renej schreef:ik denk dat het met 600 wel op houd en dan zijn het meestal ook nog de 1.8 16v en de 2.0 8v de c20xe word massaal gesloopt voor de autocross.
En daar zit je er een beetje naast.
Uitgerekend de C20XEs zijn in handen gebleven van echte 'crossers', zie je ook aan de lijsten.
In 2006 ofzo ben ik dit wel eens begonnen.
Stonden er 600 ofzo op kenteken en 1200 NEs, zoiets.
In 2010 was dat 400 en 600 oid. Maar dat weten RedBill en Pascal beter nu.
Alle C20NEs zijn bijna op. C20XEs zijn juist hoop bij echte die hards gebleven.
tZijn eigenlijk super milieuvriendelijke auto's.
Amper CO2 uitstoot bij sloop
Het is eerder zonde van de turbo's, ombouw, en groene kermit astra's. Meestal leefden ze niet lang meer erna.
Maar idd, je komt ze echt nooit meer tegen idd. Mijne is helemaal top op dit moment, erg gaaf. Maar ik rij hem ook met beleid nu.
Niet meer 180s a la Nichtrijder op de Openbare weg na een scandivian flip.
Het zijn kanonnen van auto's.
En de tendens is idd bijtelling, milieu, turbo's die je niet wil, en dat levert zeer milieuonvriendelijke auto's op met een hoop zware metalen. Meerdere motoren.
Slecht koppel. Zeer veel Co2 uitstoot bij productie en sloop, slechte levensduur, veel gewicht, veel verbruik van zeer belastende materialen, Caravan kun je amper trekken, en erna zuipen ze als tierelier, of gaan stuk....
Maar dat is een andere zaak. Dat heet mileu
En met zoiets rijden heb je gewoon ook eens hulp nodig. Ik zie bv bij mijn garagetoko als ik kom, ze vinden het ook echt gaaf, en wordt altijd gematst.
kZie het ook wel eens als een Vento VR6 komt, die gast wordt bv ook ALTIJD gematst. En houdt dat ook al tijden vol. GAAF.
Dat helpt.