin post.
De auto heeft in de tussentijd een klein cadeautje gekregen, de Astra GSI Club - sticker, ook al werd die minimaal gebruikt op het moment:
Vervolgens heb ik gecontroleerd of mijn astra de mogelijkheid had tot het aansluiten van elektrisch verwarmde spiegels. Dus even de stekker bekijken in de deur en dit liet zien dat dit zo was.
Kort hierna heb ik de spiegels van de 1.8 erop gezet, de kou kwam er nu echt aan.
Ik vond dat ik in de originele spiegels beter zicht had, plus deze waren volledig elektrisch, de m3 spiegels niet:
Eindelijk de nieuwe thermosstaat binnen gekregen. Uiteraard direct ingebouwd, en de radiator gecontroleerd op kwaliteit, tevens een mooie foto van de nieuwe thermosstaat en de lexmaul stabilisator stang en de motor. Nu kon ik tenminste echt gebruik maken van de auto! Tenminste, dat dacht ik. Helaas was met het vervangen van de thermosstaat het koelprobleem niet opgelost. Alles weer aangesloten, koelvloeistof weer bijgevuld en uitgelezen met de OpCom. Het dashboard gaf nog steeds aan dat de auto te warm werd. Warmer dan de OpCom aangaf. Hierdoor ging natuurlijk een belletje rinkelen die het eerder nog niet deed.
Hierna het kleine sensortje vervangen met het enkele kabeltje en voila!
Nu werd het tijd om even te kijken naar de roest van de motorkap. Hoe vet de auto er ook uit zag met de booskijker, de roest stoorde me enorm. De motorkap van de 1.8 werd erop gezet:
Helaas is het "boze" nu uit de auto, maar de roest is het gewoon niet waard..
Tijd voor een beetje veiligheid en een derde remlicht kwam erbij:
Mijlpaal: 23 december 2013 waren er nog 605 geldige GSi's bekend bij de RDW
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi - 2014
Na de spiegels en de motorkap van de 1.8 waren ook de koplampen aan de beurt. Een van de xenon lampen had het helaas begeven en dit was de snelste oplossing.
Ook een leuke locatie foto al zeg ik het zelf.
Zoveel roest was dat toch niet met die motorkap?
Zo es kijken hoe laag we kunnen gaan, even een paar stoeptegeltjes ophalen (en ja, de achterbumper gaf achteraf nog wel wat problemen..)
Ik kan vliegen! (helaas heeft de nieuwere telefoon overduidelijk een slechtere camera...)
Tijd om de schijven en klauwen van de 1.8 over te zetten naar de 2.0. Hoezo er zat stof en rotzooi achter de oude:
Helaas had ik een beetje pech en was er een remleiding doorgebroken, t ging even wat langer duren..
Direct ook de winterbandjes eronder, dit wordt het eerste jaar op winters!
Eigenlijk zijn het Seat velgen, mja wat geeft dat, het past (ook maar net)
Aan 1 kant wilde de gele remklauw van de 1.8 absoluut niet meewerken en heb ik de oude herbruikt. Deze is tot nu toe nog steeds niet geel
De wintervelgjes zien er niet al te best meer uit, maar daar was dit jaar geen tijd of zin voor. De velgen waren enorm goedkoop, er zaten goeie banden op en ze pastten, net:
Een nieuwe remleiding was opgehaald en geplaatst dus ik kon weer rijden!
Mijn eerste rit op winterbanden ooit!
Helaas hebben we van deze rotdrempels na een afdaling voor de ingang liggen en is hierdoor mijn achterbumper gesneuveld (verlaagde auto was normaal geen probleem, maar niet bij nagedacht dat er iemand achterin zat..)
Mogelijk door irritatie iets te veel gas gegeven, auto kwam te hard omlaag en smack, achterbumper doorgebroken..
Winter is inmiddels weer nagenoeg voorbij, en de zomers liggen er weer op, met de achterbumper van de 1.8
Vergeten de dagteller terug te zetten, het zijn de kleine dingetjes
Sfeerplaatje
Het zwarte kapje op de motor gaat spoedig verdwijnen, hier mag gerust het mooiere rode kapje op
Het beestje moet op APK, altijd spannend!
Als eerste op voorkeuring geweest bij het bedrijf waar ik maar al te graag naartoe ga. Vooral omdat ik erbij mag blijven tijdens de (voor)keuring en goed kan zien wat er mis is:
- Koplamp hoogte Linksvoor
- Lambda waarde
- Remslang LA+RA
en dat was alles!
Gelukkig was er een bedrijf dat mij wilde helpen de lambda eruit te halen voor de prijs van een vlaai! Dit bleek echter geen makkelijke klus.
Ratel erop had geen zin,
hamer erop had geen zin,
Mega lange ratel had geen zin.
Uiteindelijk is die losgekomen met een enorme ratel waar 2 mensen aan trokken aan de bovenkant en een gasbrander aan de onderkant.
De boosdoener:
De (rubberen) remslangen heb ik zelf redelijk snel kunnen vervangen na wat gehannes
Ergens met onder de auto zitten met een hitteblazer om dingen los te krijgen heb ik met wegleggen de verfblazer in mijn nek gelegd, dit was niet zo handig:
(hier is gelukkig niks meer van te zien)
De kleine dingetjes...
In mijn vorige auto had ik een tablet standaard gemaakt IN het dashboard. Dit wilde ik in deze auto niet meer inzagen in het middenpaneel en kreeg ik een mooi houdertje voor:
Eindelijk het kapje gevonden van de achterbumper! Ik wist dat die ergens was gebleven. Het ziet echt veel beter uit zo.
Tijd om te bouwen en wat een ruimte in dit beestje
En een zeer aparte spot gemaakt!
Tot op heden zat het alarm licht altijd verstopt onder het dash en keek ik tegen een gaatje aan. In mijn vrije tijd was het eigenlijk nog te koud geweest om dit soort dingetjes te fixen dus dit kwam nu aan de beurt.
Ook werd het kerstlicht in het dashboard aangepakt
Tegelijkertijd ook een mooie aansluiting voor mijn basbox gemaakt. Gezien de goederen die ik vaak genoeg bij heb, is het makkelijk als de basbox er simpel uit is te halen zonder steeds te schroeven. Ideaal dit:
Helaas is er ook iets DOOR mijn basbox heen gegaan, waarschijnlijk met het verhuizen van de basbox zelf. Jammer maar helaas:
Hier is dan ook snel een goedkope oplossing voor gevonden op markplaats en ik kon weer wat horen
Omdat de optie er was met de kerstverlichting om het middenconsole goed te verlichten heb ik geprobeer dit met leds te doen (testopstelling):
Niet veel later kwam er nog een cadeautje op de post! De vorige eigenaar had nog het zitonderdeel van de leren bank en had deze opgestuurd
Dit is namelijk hoe het interieur eruit zag achterin. De voorstoelen van leer, de rugleuning van leer, maar het zitgedeelte niet.
Ondanks dat ik gele leds geplaatst had, sloegen deze rood uit:
En brandden ze 1 voor 1 door...
Ik bedacht me dat ik het binnenwerk van de oude auto nog had (de nieuwe was kapot, vandaar dus ook de kerstverlichting) en heb het op de juiste manier opgelost:
De rode en blauwe leds heb ik (nog) laten zitten omdat dit wel leuk uit zag en deze nog steeds overleefden. Dit gaf best een leuk resultaat:
Mijlpaal 300.000 km!
En de bomen worden weer groen, heerlijk zo rustig op de weg dat je zelfs de auto stil kunt zetten
De oude auto:
Er was sprake van iemand die het dak mogelijk wilde overnemen, dit is niet doorgegaan, maar het was grappig om te zien:
(het volgende is mogelijk schokkend om te zien)
Arme oude auto
Je zult voortleven in de 2.0!
Vaarwel oude vriend
vanaf hier is het weer veilig
Dit staat toch weer veel mooier
Nooit meer zwengelen!
Opel Dakdragers!
Iets met verschuiven en kabels?
Astra aan de zeeuwse kust!
Met beestjes
Leuke spot onderweg naar huis vanuit het tankstation
Weg basketbal veld =/
Fietsendragen voor op de awesome dakdrager!
Toen kwam er een defecte ruitenwisser om de hoek. Deed helemaal niks meer (maar was ook al enige tijd niet meer gebruikt natuurlijk). Toen de inspectie plaats vond, kwam ik dit tegen:
De "zijkant" was gewoon volledig los. Dan maar even tijdelijk zonder:
Zelf weer opnieuw in elkaar gezet, vast gekit en als extra ook weer getaped.
Sport stuur! Ik had een sportstuur in de 1.8, en was hier zeer tevreden over. Echter vond ik m net een maatje te klein.
Van een vriend kon ik een sportstuur overnemen met een fatsoenlijke quick release (leuk om te hebben) en sportstuur.
De stuurnaaf had ik nog, dus het was een kwestie van passend maken. Helaas was dit nog niet zo makkelijk..
De quick release pastte niet op de stuurnaaf en er moest een spacer tussen.
Geen geduld hebben geeft weer eens nachtelijke resultaten
Maatje kleiner, strakker, ziet er veel beter uit, hoppa!
Deze vergelijking is zonder de quickrelease en zonder de zwarte ring om de klaxon op zijn plaats te houden (zonder quick release was deze ring niet nodig)
Het werd inmiddels weer langzaam winter en ik begon problemen te ervaren met de blazer. De eerste en tweede stand deden het niet, de derde en vierde deden het wel. Af en toe.
De oorzaak? Een hele mooie kabelschoen:
Voor de winter had ik een lijstje wat ik allemaal nog aan de auto wilde doen:
Er stonden echter nog een paar dingen op het lijstje, het ruitensproeierpompje had het begeven, ik had geen spiegelbediening die op de originele aansluiting pastte en goed bleef zitten.
Ik wilde het linksvoor-zijpaneel vervangen daar deze onderaan los zat doordat het gat door was. Ik wilde dan ook direct de voorbumper vervangen voor die van de 1.8 (originele gsi bumper). Ik wilde de achterbumper vervangen (nu had ik er nog altijd achteruitrijsensorgaatjes inzitten, daar wilde ik van af). Dan wilde ik de speakers achter in de hoedenplank weg hebben en op de originele plaats hebben als er tijd over was. Ik wilde de wintervelgen opschuren en een interieurlampje fixen (die was vervelend, ging steeds uit / slechte connectie).
Een voor een kon ik dingen afvinken, de auto werd langzaamaan winterklaar gemaakt, de blazer was gefixed, interieur filter vernieuwd, anti vries gehaald en erin gedaan.
Toen kwam ik wat leuks tegen op de achterbanden:
En met de kou kwamen andere problemen
Hoe dan ook, overstarten en gaan en op naar de sneeuw! Er waren meldingen dat er sneeuw was gevallen, maar bij ons was er nog niks te vinden. Dus we gingen zoeken, maar heel veel meer als dit hebben we niet gevonden.
Ook een leuke locatie foto al zeg ik het zelf.
Zoveel roest was dat toch niet met die motorkap?
Zo es kijken hoe laag we kunnen gaan, even een paar stoeptegeltjes ophalen (en ja, de achterbumper gaf achteraf nog wel wat problemen..)
Ik kan vliegen! (helaas heeft de nieuwere telefoon overduidelijk een slechtere camera...)
Tijd om de schijven en klauwen van de 1.8 over te zetten naar de 2.0. Hoezo er zat stof en rotzooi achter de oude:
Helaas had ik een beetje pech en was er een remleiding doorgebroken, t ging even wat langer duren..
Direct ook de winterbandjes eronder, dit wordt het eerste jaar op winters!
Eigenlijk zijn het Seat velgen, mja wat geeft dat, het past (ook maar net)
Aan 1 kant wilde de gele remklauw van de 1.8 absoluut niet meewerken en heb ik de oude herbruikt. Deze is tot nu toe nog steeds niet geel
De wintervelgjes zien er niet al te best meer uit, maar daar was dit jaar geen tijd of zin voor. De velgen waren enorm goedkoop, er zaten goeie banden op en ze pastten, net:
Een nieuwe remleiding was opgehaald en geplaatst dus ik kon weer rijden!
Mijn eerste rit op winterbanden ooit!
Helaas hebben we van deze rotdrempels na een afdaling voor de ingang liggen en is hierdoor mijn achterbumper gesneuveld (verlaagde auto was normaal geen probleem, maar niet bij nagedacht dat er iemand achterin zat..)
Mogelijk door irritatie iets te veel gas gegeven, auto kwam te hard omlaag en smack, achterbumper doorgebroken..
Winter is inmiddels weer nagenoeg voorbij, en de zomers liggen er weer op, met de achterbumper van de 1.8
Vergeten de dagteller terug te zetten, het zijn de kleine dingetjes
Sfeerplaatje
Het zwarte kapje op de motor gaat spoedig verdwijnen, hier mag gerust het mooiere rode kapje op
Het beestje moet op APK, altijd spannend!
Als eerste op voorkeuring geweest bij het bedrijf waar ik maar al te graag naartoe ga. Vooral omdat ik erbij mag blijven tijdens de (voor)keuring en goed kan zien wat er mis is:
- Koplamp hoogte Linksvoor
- Lambda waarde
- Remslang LA+RA
en dat was alles!
Gelukkig was er een bedrijf dat mij wilde helpen de lambda eruit te halen voor de prijs van een vlaai! Dit bleek echter geen makkelijke klus.
Ratel erop had geen zin,
hamer erop had geen zin,
Mega lange ratel had geen zin.
Uiteindelijk is die losgekomen met een enorme ratel waar 2 mensen aan trokken aan de bovenkant en een gasbrander aan de onderkant.
De boosdoener:
De (rubberen) remslangen heb ik zelf redelijk snel kunnen vervangen na wat gehannes
Ergens met onder de auto zitten met een hitteblazer om dingen los te krijgen heb ik met wegleggen de verfblazer in mijn nek gelegd, dit was niet zo handig:
(hier is gelukkig niks meer van te zien)
De kleine dingetjes...
In mijn vorige auto had ik een tablet standaard gemaakt IN het dashboard. Dit wilde ik in deze auto niet meer inzagen in het middenpaneel en kreeg ik een mooi houdertje voor:
Eindelijk het kapje gevonden van de achterbumper! Ik wist dat die ergens was gebleven. Het ziet echt veel beter uit zo.
Tijd om te bouwen en wat een ruimte in dit beestje
En een zeer aparte spot gemaakt!
Tot op heden zat het alarm licht altijd verstopt onder het dash en keek ik tegen een gaatje aan. In mijn vrije tijd was het eigenlijk nog te koud geweest om dit soort dingetjes te fixen dus dit kwam nu aan de beurt.
Ook werd het kerstlicht in het dashboard aangepakt
Tegelijkertijd ook een mooie aansluiting voor mijn basbox gemaakt. Gezien de goederen die ik vaak genoeg bij heb, is het makkelijk als de basbox er simpel uit is te halen zonder steeds te schroeven. Ideaal dit:
Helaas is er ook iets DOOR mijn basbox heen gegaan, waarschijnlijk met het verhuizen van de basbox zelf. Jammer maar helaas:
Hier is dan ook snel een goedkope oplossing voor gevonden op markplaats en ik kon weer wat horen
Omdat de optie er was met de kerstverlichting om het middenconsole goed te verlichten heb ik geprobeer dit met leds te doen (testopstelling):
Niet veel later kwam er nog een cadeautje op de post! De vorige eigenaar had nog het zitonderdeel van de leren bank en had deze opgestuurd
Dit is namelijk hoe het interieur eruit zag achterin. De voorstoelen van leer, de rugleuning van leer, maar het zitgedeelte niet.
Ondanks dat ik gele leds geplaatst had, sloegen deze rood uit:
En brandden ze 1 voor 1 door...
Ik bedacht me dat ik het binnenwerk van de oude auto nog had (de nieuwe was kapot, vandaar dus ook de kerstverlichting) en heb het op de juiste manier opgelost:
De rode en blauwe leds heb ik (nog) laten zitten omdat dit wel leuk uit zag en deze nog steeds overleefden. Dit gaf best een leuk resultaat:
Mijlpaal 300.000 km!
En de bomen worden weer groen, heerlijk zo rustig op de weg dat je zelfs de auto stil kunt zetten
De oude auto:
Er was sprake van iemand die het dak mogelijk wilde overnemen, dit is niet doorgegaan, maar het was grappig om te zien:
(het volgende is mogelijk schokkend om te zien)
Arme oude auto
Je zult voortleven in de 2.0!
Vaarwel oude vriend
vanaf hier is het weer veilig
Dit staat toch weer veel mooier
Nooit meer zwengelen!
Opel Dakdragers!
Iets met verschuiven en kabels?
Astra aan de zeeuwse kust!
Met beestjes
Leuke spot onderweg naar huis vanuit het tankstation
Weg basketbal veld =/
Fietsendragen voor op de awesome dakdrager!
Toen kwam er een defecte ruitenwisser om de hoek. Deed helemaal niks meer (maar was ook al enige tijd niet meer gebruikt natuurlijk). Toen de inspectie plaats vond, kwam ik dit tegen:
De "zijkant" was gewoon volledig los. Dan maar even tijdelijk zonder:
Zelf weer opnieuw in elkaar gezet, vast gekit en als extra ook weer getaped.
Sport stuur! Ik had een sportstuur in de 1.8, en was hier zeer tevreden over. Echter vond ik m net een maatje te klein.
Van een vriend kon ik een sportstuur overnemen met een fatsoenlijke quick release (leuk om te hebben) en sportstuur.
De stuurnaaf had ik nog, dus het was een kwestie van passend maken. Helaas was dit nog niet zo makkelijk..
De quick release pastte niet op de stuurnaaf en er moest een spacer tussen.
Geen geduld hebben geeft weer eens nachtelijke resultaten
Maatje kleiner, strakker, ziet er veel beter uit, hoppa!
Deze vergelijking is zonder de quickrelease en zonder de zwarte ring om de klaxon op zijn plaats te houden (zonder quick release was deze ring niet nodig)
Het werd inmiddels weer langzaam winter en ik begon problemen te ervaren met de blazer. De eerste en tweede stand deden het niet, de derde en vierde deden het wel. Af en toe.
De oorzaak? Een hele mooie kabelschoen:
Voor de winter had ik een lijstje wat ik allemaal nog aan de auto wilde doen:
Er stonden echter nog een paar dingen op het lijstje, het ruitensproeierpompje had het begeven, ik had geen spiegelbediening die op de originele aansluiting pastte en goed bleef zitten.
Ik wilde het linksvoor-zijpaneel vervangen daar deze onderaan los zat doordat het gat door was. Ik wilde dan ook direct de voorbumper vervangen voor die van de 1.8 (originele gsi bumper). Ik wilde de achterbumper vervangen (nu had ik er nog altijd achteruitrijsensorgaatjes inzitten, daar wilde ik van af). Dan wilde ik de speakers achter in de hoedenplank weg hebben en op de originele plaats hebben als er tijd over was. Ik wilde de wintervelgen opschuren en een interieurlampje fixen (die was vervelend, ging steeds uit / slechte connectie).
Een voor een kon ik dingen afvinken, de auto werd langzaamaan winterklaar gemaakt, de blazer was gefixed, interieur filter vernieuwd, anti vries gehaald en erin gedaan.
Toen kwam ik wat leuks tegen op de achterbanden:
En met de kou kwamen andere problemen
Hoe dan ook, overstarten en gaan en op naar de sneeuw! Er waren meldingen dat er sneeuw was gevallen, maar bij ons was er nog niks te vinden. Dus we gingen zoeken, maar heel veel meer als dit hebben we niet gevonden.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2e GSi - De Astra GSi Bureaustoel!
Oplossing voor de Astra GSi Bureaustoel!
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Supervet om zo'n heel verhaal eens te zien achter de GSi van iemand
Alleen nog even je voorbumper origineel maken en skirts opplakken (heb ik eventueel een complete set voor je).
Oja en heb jij rekening gehouden dat nu jij geen airbag stuur hebt, je flink wat extra risico's loopt?
Dit is al vaker besproken op dit forum trouwens:
Alleen nog even je voorbumper origineel maken en skirts opplakken (heb ik eventueel een complete set voor je).
Oja en heb jij rekening gehouden dat nu jij geen airbag stuur hebt, je flink wat extra risico's loopt?
Dit is al vaker besproken op dit forum trouwens:
Redbill schreef: In de stuurkolom van de van orgine airbagloze wagens zit een extra kreukelzone, om het risico op beknelling bij een aanrijding terug te dringen.
Die zit niet in de wagens waarin af fabriek wel een airbag zit. Hij een aanrijding met een airbagloos stuur in zo'n wagen loop je dan ook groter risico op ernstig (hoofd)letsel, dan in een wagen waar dei extra kreukelzone in zit. Daarbij is een airbag natuurlijk sowieso een extra bescherming.
oenatje schreef: dat niet alleen Redbill, de gordel verplaatsing is ook anders
Gordels zonder airbag mogen een maximale verplaatsing hebben van 300mm
Gordels met airbag mogen boven de 300mm komen,
ik zou niet graag met mijn bakkes op een stuurkolom klappen die niks meegeeft
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
De sideskirts voor zowel de deuren als de carrosserie heb ik liggen! Maar net als dat ik zeer weinig gepost heb hier op het forum, heb ik naar mijn idee ook zeer weinig gedaan aan mijn auto en is dit dit lang blijven liggen.pascal1109 schreef:Supervet om zo'n heel verhaal eens te zien achter de GSi van iemand
Alleen nog even je voorbumper origineel maken en skirts opplakken (heb ik eventueel een complete set voor je).
Ik heb reeds een poging gewaagd om een deurlijst op te plakken, maar dit is helaas niet goed afgelopen (Dit komt mogelijk in de volgende update tevoorschijn, ik heb nog heel wat foto's klaarliggen).
De voorbumper heeft al een sneakpreview (zonder tekst) gekregen vanaf 2 foto's boven de mistlichten! Deze foto's zijn inderdaad niet heel duidelijken de voorlip zit er nog niet onder.
Bedankt voor de herinnering (al is het maar voor de veiligheid)! Hier ben ik inderdaad van op de hoogte. Ik ben voor dit stuur gegaan vanwege de maat en het 'strakkere' gevoel.pascal1109 schreef:Oja en heb jij rekening gehouden dat nu jij geen airbag stuur hebt, je flink wat extra risico's loopt?
Dit is al vaker besproken op dit forum trouwens:
Redbill schreef: In de stuurkolom van de van orgine airbagloze wagens zit een extra kreukelzone, om het risico op beknelling bij een aanrijding terug te dringen.
Die zit niet in de wagens waarin af fabriek wel een airbag zit. Hij een aanrijding met een airbagloos stuur in zo'n wagen loop je dan ook groter risico op ernstig (hoofd)letsel, dan in een wagen waar dei extra kreukelzone in zit. Daarbij is een airbag natuurlijk sowieso een extra bescherming.oenatje schreef: dat niet alleen Redbill, de gordel verplaatsing is ook anders
Gordels zonder airbag mogen een maximale verplaatsing hebben van 300mm
Gordels met airbag mogen boven de 300mm komen,
ik zou niet graag met mijn bakkes op een stuurkolom klappen die niks meegeeft
Ik zou het overwegen een sportstuur met airbag erin te zetten, als deze niet zo enorm duur waren (en iets kleiner)
Ik weet overigens niet of hier een airbag in zit?:
Ik heb zelf dit stuur in alle 3 de astra's (F1 1.6i young, F1 1.8 gsi , F1/2 2.0 gsi) gehad:
Er staat overigens nog iets op mijn verlanglijstje in de vorm van dit:
Maar omdat ik de auto dagelijks gebruik en vaak genoeg mensen achterin heb, zit ik een beetje met de uitdaging van de montage (ideeën van lezers zijn meer dan welkom )
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
vet die burostoel.
danny gsi 666
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Wow, cool dat je al die foto's post. Ik ga em van 't weekend nog helemaal doorspitten, maar heb er nu al even lekker van genoten. Nice!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Nee daar zit geen airbag in.DarkDaedelus schreef: Ik weet overigens niet of hier een airbag in zit?:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Heb nog 2 van die racegordels liggen die tegen een leuke prijs weg mag. Ooit hier van een mede member overgenomen.DarkDaedelus schreef:
Er staat overigens nog iets op mijn verlanglijstje in de vorm van dit:
Maar omdat ik de auto dagelijks gebruik en vaak genoeg mensen achterin heb, zit ik een beetje met de uitdaging van de montage (ideeën van lezers zijn meer dan welkom )
Mocht je geinteresseerd zijn, stuur maar een PM
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Heb inmiddels even al je foto's gezien. Echt heel erg leuk om dit te lezen. Tof dat je hier de tijd voor hebt genomen. Ik weet uit ervaring dat het best wel veel tijd kost.
Grappig dat ik door het topic heen zie dat je GSi steeds meer richting een standaard GSi gaat, om wat voor reden dan ook. OK, bij jou misschien wel gebaseerd op een Tailgate model, maar dat doet er niet aan af. Erg tof om te lezen! Dit soort bijdragen (die meerdere mensen hier doen) maakt dit forum echt leuk om te lezen.
Grappig dat ik door het topic heen zie dat je GSi steeds meer richting een standaard GSi gaat, om wat voor reden dan ook. OK, bij jou misschien wel gebaseerd op een Tailgate model, maar dat doet er niet aan af. Erg tof om te lezen! Dit soort bijdragen (die meerdere mensen hier doen) maakt dit forum echt leuk om te lezen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Het is inderdaad de bedoeling de auto steeds meer "standaard" GSi te maken, het 94 (F1) GSi model is echt zo veel mooier met sideskirts.
Ik weet echter van de grill en de einddemper nog niet wat ik wil, blijft het de grill die er nu op zit of wordt het de originele (maar met zwart logo)?
Zou de 1.8 einddemper hierop passen, waarvan ik de remus nog heb en mooier vind. Moeilijk Moeilijk
Het werken aan de auto staat echter op een redelijk laag pitje (mede om kosten laag te houden), dus de onderdelen die ik geplaatst heb zijn voornamelijk kelder-onderdelen waarvan ik al een hele tijd geplanned had dat ik ze wilden plaatsen. Er komen nog aardig wat updates aan die ik dit jaar al heb uitgevoerd (niet volledig op volgorde):
- Originele GSi achterbumper (zonder parkeersensoren) geplaatst
- Originele GSi voorbumper geplaatst
- Verlicht vliegwiel geplaatst
- Koppeling vervangen met de zeer nodige hulp
(tegelijkertijd ook: krukaskeerring bakzijde, aan 1 zijde fusee vervangen) (hiervan wil ik nog een how-to maken)
- Schakelweg verkorter geplaatst en schakelpen en -bussen vervangen
- Zwarte 5 spaak velgen van eerste auto erop gezet
- Rubber voorlip geplaatst
- Nieuwe (oude) pookhoes geplaatst
- Speakers hoedenplank op originele plaatsen
- Originele Hoedenplank geplaatst (helaas is afgelopen week 1 van de ophangrubbers doorgebroken)
- Achterlichten vervangen voor de gesmokete wit/rood lichten van de 1.8 (remlichten waren hiervan veel beter zichtbaar en dus veel veiliger)
- Volledig F1 (stoffen) Interieur terug erin gezet (1 van de leren champion stoelen is nog een awesome bureaustoel geworden )
- Een rit naar (en dit keer ook OP de Nurburgring!)
- Handremschoenen vervangen
Daar houdt het echter nog niet mee op, het volgende heb ik nog geplanned:
Hopelijk dit weekend:
- Carterpakking vervangen door gevulkaniseerd rubber met spatplaat
- Oliefilter vervangen
- Nieuwe Olie
- Handrem bijstellen
Ergens komende of volgende week:
- Waterpomp vervangen
- Distributieriem + spanrollen vervangen
- Multiriem vervangen
Dan staat er nog op het 'plannen-voor-deze-auto' -lijstje:
- Zoeken naar en vervangen van (verlicht) krukaspoulie
- Zoeken naar en vervangen van (geschikte) achterveer (of 2)
- Zoeken naar en vervangen van ruiterwissermotor kofferbakklep
- 2e poging sideskirts plaatsen (eerste poging was hendig gefaald)
- Einddemper 'dilemma'
- Ergens tussendoor ('s avonds dus) nog leren voor hertentamens
- En dan is de vakantie weer voorbij
Ik weet echter van de grill en de einddemper nog niet wat ik wil, blijft het de grill die er nu op zit of wordt het de originele (maar met zwart logo)?
Zou de 1.8 einddemper hierop passen, waarvan ik de remus nog heb en mooier vind. Moeilijk Moeilijk
Het werken aan de auto staat echter op een redelijk laag pitje (mede om kosten laag te houden), dus de onderdelen die ik geplaatst heb zijn voornamelijk kelder-onderdelen waarvan ik al een hele tijd geplanned had dat ik ze wilden plaatsen. Er komen nog aardig wat updates aan die ik dit jaar al heb uitgevoerd (niet volledig op volgorde):
- Originele GSi achterbumper (zonder parkeersensoren) geplaatst
- Originele GSi voorbumper geplaatst
- Verlicht vliegwiel geplaatst
- Koppeling vervangen met de zeer nodige hulp
(tegelijkertijd ook: krukaskeerring bakzijde, aan 1 zijde fusee vervangen) (hiervan wil ik nog een how-to maken)
- Schakelweg verkorter geplaatst en schakelpen en -bussen vervangen
- Zwarte 5 spaak velgen van eerste auto erop gezet
- Rubber voorlip geplaatst
- Nieuwe (oude) pookhoes geplaatst
- Speakers hoedenplank op originele plaatsen
- Originele Hoedenplank geplaatst (helaas is afgelopen week 1 van de ophangrubbers doorgebroken)
- Achterlichten vervangen voor de gesmokete wit/rood lichten van de 1.8 (remlichten waren hiervan veel beter zichtbaar en dus veel veiliger)
- Volledig F1 (stoffen) Interieur terug erin gezet (1 van de leren champion stoelen is nog een awesome bureaustoel geworden )
- Een rit naar (en dit keer ook OP de Nurburgring!)
- Handremschoenen vervangen
Daar houdt het echter nog niet mee op, het volgende heb ik nog geplanned:
Hopelijk dit weekend:
- Carterpakking vervangen door gevulkaniseerd rubber met spatplaat
- Oliefilter vervangen
- Nieuwe Olie
- Handrem bijstellen
Ergens komende of volgende week:
- Waterpomp vervangen
- Distributieriem + spanrollen vervangen
- Multiriem vervangen
Dan staat er nog op het 'plannen-voor-deze-auto' -lijstje:
- Zoeken naar en vervangen van (verlicht) krukaspoulie
- Zoeken naar en vervangen van (geschikte) achterveer (of 2)
- Zoeken naar en vervangen van ruiterwissermotor kofferbakklep
- 2e poging sideskirts plaatsen (eerste poging was hendig gefaald)
- Einddemper 'dilemma'
- Ergens tussendoor ('s avonds dus) nog leren voor hertentamens
- En dan is de vakantie weer voorbij
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Nette repo!
-
-
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Als je je originele uitlaatlijn eronder hebt, dan past de einddemper van de 1.8 niet, omdat de pijpdiameters anders zijn. Het scheelt een paar mm.
Ook zijn de ophangpunten van een einddemper van een C20XE anders.
Ook zijn de ophangpunten van een einddemper van een C20XE anders.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Ik heb hier en daar gelezen dat het wel en niet zou moeten passen, denk dat dat een kwestie van proberen gaat worden. Beide uitlaatdempers zijn "eroverschuif" dempers en de huidige lekt een beetje, dus hier moet ik toch naar kijken. Wie weetpascal1109 schreef:Als je je originele uitlaatlijn eronder hebt, dan past de einddemper van de 1.8 niet, omdat de pijpdiameters anders zijn. Het scheelt een paar mm.
Ook zijn de ophangpunten van een einddemper van een C20XE anders.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
hoe is het nu met de gsi en past de 1.8 uitlaat.
zoon gsi burostoel zal overheerlijk zitten.
danny gsi 666
zoon gsi burostoel zal overheerlijk zitten.
danny gsi 666
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: DarkDaedelus 2.0 GSi - Vernieuwd en veel foto's!
Door een verhuizing van mijzelf en webhosting, zijn de afbeeldingen tijdelijk niet beschikbaar. Deze moeten uiteraard weer beschikbaar komen, dit kan echter even duren ivm tentamens.