Pagina 2 van 3

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 24 sep 2012 11:15
door renej
pascal1109 schreef:
felix schreef: Weet niet hoe dit omschreven staat bij jullie (geschorst ofzo), heb normaal nog ergens boekje liggen met de kentekens en chassisnummers erin.
Dat is zal omschreven staan als "geëxporteerd".
Als je die gegevens nog kan vinden, zou top zijn. Kunnen we de informatie aan de database toevoegen :)
Erzijn veel minder c20xe`s nog op de weg dan in de lijst staan.
1995 is niks van te melden deze rijden op 12 na allemaal nog rond met geldige apk.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 24 sep 2012 15:33
door RedBill
pascal1109 schreef:Jij checkt toch van de website af Rene?
Daar staat niet de nieuwste informatie. Dat moet allemaal handmatig bijgewerkt worden. Dus het kan best dat er sinds dat de website de laatste keer bijgewerkt is, alweer 35 verdwenen zijn van kenteken :(
In onze eigen DB op de site hou ik tegenwoordig wel alle GSi's die van kenteken verwijderen bij Pascal, dus de aantallen kloppen aardig. Degene die ik het laatst gechecked heb zijn een half jaar geleden. Alleen tenaamstellingen en keuringsdata pas ik niet meteen op de online versie aan.
De teller rechts op de site zou een aardige indicatie moeten geven.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 13 okt 2012 21:26
door Erwin_dude
heb sowiso al 3 astras die geschorst staan

1 met 2 jaar zonder apk
2 met 1 jaar zonder apk

en zo zijn er nog wel meer denk ik

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 14 okt 2012 00:09
door pluggie
renej schreef:ik denk dat het met 600 wel op houd en dan zijn het meestal ook nog de 1.8 16v en de 2.0 8v de c20xe word massaal gesloopt voor de autocross.
En daar zit je er een beetje naast.

Uitgerekend de C20XEs zijn in handen gebleven van echte 'crossers', zie je ook aan de lijsten.
In 2006 ofzo ben ik dit wel eens begonnen.

Stonden er 600 ofzo op kenteken en 1200 NEs, zoiets.
In 2010 was dat 400 en 600 oid. Maar dat weten RedBill en Pascal beter nu.

Alle C20NEs zijn bijna op. C20XEs zijn juist hoop bij echte die hards gebleven.

tZijn eigenlijk super milieuvriendelijke auto's. :P Amper CO2 uitstoot bij sloop :P

Het is eerder zonde van de turbo's, ombouw, en groene kermit astra's. Meestal leefden ze niet lang meer erna.

Maar idd, je komt ze echt nooit meer tegen idd. Mijne is helemaal top op dit moment, erg gaaf. Maar ik rij hem ook met beleid nu.
Niet meer 180s a la Nichtrijder op de Openbare weg na een scandivian flip.

Het zijn kanonnen van auto's.

En de tendens is idd bijtelling, milieu, turbo's die je niet wil, en dat levert zeer milieuonvriendelijke auto's op met een hoop zware metalen. Meerdere motoren.
Slecht koppel. Zeer veel Co2 uitstoot bij productie en sloop, slechte levensduur, veel gewicht, veel verbruik van zeer belastende materialen, Caravan kun je amper trekken, en erna zuipen ze als tierelier, of gaan stuk....

Maar dat is een andere zaak. Dat heet mileu :P

En met zoiets rijden heb je gewoon ook eens hulp nodig. Ik zie bv bij mijn garagetoko als ik kom, ze vinden het ook echt gaaf, en wordt altijd gematst.
kZie het ook wel eens als een Vento VR6 komt, die gast wordt bv ook ALTIJD gematst. En houdt dat ook al tijden vol. GAAF.

Dat helpt.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 14 okt 2012 00:32
door pluggie
Vroeger had je dan ook rare hitteams die je auto probeerden te jatten. Waar je dan achteraan ging. Enzo.
En dan klem reed met mamma met jatzoon achterin, groot licht dwarsgereden.

Allang niet meer.

Wat je wel merkt nog steeds, als je bij onderdelen toko komt:

''Hey staat jouwe niet 'daar en daar'"

.... eeeh ja :P

Dus die mannen vinden het ook nog steeds gaaf die ECHTE oude rally bakken. Laatste Homologatie Opel. Hoewel de Kadett C20XE eigenlijk de enige echte GSi is.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 14 okt 2012 00:37
door pluggie
Maar,

hoeveel C20XEs staan er nu nog in database dan ?

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 14 okt 2012 16:06
door RedBill
300 stuks. Allemaal uiterlijk een half jaar geleden gechecked.

@ Verhaaltje van Pluggie: Het zit em ook voor een groot deel in sentiment. Bij de ontwikkeling van de C20XE mocht het nog geld kosten allemaal. C20XE is een nicheblok, niet gebouwd voor grote volumes. De kop bijvoorbeeld was te breed om de motoren gemakkelijk tijdens assemblage in de wagen te hangen. Daarom is de X20XEV kop ook smaller, net als de kop van de C18XE al was.

De corsa B2 GSi was ook zeker geen echte GSi, laat staan de Corsa C. Na de Astra F1 en de Corsa B1 was het op. En toen kwam de OPC.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 14 okt 2012 20:57
door renej
pluggie schreef:
renej schreef:ik denk dat het met 600 wel op houd en dan zijn het meestal ook nog de 1.8 16v en de 2.0 8v de c20xe word massaal gesloopt voor de autocross.
En daar zit je er een beetje naast.

Uitgerekend de C20XEs zijn in handen gebleven van echte 'crossers', zie je ook aan de lijsten.
In 2006 ofzo ben ik dit wel eens begonnen.

Stonden er 600 ofzo op kenteken en 1200 NEs, zoiets.
In 2010 was dat 400 en 600 oid. Maar dat weten RedBill en Pascal beter nu.

Alle C20NEs zijn bijna op. C20XEs zijn juist hoop bij echte die hards gebleven.

tZijn eigenlijk super milieuvriendelijke auto's. :P Amper CO2 uitstoot bij sloop :P

Het is eerder zonde van de turbo's, ombouw, en groene kermit astra's. Meestal leefden ze niet lang meer erna.

Maar idd, je komt ze echt nooit meer tegen idd. Mijne is helemaal top op dit moment, erg gaaf. Maar ik rij hem ook met beleid nu.
Niet meer 180s a la Nichtrijder op de Openbare weg na een scandivian flip.

Het zijn kanonnen van auto's.

En de tendens is idd bijtelling, milieu, turbo's die je niet wil, en dat levert zeer milieuonvriendelijke auto's op met een hoop zware metalen. Meerdere motoren.
Slecht koppel. Zeer veel Co2 uitstoot bij productie en sloop, slechte levensduur, veel gewicht, veel verbruik van zeer belastende materialen, Caravan kun je amper trekken, en erna zuipen ze als tierelier, of gaan stuk....

Maar dat is een andere zaak. Dat heet mileu :P

En met zoiets rijden heb je gewoon ook eens hulp nodig. Ik zie bv bij mijn garagetoko als ik kom, ze vinden het ook echt gaaf, en wordt altijd gematst.
kZie het ook wel eens als een Vento VR6 komt, die gast wordt bv ook ALTIJD gematst. En houdt dat ook al tijden vol. GAAF.

Dat helpt.
ik denk dat ik er niet heel ver naast zit gezien alles wat ik uit de kenteken lijst heb gehaald van het forum en wat daarvan nog geldige APK heeft is niet zo heel veel meer.
er verdwijnen nog steeds veel in de cross van de c20xe.

hier in het noorden staan de autocrossers dik in de rij voor deze auto`s! calibra/vectra/astra gaat de cross in omdat er niet veel liefhebbers zijn of beter gezegd geen.

neem deze gsi van guido schijnt hier op het forum te zitten
http://auto.marktplaats.nl/opel/6054258 ... grijs.html

is gewoon een mooie auto om te zien heeft airco/ stoelverwarming dus extra opties maar ik denk als hij niet aan zijn prijs vast houd en voor 750a 900 verkocht komt hij in de autocross tenzij er hier iemand is die een zoekt en hem koopt/opknapt
( c20xe blok met versnellingsbak vragen ze ook 650 tot 750 voor) carrosserie kun je al kwijt worden voor 200 aan crossers dit heb ik zelf al ervaren met 2 stuks.

Ik weet zelf al uit ervaring ( heeft me handen vol geld gekost) dat je met die kilometerstand geheid onderhoud gaat krijgen en wie wil dan nog een gsi van 20 jaar oud hebben? bijna niemand meer. gsi word verkocht als prima wagentje en als je thuis bent krijg je de tranen in de ogen en is mijzelf ook overkomen.

ik werd zelf voor knettergek verklaard bij de opel dealer waar ik destijds werkte dat ik een gsi ging opknappen oude rommel in hun ogen.
achteraf gezien hadden ze gelijk maar ik heb tik voor dit model en heb nu gewoon een in bijna fabriekstaat in de garage staan en helemaal weer orgineel en ben er blij mee, niks geen lexmauls ,dikke uitlaten, openluchtfilters en andere troep gewoon orgineel.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 15 okt 2012 21:31
door pluggie
Ik snap je Renej, maar wat uit de DB blijkt dan, is dat juist die C20XE idioten, hem vaak toch houden. Qua getallen die bekend zijn.
Als je nl weet dat er in 2006 nog 600 waren, nu nog 300.
Is dat toch 6 jaar maar helft weg.

Moet je eens de kaalslag zien bij de andere motoren bv C20NE op kenteken.

En ik weet dondersgoed dat bv echte rallygasten, oude hokken omgooien (LETTERLIJK) slooptol derin, en het alleen om blok gaat.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 16 okt 2012 19:40
door renej
pluggie schreef:Ik snap je Renej, maar wat uit de DB blijkt dan, is dat juist die C20XE idioten, hem vaak toch houden. Qua getallen die bekend zijn.
Als je nl weet dat er in 2006 nog 600 waren, nu nog 300.
Is dat toch 6 jaar maar helft weg.

Moet je eens de kaalslag zien bij de andere motoren bv C20NE op kenteken.

En ik weet dondersgoed dat bv echte rallygasten, oude hokken omgooien (LETTERLIJK) slooptol derin, en het alleen om blok gaat.
zal ongetwijfeld ergens nog weleen paar staan in garages maar de meeste zijn vast al naar de eeuwige jachtvelden.

Erstaan nog 309 orginele xe`s in de kenteken lijst waarvan 90 nog een geldige apk hebben.
tja de c20ne is geen gewilde motor dat is ook de reden, alleen ze zijn onverwoestbaar.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 16 okt 2012 21:02
door pluggie
Hoe kan het eigenlijk dat die dan geen boete krijgen dan ?

En ik ben dus zoooo zeldzaam ?

edit geschorst ?

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 16 okt 2012 22:56
door RedBill
Ze kunnen inderdaad geschorst zijn. Denk bijvoorbeeld aan die van Bart, die op dat lijstje van C20XE's staat met verlopen APK.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 20 okt 2012 22:34
door Bart(astra)
RedBill schreef:Ze kunnen inderdaad geschorst zijn. Denk bijvoorbeeld aan die van Bart, die op dat lijstje van C20XE's staat met verlopen APK.

ey niet in elk topic aanhalen nu he :mrgreen: :wink: :mrgreen:

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 23 okt 2012 18:34
door Sander 16V
Ik heb ook een C2.0XE wel geschorst daar en tegen maar, hoop dat hij snel weer rijd!!

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 23 okt 2012 19:08
door astra-gsi-666
hoeveel c20ne in de kleur rood zijn er nog.
danny gsi 666

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 23 okt 2012 19:51
door The Vizitor
astra-gsi-666 schreef:hoeveel c20ne in de kleur rood zijn er nog.
danny gsi 666
Zou ik ook wel willen weten

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 24 okt 2012 08:07
door pascal1109
60 kom ik er tegen in de database, waarvan 3 gestolen (dus 57 eigenlijk) en zelfs 2 van de eerste eigenaar.
Ze zijn ook niet allemaal rood meer, maar op kenteken nog wel.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 24 okt 2012 22:54
door astra-gsi-666
cool heb een van de 57 rode astra gsi C20NE,s ,zeldzaam dus. :mrgreen: , :GSi: foor ever.
danny gsi 666

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 09 jan 2013 16:32
door renej
en weer rode gsi minder

http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... -1992.html

en nog een gsi minder nog even verkracht door een *************

http://www.youtube.com/watch?v=UR9CSRgsGe4

de JF-SV-55 is gedemonteerd

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 09 jan 2013 18:40
door RedBill
Eigenaar van die rode zal wel flink balen. Die had em al sinds 1999.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 09 jan 2013 19:18
door Bart(astra)
astra-gsi-666 schreef:cool heb een van de 57 rode astra gsi C20NE,s ,zeldzaam dus. :mrgreen: , :GSi: foor ever.
danny gsi 666

ik nu ook ! :mrgreen:

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 10 jan 2013 13:58
door renej
RedBill schreef:Eigenaar van die rode zal wel flink balen. Die had em al sinds 1999.
dat denk ik wel het was nog een mooie orginele ook nog.

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 11 jan 2013 03:20
door pluggie
viewtopic.php?p=111585" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Die zijn er 99 op NL kenteken geleverd.
Nu staan er inmiddels 126 + APK op kenteken.

We worden echt bijzonder !

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 11 jan 2013 11:14
door oenatje
wat is het kenteken van dat ding?

Re: Gsi aantal

Geplaatst: 11 jan 2013 11:27
door RedBill
17-50-TL