Jaja met apk gaan de lampen eruit aan gezien dat die niet is voor bekabeld op mistlampen, maar apk is pas weer eind Juli voor die tijd zit er een gsi bumper op
voor de apk hoeven de mistlampen het niet te doen, dus geen afkeur.
Wat een mooi en compleet verhaal. Lekker veel foto's, heel handig voor mensen die iets willen repareren en het niet durven of nog nooit gedaan hebben.
Mooie station ook. Al ben ik ook niet zo'n fan van meegespoten interieurdelen. Het is wel gaaf en knap dat je het zo mooi laat worden met een knikkerbusje!
Ga zo door!
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
oenatje schreef:klopt, alleen astra td heeft er geen schakelaar inzitten
Die heb ik inmiddels al erin gestopt maar bij de apk haal ik hem eruit.
Frank1987 schreef:Wat een mooi en compleet verhaal. Lekker veel foto's, heel handig voor mensen die iets willen repareren en het niet durven of nog nooit gedaan hebben.
Mooie station ook. Al ben ik ook niet zo'n fan van meegespoten interieurdelen. Het is wel gaaf en knap dat je het zo mooi laat worden met een knikkerbusje!
Ga zo door!
Thanx.. Ja 4 jaar naar het zelfde interieur staren werd ik een beetje beu
Goed af gelopen weken een en ander weer gedaan aan de station.
Dit is nou het voorraadje wat ik heb liggen
Ook heb ik een omega B hendel ingebouwd.. alleen nog een keer een 99 rails halen op de sloop uit een VW
Ramen van de achterdeuren heb ik ook eruit gehad en geblindeerd voor het betere zicht heb ik de grote ruit 35% geblindeerd en het kleinte 3%.
Onder het werk een verdomde klote kei langs de straat over het hoofd gezien ligt er soms nog wakker van.
Fotoke van de binnenverlichting
Vorige week 2x nieuwe draagarmen
2x nieuwe remschijven met blokken
2x nieuwe gasveren voor de achterklep ( heb hem al 2x op me koppie gekregen en doet best pijn en hoop gevloek ging de pijn langzaam weg )
Voor de rest is het iedere morgen starten.. loopt trouwens eerste paar secondes op 3 poten vanwege bougie kapot daarna loopt die als een zonnetje.
Tellertje staat nu bijna op 516.000km
3 weken geleden nieuw speelgoedje gekocht... Geen Opel maar een Dodge W200
Voor de mensen wat toch van een v8 sound genieten een filmpje
Heb er ook een Opel radio ingebouwd...
Ben afgelopen week 280km naar het noorden gereden voor de Dodge om dit op te halen. Hummer H1 wheels 36inc
astraTD schreef:Ook heb ik een omega B hendel ingebouwd.. alleen nog een keer een 99 rails halen op de sloop uit een VW
Hier maak je een denkfout. Als je de hendel voor de Omega B hebt ingebouwd met verstelbare interval, moet je niet het 99 relais uit een VW hebben, maar moet je de bijbehorende elektronica uit de Omega hebben.
Het 99 relais werkt zonder draaiknopje en op elke Astra.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
De dodge heb ik een maand geleden moeten verkopen door aankomende plaats gebrek, waardoor ik hem langzaam van de hand moest gaan doen.
Via het Dodge forum waar iemand opzoek was naar een goede harde Dodge heeft die gene een verbluffende bod gedaan op mijn Dodgie waar ik geen nee tegen kon zeggen.
Foto's van de laatste dagen toen die weg ging, heb er nog een hoop aan gedaan.
Heb er een hoop lol mee gehad en een van me jongens dromen waar gemaakt, toekomst komt er zeker eentje terug over 2 jaar toch blijvend belastingvrij.
Goed nu over de Opel.
2e carnavalsochtend begin februari heb ik de astra aardig inelkaar geduwd op een saab 93 wat ineens vol op de rem ging voor een fietser wat door rood ging...
Balen en nog eens balen heb ik de zaak verloren en heb ik uit eigen zak 2400,- moeten dokken.( schade was 4500,-)
Schade aan de astra, geluk dat er een sloper in de buurt stond.
nieuwe motor,
nieuwe grill,
nieuwe koplampen,
nieuw knippers.
Spatborden zijn beide nog steeds ontzet en dat laat ik maar zoals het is.
Bumper was het enige wat het heeft overleefd
Maar goed mijn schade was dus 50,-
Langere tijd met lange lip hebben rond gereden toch weer beetje zin in de astra gekregen.
Gaat ooit wel nog eens werken.
Voor jaar heb ik de roest bij gewerkt.
Dat is beter
Flinke dorst
Effe laten drogen in de zon
Wielkast eerst
En klaar king:
Totaal 6 uurtjes mee bezig geweest.
2.5blok gemonteerd in de astra.
Blokeruit
blok erin
Foto album van motorswap komt nog.
Pomp verder op gedraaid..
Toen werd het tijd voor de zomerwheels.. was volgens mij in april
Toen de gedachte eens goed gaan wassen.
Altijd handig die grill
Nieuwe chauffeur?
Door denhaag, kon ik een andere droom niet meer waar maken om een belastingvrije w124 300td te kunnen aanschaffen.. om voor 1600kg te betalen per maand kan ik niet, dan sta ik in het rood.
Door veel olie lekage en veel klachten op het werk door veel olie op de stoepen, ben ik gaan zoeken naar iets anders.
Mede ook dat distribitieriem op zijn einde zat, en moest worden vervangen..
Ik zag een mooie Mercedes s202 staan wat maar 1450kg weegt en 2 tientjes duurder was als de astra heb ik me die gekocht.
Het is/was een 250TD 5 cilinder 150pk diesel, automaat.. bomvoll optie's.
Heb er een kleine 1000km mee gereden op een week tijd, en kan zeggen top en nog eens top hoe zo'n wagen glijd over de weg.
Door het werk wat ik doe, en op een dag stap ik gemiddeld 100x in een auto en uit, kon ik niet wennen aan de automaat..
Kameraad zocht een diesel station, en hij heeft de benz voor een mooi bedrag over gekocht.
Back to de astra...
Tot vandaag spuit ik om de dag de onderkant schoon, en elke 2 weken moet ik wat olie toevoegen..
Distribitieriem is inmiddels 11.000km over zijn eindstreep heen en heb volle vertrouwen erin dat het zo blijft tot einde zomer.
Door de pomp loopt die nog steeds netjes 180/185km/u
En walmen doet die graag
Aan gezien dat de ramen lastig open en dicht gingen heb ik die eens goed in gevet.
Vandaag geklust aan gezien dat me linker arm een grotere omtrek had als de rechter, heb ik het raammechanisme ingevet.
Gaat heerlijk soepel nu.
Lelijke oude roest reparatie aangepakt afgelopenweek.
Na wat schuren het oude model erin gekregen.
Antiroest erop gesmeerd, spuitplamuur en kleurtje erop.
Heel fijne kleurlak die z363 totaal geen kleur verschil.
Teller staat nu op 531.630km..
Per dag ongeveer 100/140km stadkilometers erbij.
2weken geleden is de krukas poulie eraf gelopen, waardoor alles is beschadigd.
Alles bij elkaar zat ik op een 700,- reparatie en de astra is vervangen door een de zelfde astra van 97.
1ste eigenaar en dealeronderhouden tot 500.000km Yups nieuw beestje heeft ook 5ton gelopen altijd autobaan en van 80+ mannetje geweest.
Zal wel eens foto plaatsen van nieuwe daily tenminste 1tje wat kras/deuk/roest vrij is..
Je moet nooit kijken naar de kmstand.. Maar het onderhoud/staat van de auto dat is het belangrijkste.
Liever een punt gaven auto en goed onderhouden met 5ton als een auto wat snotsrot is en met een risicotellertje erin met 120.000km.
Heb hem van 1 ste eigenaar gekocht.
Boekjes allemaal netjes in gevuld, altijd om de 15.000km stempeltje erin dat er nieuwe olie en filters zijn geplaatst.
Hele onderkant en alle holle ruimtens zijn getectyleerd.
Beste man heeft dagelijks tussen Woensdrecht en Utrecht gependeld daarom ook de mooie ontmaagde kmstand.
Ding rijd gewoon 100x zo beter als me vorige TDS.
Foto van aankoop.
Heb hem inmiddels al 4cm laten verlagen enkel voorkant.
BInnenkort andere veren wil 60mm.
Onderkant
Heb hem nu 12 dagen en al 2000km gereden heerlijke kmvreter.. Misschien beste aankoop van ooit.
Misschien dat ik binnenkort appart topic aan maak.
Gsi bumper komt eraan
Laatst gewijzigd door astraTD op 16 jun 2013 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zodra ander werk heb.. Gaat die verder omlaag 80/40(60) Blijft een blijverdje ook al rij ik straks 10.000km per jaar of minder.
Betere hardere F ga ik nooit meer vinden.
Dieseltje gekietelt..
Verveling heerste dus lekker geknoeid.
Halve dashboard uiteen moeten halen voor de slang te leggen.
Booster opgehaald.
Stukje ijzer van 85,-
1ste stap
ring uit de pomp halen, dit zorgt ervoor dat die nog meer diesel krijgt door gespoten in de hoger toerengebied en door loopt in het rood toerengebied.
De meeste zeggen je moet de ring eruit knippen, maar bij dus niet kon hem zo eruit pakken.
Dit is het begrenzertje.
Vervolgens de roetstopschroef ontgrendeld en 180graad ingedraaid, zodat die gelijk meer diesel inspuit bij gas geven.
Ook gelijk het stationior van 1600toeren netjes op 800toeren gezet.
Vervolgens het slangetje tussen de turbo en wastgate verwijderd.. man man wat een gekloot om daar bij te komen, dus de complete dikke slang van de turbo naar inlaat verwijderd.
Booster gemonteerd en alles weer netjes terug geplaatst.
Naar wat draaien aan de booster stond gelijk bij de 1ste rit op 1.2bar Standaard 0.6bar.
1ste ritje samen met Marco gemaakt en dat was toch wel effen genieten
Binnenkort de kat nog leeg meppen voor nog betere trekkracht.
Van Marco nog zwarte knipperlichten gekregen.
Filmpje 0 tot 100km/u in 8seconden niet slecht dacht ik zo. Blaas hem wel op 1.3bar. ( standaard 0.6bar )
Schat hem aan gezien de waardes rond de 110/115pk. Standaard 82pk.
Koppel rond de 2000toeren is ook enorm toe genomen.