Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Goed dat je het zo grondig test. Leuk om te lezen allemaal.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
wow!! dat zier er lol uit met die luifel eraan!!
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Mooi gedaan zeg zo met die luifel Je bent er creatief en voert het ook degelijk uit.
Wel balen dat je vriendin een claustrofobische reactie had op het slapen in de auto.
Straks wordt het eerder erger en dan zit je ermee (zou vast een slaapaanhanger maken die geluidsdicht is )
Wel balen dat je vriendin een claustrofobische reactie had op het slapen in de auto.
Straks wordt het eerder erger en dan zit je ermee (zou vast een slaapaanhanger maken die geluidsdicht is )
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
En anders leg je d'r buiten neer, daar is wat meer ruimte
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Thnx!
Misschien voor volgend jaar toch maar een daktent proberen dan.
Ik test inderdaad alles eerst goed, je wilt er niet tijdens de rit achter komen dat het een en ander niet functioneertRedBill schreef:Goed dat je het zo grondig test. Leuk om te lezen allemaal.
pascal1109 schreef:En anders leg je d'r buiten neer, daar is wat meer ruimte
Misschien voor volgend jaar toch maar een daktent proberen dan.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Doen ze in Australie ook veel zo !
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Vanmiddag 90% ingepakt en achter in de auto geladen.
Voor de veiligheid heb ik de zware dingen voorin met een spanband vast gelegd, ook ligt er een net over (nog niet vast). Mochten we een (lichte) aanrijding krijgen dan vliegt alles tenminste niet door de open auto.
Morgen om 08:00 vertrekken we!
Voor de veiligheid heb ik de zware dingen voorin met een spanband vast gelegd, ook ligt er een net over (nog niet vast). Mochten we een (lichte) aanrijding krijgen dan vliegt alles tenminste niet door de open auto.
Morgen om 08:00 vertrekken we!
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Alles echt super voorbereid zeg!
Goeie reis voor morgen
Goeie reis voor morgen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Goeie reis kerel!! Rij voorzichtig!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Goede reis en veel plezier.
Ben benieuwd naar de repo
Ben benieuwd naar de repo
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Goede reis en geniet ervan !
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Allemaal bedankt voor de goede wensen!
Het is hier erg leuk, en door de gratis WiFi kan ik af en toe een stuk van m'n reisverslag uploaden. Foto's kan ik helaas pas plaatsen als we weer thuis zijn volgende week, dus die houden jullie nog te goed.
Hierbij alvast het eerste stukje:
Dag 1-4
De eerste dag is gelijk de saaiste dag van de vakantie bijna 1100 snelwegkilometers richting de eerste overnachting in Salzburg te Oostenrijk. Velen van jullie zijn ongetwijfeld fan van de Duitse snelwegen, maar nee de Autobahn is niks voor mij. De veel te korte invoegstroken, haarspeldbochten in de afritten en het eeuwige gestuiter over de betonplaten die men bij onze oosterburen “wegdek” noemen maken het voor mij een langdurige doch noodzakelijke etappe van de reis.
Toch zijn er ook voordelen te noemen, de schone toiletten en de talloze sportwagens die je op een zonnige zondagmiddag voorbij vliegen maken de vele ongemakken gedeeltelijk weer goed. We waren nog geen 2 uur onderweg en de eerste Porsche RS4 vloog ons alweer voorbij, gevolgd door een Aston DB9 Vantage, twee BMW M1’s, en SL65 AMG en uiteraard de gehele RS collectie van Audi. De grootste verrassing kwam tijdens onze eerste tankstop waar we zomaar drie AC Cobra’s tegen het lijf liepen, waarvan er één een Shelby. Waren het echte? Waarschijnlijk niet, maar als leek kon ik het verschil niet zien dus ik genoot er evengoed van.
Tot zover ging alles dus goed ware het niet dat we tijdens de tweede stop een lekke band hadden. Eerst werd er gebaald natuurlijk, de gehele kofferbak moest immers worden geleegd voordat we het wiel konden wisselen. Maar na 10 min. was de boel alweer vervangen en ingepakt, dus al met al viel het mee.
Rond een uur of half negen kwamen we aan in het hotel en gingen we uitgeput maar voldaan naar bed.
De tweede dag is eigenlijk de eerste leuke dag van de vakantie. Via de Oostenrijkse snelwegen met bijbehorende tunnels rijden we richting Slovenië waar de rit al snel overging in de wat kleinere wegen door pittoreske dorpjes. Erg leuk om te rijden daar, vooral de landweggetjes en de beklimmingen van de heuvels (echt bergen kun je het niet noemen) vielen erg in de smaak.
Tegen het middaguur kwamen we bij de grensovergang van Kroatië aan, hier moesten we de paspoorten trekken waarna we voor de eerste keer met eigen auto buiten de EU waren geraakt.
Na het betalen van de tol ( Eur: 1,08) konden we onze weg via de Kroatiesche snelwegen vlug vervolgen richting het eiland Krk waar we ons kamp tegen het avondeten hadden opgezet.
De derde dag was een relax dag waarop we het eiland een beetje hebben verkend. De sfeer is hier erg relaxed, mensen proberen je niet kun winkeltjes in te trekken en laten je lekker je ding doen. ’s Middags hebben lekker in de zon gelegen en wat gesnorkeld. We hadden al eerder in de Rode Zee gesnorkeld waar de diversiteit aan vissoorten vele malen groter is, het water hier is in ieder geval even helder. We hebben wat Hermietkreeften, Zeegels, Zeekomkommers en natuurlijk verschillende vissoorten gezien. Ook hebben we de band bij de lokale "Gummy Service" laten repareren, het probleem was een kapot ventiel welke ter plekke tegen een kleine vergoeding werd vervangen.
De vierde dag zijn we terug naar Slovenië gereden om daar de grotten van Postonja te bezoeken. Hoewel dit erg toeristisch en massaal is opgezet was het een bezoek zeker waard. Na het kopen van je ticket word je met een treintje diep de grot in gebracht waarna je met een gids een wandeling maakt door de immens grote grot vol met druipstenen.
De grot zelf gaat 20Km de berg in, wij als toeristen zijn niet verder gekomen dan 5Km wat al erg indrukwekkend is. We hebben stiekem tegen de regels in toch nog wat foto's kunnen maken welke ik later hier plaats.
Tot zover het eerste stukje, later meer.
Groeten uit een zonnig Kroatië!
Het is hier erg leuk, en door de gratis WiFi kan ik af en toe een stuk van m'n reisverslag uploaden. Foto's kan ik helaas pas plaatsen als we weer thuis zijn volgende week, dus die houden jullie nog te goed.
Hierbij alvast het eerste stukje:
Dag 1-4
De eerste dag is gelijk de saaiste dag van de vakantie bijna 1100 snelwegkilometers richting de eerste overnachting in Salzburg te Oostenrijk. Velen van jullie zijn ongetwijfeld fan van de Duitse snelwegen, maar nee de Autobahn is niks voor mij. De veel te korte invoegstroken, haarspeldbochten in de afritten en het eeuwige gestuiter over de betonplaten die men bij onze oosterburen “wegdek” noemen maken het voor mij een langdurige doch noodzakelijke etappe van de reis.
Toch zijn er ook voordelen te noemen, de schone toiletten en de talloze sportwagens die je op een zonnige zondagmiddag voorbij vliegen maken de vele ongemakken gedeeltelijk weer goed. We waren nog geen 2 uur onderweg en de eerste Porsche RS4 vloog ons alweer voorbij, gevolgd door een Aston DB9 Vantage, twee BMW M1’s, en SL65 AMG en uiteraard de gehele RS collectie van Audi. De grootste verrassing kwam tijdens onze eerste tankstop waar we zomaar drie AC Cobra’s tegen het lijf liepen, waarvan er één een Shelby. Waren het echte? Waarschijnlijk niet, maar als leek kon ik het verschil niet zien dus ik genoot er evengoed van.
Tot zover ging alles dus goed ware het niet dat we tijdens de tweede stop een lekke band hadden. Eerst werd er gebaald natuurlijk, de gehele kofferbak moest immers worden geleegd voordat we het wiel konden wisselen. Maar na 10 min. was de boel alweer vervangen en ingepakt, dus al met al viel het mee.
Rond een uur of half negen kwamen we aan in het hotel en gingen we uitgeput maar voldaan naar bed.
De tweede dag is eigenlijk de eerste leuke dag van de vakantie. Via de Oostenrijkse snelwegen met bijbehorende tunnels rijden we richting Slovenië waar de rit al snel overging in de wat kleinere wegen door pittoreske dorpjes. Erg leuk om te rijden daar, vooral de landweggetjes en de beklimmingen van de heuvels (echt bergen kun je het niet noemen) vielen erg in de smaak.
Tegen het middaguur kwamen we bij de grensovergang van Kroatië aan, hier moesten we de paspoorten trekken waarna we voor de eerste keer met eigen auto buiten de EU waren geraakt.
Na het betalen van de tol ( Eur: 1,08) konden we onze weg via de Kroatiesche snelwegen vlug vervolgen richting het eiland Krk waar we ons kamp tegen het avondeten hadden opgezet.
De derde dag was een relax dag waarop we het eiland een beetje hebben verkend. De sfeer is hier erg relaxed, mensen proberen je niet kun winkeltjes in te trekken en laten je lekker je ding doen. ’s Middags hebben lekker in de zon gelegen en wat gesnorkeld. We hadden al eerder in de Rode Zee gesnorkeld waar de diversiteit aan vissoorten vele malen groter is, het water hier is in ieder geval even helder. We hebben wat Hermietkreeften, Zeegels, Zeekomkommers en natuurlijk verschillende vissoorten gezien. Ook hebben we de band bij de lokale "Gummy Service" laten repareren, het probleem was een kapot ventiel welke ter plekke tegen een kleine vergoeding werd vervangen.
De vierde dag zijn we terug naar Slovenië gereden om daar de grotten van Postonja te bezoeken. Hoewel dit erg toeristisch en massaal is opgezet was het een bezoek zeker waard. Na het kopen van je ticket word je met een treintje diep de grot in gebracht waarna je met een gids een wandeling maakt door de immens grote grot vol met druipstenen.
De grot zelf gaat 20Km de berg in, wij als toeristen zijn niet verder gekomen dan 5Km wat al erg indrukwekkend is. We hebben stiekem tegen de regels in toch nog wat foto's kunnen maken welke ik later hier plaats.
Tot zover het eerste stukje, later meer.
Groeten uit een zonnig Kroatië!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Leuk geschreven verslag! Keep it up!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Kan het niet anders zeggen !RedBill schreef:Leuk geschreven verslag! Keep it up!
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Goed bezig Bert, leuk verslag van de eerste dagen
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Leuk man, zo'n reisblog !
Zo te lezen vermaken jullie je wel !
Zo te lezen vermaken jullie je wel !
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Bedank voor de leuke reacties!
Hierbij weer een stukje.
Waarschijnlijk gaan we morgen weer richting Nederland.
De vijfde dag, een dag zonder echte plannen. We hebben wat rond geslenterd in het plaatselijke oude centrum en het kasteel van het dorpje bezocht.
Daarna hebben we de baai van Soline bezocht welke een natuurlijk fenomeen is. De baai is redelijk groot maar nergens dieper dan een meter, ook zou de baai vol moeten zitten met heilzame modder. Nou ja, het gaf mij enkel koude voeten en een zachte huid tussen de tenen.
Hierna hebben we lekker gerelaxt op het strand.
De zesde dag, de dag dat we de kalkmeren van Plitvice bezoeken. Dit was de reden dat we in eerste instantie naar Kroatië gingen dus we hadden er erg veel zijn in.
De rit er naar toe was al mooi te noemen, de slingerende weggetjes langs de kust en de kronkelende bergpasjes die je het binnenland inleiden richting de vele valleien die het land rijk is zijn echt een genot om rijden. In een van deze valleien ligt het Nationaal park Plitvicemeren welke is opgenomen in de werelderfgoedlijst van UNESCO, en terecht. Wat een mooi park, misschien wel de mooiste waar we tot op heden zijn geweest.
Bij aankomst koop je een ticket voor een bus treintje welke je diep het park in voert. Van hieruit maak je een stevige wandeling door het park. Na ongeveer een kwartiertje lopen kom je aan bij de eerste waterval, wat een mooi gezicht, het water is echt kraakhelder en azuurblauw.
Hoe verder je het park in loopt hoe mooier het wordt, om vrijwel iedere bocht zit wel een mooie waterval, een kabbelend beekje of een sprookjesachtig meertje.
Op het eind van de tocht kom je bij de grote waterval welke erg indrukwekkend is, de totale hoogte is mij even ontgaan maar ik schat het op een meter of 40. Hierna loop je nog een pittig stukje de heuvel omhoog waarna je weer met het treintje naar de parkeerplaats wordt gebracht.
Voor ons was dit een zeer geslaagd bezoek en het park is zeker aan te raden voor een ieder die Kroatië ooit nog eens aandoet.
Dag zeven, de dag dat er reparatie aan de Astra nodig is. De einddemper rammelde al een tijdje, maar ik verwachte dat deze het nog wel uit zou houden tot terugkeer in Nederland.
Niets bleek minder waar, de lasnaad van de uitlaatpijp was rondom compleet afgebroken bij de einddemper, wat de Astra een sportief doch ongewenst geluid gaf. Dus vol goede moed een Opel Dealer opgezocht, hopende dat deze een demper op voorraad zou hebben. Hoewel op het eiland de ene naar de andere Astra je op levensgevaarlijke wijze inhaalt, blijkt het op voorraad hebben van een einddemper voor deze wagen toch niet zo vanzelfsprekend te zijn als wij hadden gehoopt. We kregen van de verkoper dan ook de tip om het verderop te proberen bij “Toni Auspuh”.
Bij aankomst werden we aangestaard door drie zuur kijkende medewerkers welke niet heel erg gemotiveerd overkwamen om 15 minuten voor sluitingstijd nog een hopeloze toerist uit de brand te helpen.
Toch mochten we naar twee keer lief vragen de auto nog even boven de smeerput rijden. De ervaren uitlaat man liep wat aan de demper te wrikken en kwam uiteindelijk met het verlossende oordeel “auspuh kapoet!”, ja klopt daarom zijn we hier.
Uiteindelijk wou de beste man de uitlaat wel repareren voor 100 Kuna (+/- Eur: 14,-). Massaklem er op, lasapparaat aan en vlammen maar, 5 minuten later was de uitlaat gerepareerd. We waren de mannen erg dankbaar en konden weer opgelucht op weg.
Op de achtste dag hebben we een trip naar de Italiaanse stad Trieste gepland. Ik had met de TomTom lukraak een parkeerplek opgezocht dicht bij het centrum, op zich geen probleem. Tot dat je er achter komt wat een ongeorganiseerde verkeerschaos er heerst in de Italiaanse steden. Talloze scooters die je links en recht voorbij schieten, oude mannetjes die met uitbundige handgebaren de overstekende voetgangers op hun plek willen zetten vanuit de vaak afgetrapte Fatjes en natuurlijk de onmogelijk smalle straatjes met een helling van 12% waar je op het einde nog word getrakteerd met wat haarspeldbochten.
Maar goed het heeft ook wel weer zijn charmes, met wat zweet op het voorhoofd en de akelig klamme handjes op het stuur komen we uiteindelijk toch veilig aan op het parkeerplekje. En wat bleek, het parkeerplekje lag precies midden in een cirkel welke werd gevormd door alle bezienswaardigheden die we die dag graag wouden bezoeken.
Wederom een geslaagde dag vol met ervaringen die we niet hadden willen missen.
Hierbij weer een stukje.
Waarschijnlijk gaan we morgen weer richting Nederland.
De vijfde dag, een dag zonder echte plannen. We hebben wat rond geslenterd in het plaatselijke oude centrum en het kasteel van het dorpje bezocht.
Daarna hebben we de baai van Soline bezocht welke een natuurlijk fenomeen is. De baai is redelijk groot maar nergens dieper dan een meter, ook zou de baai vol moeten zitten met heilzame modder. Nou ja, het gaf mij enkel koude voeten en een zachte huid tussen de tenen.
Hierna hebben we lekker gerelaxt op het strand.
De zesde dag, de dag dat we de kalkmeren van Plitvice bezoeken. Dit was de reden dat we in eerste instantie naar Kroatië gingen dus we hadden er erg veel zijn in.
De rit er naar toe was al mooi te noemen, de slingerende weggetjes langs de kust en de kronkelende bergpasjes die je het binnenland inleiden richting de vele valleien die het land rijk is zijn echt een genot om rijden. In een van deze valleien ligt het Nationaal park Plitvicemeren welke is opgenomen in de werelderfgoedlijst van UNESCO, en terecht. Wat een mooi park, misschien wel de mooiste waar we tot op heden zijn geweest.
Bij aankomst koop je een ticket voor een bus treintje welke je diep het park in voert. Van hieruit maak je een stevige wandeling door het park. Na ongeveer een kwartiertje lopen kom je aan bij de eerste waterval, wat een mooi gezicht, het water is echt kraakhelder en azuurblauw.
Hoe verder je het park in loopt hoe mooier het wordt, om vrijwel iedere bocht zit wel een mooie waterval, een kabbelend beekje of een sprookjesachtig meertje.
Op het eind van de tocht kom je bij de grote waterval welke erg indrukwekkend is, de totale hoogte is mij even ontgaan maar ik schat het op een meter of 40. Hierna loop je nog een pittig stukje de heuvel omhoog waarna je weer met het treintje naar de parkeerplaats wordt gebracht.
Voor ons was dit een zeer geslaagd bezoek en het park is zeker aan te raden voor een ieder die Kroatië ooit nog eens aandoet.
Dag zeven, de dag dat er reparatie aan de Astra nodig is. De einddemper rammelde al een tijdje, maar ik verwachte dat deze het nog wel uit zou houden tot terugkeer in Nederland.
Niets bleek minder waar, de lasnaad van de uitlaatpijp was rondom compleet afgebroken bij de einddemper, wat de Astra een sportief doch ongewenst geluid gaf. Dus vol goede moed een Opel Dealer opgezocht, hopende dat deze een demper op voorraad zou hebben. Hoewel op het eiland de ene naar de andere Astra je op levensgevaarlijke wijze inhaalt, blijkt het op voorraad hebben van een einddemper voor deze wagen toch niet zo vanzelfsprekend te zijn als wij hadden gehoopt. We kregen van de verkoper dan ook de tip om het verderop te proberen bij “Toni Auspuh”.
Bij aankomst werden we aangestaard door drie zuur kijkende medewerkers welke niet heel erg gemotiveerd overkwamen om 15 minuten voor sluitingstijd nog een hopeloze toerist uit de brand te helpen.
Toch mochten we naar twee keer lief vragen de auto nog even boven de smeerput rijden. De ervaren uitlaat man liep wat aan de demper te wrikken en kwam uiteindelijk met het verlossende oordeel “auspuh kapoet!”, ja klopt daarom zijn we hier.
Uiteindelijk wou de beste man de uitlaat wel repareren voor 100 Kuna (+/- Eur: 14,-). Massaklem er op, lasapparaat aan en vlammen maar, 5 minuten later was de uitlaat gerepareerd. We waren de mannen erg dankbaar en konden weer opgelucht op weg.
Op de achtste dag hebben we een trip naar de Italiaanse stad Trieste gepland. Ik had met de TomTom lukraak een parkeerplek opgezocht dicht bij het centrum, op zich geen probleem. Tot dat je er achter komt wat een ongeorganiseerde verkeerschaos er heerst in de Italiaanse steden. Talloze scooters die je links en recht voorbij schieten, oude mannetjes die met uitbundige handgebaren de overstekende voetgangers op hun plek willen zetten vanuit de vaak afgetrapte Fatjes en natuurlijk de onmogelijk smalle straatjes met een helling van 12% waar je op het einde nog word getrakteerd met wat haarspeldbochten.
Maar goed het heeft ook wel weer zijn charmes, met wat zweet op het voorhoofd en de akelig klamme handjes op het stuur komen we uiteindelijk toch veilig aan op het parkeerplekje. En wat bleek, het parkeerplekje lag precies midden in een cirkel welke werd gevormd door alle bezienswaardigheden die we die dag graag wouden bezoeken.
Wederom een geslaagde dag vol met ervaringen die we niet hadden willen missen.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
wel cool reis man,ben in die drupsteen grote geweest ,die zijn echt mooie.
danny gsi 666
danny gsi 666
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Leuk om te lezen allemaal .
Een goeie reis en fijne vakantie nog
Een goeie reis en fijne vakantie nog
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
zo te horen een leuke vakantie.
Wat foto's plaatsen mag altijd he !
Wat foto's plaatsen mag altijd he !
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Leuke reis zeg en we zijn hier zeker benieuwd naar de foto's
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Gisteren zijn we weer aangekomen in Nederland.
Over de terugreis is niet veel te melden, gewoon saai rijden en twee dikke files gehad.
Hierbij wat foto's van de reis:
De AC Cobra's
On the road
Pittoresk dorpje
Grotten van Postonja
Plitvice kalkmeren
Trieste
Kasteel Miramare
En natuurlijk Toni Auspuh!
Over de terugreis is niet veel te melden, gewoon saai rijden en twee dikke files gehad.
Hierbij wat foto's van de reis:
De AC Cobra's
On the road
Pittoresk dorpje
Grotten van Postonja
Plitvice kalkmeren
Trieste
Kasteel Miramare
En natuurlijk Toni Auspuh!
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Je bent zo te zien en te lezen echt op prachtige plekken geweest!
Erg leuke verslagen om te lezen en natuurlijk prachtige plaatjes !
Erg leuke verslagen om te lezen en natuurlijk prachtige plaatjes !
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Noord Europese Tour - 20 Dagen - 11 Landen - 7200Km -
Zo, dat was wel een leuke reis ja. Mooie plekken bezocht en je kan ook wel aardige foto's maken zie ik. Erg leuk.
De porsche heeft zich goed gehouden?
De porsche heeft zich goed gehouden?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility