Pagina 2 van 9

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 10 mar 2013 11:23
door DarkDaedelus
Update:
Na het bericht van Oenatje gezien te hebben, zag ik ook hoeveel de 1.6 filter lijkt op de 1.8 filter dus heb het gewoon geprobeerd.
Helaas heeft dit ook niet mogen baten..

Uiteraard ga ik nog met een 1.8 filter proberen!

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 10 mar 2013 16:36
door oenatje
voor een tientje kunde nie sukkelen

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 10 mar 2013 16:45
door DarkDaedelus
oenatje schreef:voor een tientje kunde nie sukkelen
precies, maar dit was ook puur uit nieuwsgierigheid :)

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE Update

Geplaatst: 12 mar 2013 22:24
door DarkDaedelus
Dus, koud weer, en een mede gsi'er tegengekomen. (Mike).
Toch even gaan nieuwsgieren aan mijn auto, originele c18xe filter ligt nu onder de motorkap.
Geen verschil.

stappenmotor wederom een keer vervangen met een die hij had liggen.
Geen verschil.

Gecontroleerd wat er gebeurd als je lmm uittrekt, motor wilt per direct uitvallen.
Gecontroleerd wat er gebeurd als stappenmotor uit wordt getrokken, motor blijft lopen (ook na eerste gas geven niet schommelen)

Vervolgens na een telefoontje nog een hint gekregen, de stationair sensor.
Deze dus nog niet geprobeerd aangezien deze een beetje verstopt zit. Maar inderdaad, stekker los getrokken, geen verschil..
Echter wel een MM lampje, dus iets van een signaal geeft die toch nog door, aangezien deze niet aangaat als de sensor aangesloten is.

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 13 mar 2013 18:50
door DarkDaedelus
Wederom een update:

Kabel van de stationairsensor nagelopen, bleek hier een knik in te zitten en afgeplakt te zijn.
Tape even eraf gehaald, vervolgens zag het er zo uit:

Afbeelding

Juist, 3 kabels 1 los, en de kabels die nog op de kabelboom zaten heel slordig / omhulsel kapot, dus kans op kortsluiting..
Vreemd vind ikwel, dat er op de stekker maar 3 kabels zitten, met in beide kabels 4.. :confused:

Goed kabel van de stekkers iets eraf gehaald en jawel hoor, ook hier lag de open kabel erbij.
De hele middag bezig geweest de kabels netjes erop te solderen (tin bleef absoluut niet zitten :x )

Nu weet ik 95% zeker dat er geen kabelbreuk is, start vervolgens de auto.

maakt vervolgens 2000+ toeren en doet raar..
auto gestopt, weer gestart, auto liep weer 'normaal' 1500 toeren, druk 1 keer op het gas en de auto gaat weer schommelen..

Planning voor morgen:
sensor zelf eruit proberen te halen..

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 14 mar 2013 22:00
door Roy 2.0 16v
wanneer ga je eens langs de dealer voor een data / sensor check van 20,-
15 minuutjes op de Tech en je bent een grote stap verder

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 14 mar 2013 22:21
door The Undertaker
Schaf Op-Com aan dan kan je het zelf :wink:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 14 mar 2013 23:02
door DarkDaedelus
Roy 2.0 16v schreef:wanneer ga je eens langs de dealer voor een data / sensor check van 20,-
15 minuutjes op de Tech en je bent een grote stap verder
Bij universele dealer/garage geweest, wel al tijd geleden maar had dit toen ook al. Is hier toen gereset geworden;
Hier kwam alleen lambda uit (had ook foutcode oxygen sensor). Hierna lampje verdwenen en geen foutcodes.
Hier ook de hint gekregen "oh is stappenmotor". Weet helaas niet met welk apparaat ze deze hadden uitgelezen... :(
The Undertaker schreef:Schaf Op-Com aan dan kan je het zelf :wink:
Ghaha 66 pagina's ben ik wel even zoet mee XD
Heb me hier inderdaad wel eens naar proberen te kijken..

(EDIT: verwacht dat deze overigens best wel een prijskaartje hebben)

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 14 mar 2013 23:14
door DarkDaedelus
The Undertaker schreef:Schaf Op-Com aan dan kan je het zelf :wink:
Als ik het goed begrijp, moet ik een kastje als deze hebben:
Afbeelding

Met een converter stukje als deze:
Afbeelding

Om zo in te kunnen steken op de aansluiting in ons dashboard?

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 14 mar 2013 23:19
door The Undertaker
Als het goed id heeft jouw GSI al een 16-polige stekker en dan heb je dat verloopkabeltje niet nodig :wink:

Afbeelding

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 00:02
door prs
die kabel die je probeerde te solderen is zo te zien een kabel die aan massa ligt. deze zit erin om ervoor te zorgen dat de kabels niet worden beinvloed door andere electronica. een soort afschermning dus. deze zal aan de stekkerzeide waarschijnlijk nergens op aangesloten zijn :wink:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 01:12
door DarkDaedelus
The Undertaker schreef:Als het goed id heeft jouw GSI al een 16-polige stekker en dan heb je dat verloopkabeltje niet nodig :wink:

AFBEELDING
Volgens mij heb ik niet deze 16-polige stekker :O
Ik heb namelijk om de paperclip methode uit te voeren de 2 pinnetjes Rechtsboven nodig.. Ik zal even de afbeelding zoeken



EDIT:
Foto gevonden!
dit is de stekker die ik in de GSi heb:
Afbeelding

Een vriend van me heeft namelijk de 16polige stekker ooit eens meegenomen, en deze pastte dus niet. Hier staat mij even gauw iets van bij.
(Geloof dat die deze van DealExtreme had onder de naam OBD2/TECH2 stekker, bji hem in de vectra kreeg hij zelf geen resultaten ermee dus geen idee verder)

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 01:13
door DarkDaedelus
prs schreef:die kabel die je probeerde te solderen is zo te zien een kabel die aan massa ligt. deze zit erin om ervoor te zorgen dat de kabels niet worden beinvloed door andere electronica. een soort afschermning dus. deze zal aan de stekkerzeide waarschijnlijk nergens op aangesloten zijn :wink:
Dit was inderdaad mijn beredenering ook, vind het alleen raar dat deze als afscherming dient, en vervolgens toch niet werd aangesloten :roll:
Maar in ieder geval, de kabels waren toch slecht aan hun uiteindes (is op foto ook te zien). Is dus gelukkig niet voor niks geweest :shiny:

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 01:47
door DarkDaedelus
Helaas dan ook deze gevonden Undertaker:
KadettGSI schreef: Kan ik met een op-com een astra f of kadett e met c20xe motor uitlezen, en sensoren testen via de 10polige opel stekker?
Anders schaf ik me er ook eentje aan, maar als het niet gaat is het een nutteloze investering ;)
sw_reijnders schreef: Nee C20XE staat er niet in.

Maar met Opcom kun je met auto's uit die tijd niet meer dan je met knippercodes kan hoor.
De C14NZ staat er wel in en daarvoor heb ik dat verloopje gekocht voor de Corsa van mijn vriendin.

Een Opcom wordt pas nuttig vanaf 16 polige OBDII stekkers.
Dus de Vectra-B, Astra-G, Omega-B, etc. en nieuwer natuurlijk.
Dit was ik toendertijd ook tegengekomen toen ik op dealextreme rondkeek om te kijken wat het was. Dit was de reden dat ik er geen gekocht had.
Omdat ik de 10 polige stekker had, en niet de 16polige! Herinner het me nu weer :)

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 04:51
door DarkDaedelus
Alle 66 pagina's maar es gelezen.. (had toch problemen met in slaap komen :shiny: )

wat ik verder heb gevonden; firmware versie maakt niet zo veel uit, geen originele firmware gebruiken
en ergens op pagina 58 (?!) stond er pas iemand die een 16 pins naar 10 pins verloop heeft gebruikt (en werkt)
weliswaar met x20xev, maar het gaat om 10 pins lijkt mij..

Ben nu toch wel nieuwsgierig naar jou bericht Undertaker

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 06:43
door The Undertaker
Ik ging er een beetje vanuit dat vanaf 94 met de 'nieuwe' motoren in de GSi er ook een 16-polige TECH2 stekker zou zitten. Adapter zou kunnen werken maar zeker weten doe ik dat niet.

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 07:55
door pascal1109
The Undertaker schreef:Ik ging er een beetje vanuit dat vanaf 94 met de 'nieuwe' motoren in de GSi er ook een 16-polige TECH2 stekker zou zitten. Adapter zou kunnen werken maar zeker weten doe ik dat niet.
C18XE heeft in ieder geval nog de "oude" stekker.

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 11:13
door DarkDaedelus
ahh dat stelt mij weer gerust, ik was al bang dat mijn auto nu weer iets had wat die niet hoort te hebben :P

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 11:40
door TurboTim
mijn 95'er heeft ook nog de oude stekker ;)

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 13:31
door DarkDaedelus
Heeft het zin om dan een OPCOM te kopen? Van wat ik heb gelezen heb je dan veel minder functies / zo erg dat je net zo goed knippercodes kan lezen

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 13:52
door pascal1109
Foxs schreef:mijn 95'er heeft ook nog de oude stekker ;)
Komt omdat er een C20XE in is geleverd ;)
DarkDaedelus schreef:Heeft het zin om dan een OPCOM te kopen? Van wat ik heb gelezen heb je dan veel minder functies / zo erg dat je net zo goed knippercodes kan lezen
Dat is aan jezelf om af te wegen. Voor vele storingen is het wel handig.
Je kan ook gewoon naar de dealer voor een datacheck. Als je goede vriendjes bent, doen ze die nog wel gratis, maar daar zou ik in de eerste instantie niet op rekenen.
Geen idee wat een opcom kost.

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 15 mar 2013 17:06
door The Undertaker
Opcom kost ergens tussen de 30-40 euro

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 16 mar 2013 15:54
door DarkDaedelus
Hier kost 1 keer uitlezen ongeveer 25 / 30 euro.. Zeker bij een opel dealer (waarvoor ik eerst 15/20 km moet rijden :clown: )
Een opcom kost inderdaad zo'n 30 euro, dus als het een beetje fatsoenlijk zou werken, zou het wel handig zijn.

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 16 mar 2013 20:04
door TurboTim
Het werkt prima om storingen uit te lezen, ik heb m er al tien keer terug verdiend met die achterlijke dealerprijzen

Re: DarkDaedelus's GSi C18XE

Geplaatst: 16 mar 2013 23:04
door DarkDaedelus
Foxs schreef:Het werkt prima om storingen uit te lezen, ik heb m er al tien keer terug verdiend met die achterlijke dealerprijzen
Precies dat dus. Goed dan moet die er toch maar komen :mrgreen: