bouwjaar motorblok
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: bouwjaar motorblok
misschien de C eruit geslepen ofzo??
ik heb totaal niks in mijn LET staan, ook vaag?!?!
ik heb totaal niks in mijn LET staan, ook vaag?!?!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: bouwjaar motorblok
kan ook een bij geraapt zooitje zijn he
delen van meerdere c20xe
onder blok 20xe en kabelboom van later jaar met kat
je weet nooit wat er mee gebeurt is
20xe met dis bestaat ook niet maar met 20xe onderblok en diskop van later type zou je hem wel kunnen maken
delen van meerdere c20xe
onder blok 20xe en kabelboom van later jaar met kat
je weet nooit wat er mee gebeurt is
20xe met dis bestaat ook niet maar met 20xe onderblok en diskop van later type zou je hem wel kunnen maken
Ik niet te bereiken via het forum
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: bouwjaar motorblok
das grose kadett boch,pers map int 1987 gsi 16v en een finse folder ,zie folder topic.dannyjanus2 schreef:dan heb je het fout dat waren al c motoren met kat en lamdbaastra-gsi-666 schreef:nee begin 1988 tot en met 1990 heb daar nog info over liggen.de intoductie sep 1987 ,zie de folder topic.groetjes dannyoenatje schreef:20xe?
zonder kat?
dat zijn zowat de allereerste 2 liter 16v's
1985?
geen groetjes janus2
plug info graag
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: bouwjaar motorblok
dat kan ook,danny astra gsi,je hebt diverse uitvoeringen van : 20XE,C20xe,C20XEJ daar zijn de kadett gsi 16v mee uitgerust.weet meer van kadett dan van astra,s.en je bent nooit te oud om te leren.dannyjanus2 schreef:kan ook een bij geraapt zooitje zijn he
delen van meerdere c20xe
onder blok 20xe en kabelboom van later jaar met kat
je weet nooit wat er mee gebeurt is
20xe met dis bestaat ook niet maar met 20xe onderblok en diskop van later type zou je hem wel kunnen maken
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 31 jan 2012 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: bouwjaar motorblok
en dan is er nog de 20XEJ, geleverd in de kadett en vectra a
C20XEV???? die ken ik niet, C20EX ook niet
C20XEV???? die ken ik niet, C20EX ook niet
Re: bouwjaar motorblok
ow? en waar heeft die ingelegen dan?
super seven?
super seven?
Re: bouwjaar motorblok
Trek je oliedop er maar eens af, zie je de jaartallen van de nokkenasbruggen meteen bovenop staan.
Die komen totaal niet overeen met het jaartal van je blok maar geeft wel een indicatie.
Wat PRS zegt ! (duh). Maar zegt niet alles. Mijn originele '859' had bv nokkenaskappen gedateerd 92. Zegt weer niks over onderblok. tGeeft wel een indicatie !
Kopcode staat aan zijkant van je kop. Post die ook maar eens.
C20EX en C20XEV bestaan niet. C20XER ook niet. Wel de X20XER.
En wat je niet moet vergeten, Opel husselde zelf ook van alles door mekaar he wat er op plank lag. Plots weer Coscast koppen op 95ers (bouwjaar officieel auto).
Mijn eind 93er bv in Duitsland op kenteken gezet had als c/n van auto zelf weer een later/nieuwer nummer dan Marcel zijn 94er.
Die komen totaal niet overeen met het jaartal van je blok maar geeft wel een indicatie.
Wat PRS zegt ! (duh). Maar zegt niet alles. Mijn originele '859' had bv nokkenaskappen gedateerd 92. Zegt weer niks over onderblok. tGeeft wel een indicatie !
Kopcode staat aan zijkant van je kop. Post die ook maar eens.
C20EX en C20XEV bestaan niet. C20XER ook niet. Wel de X20XER.
En wat je niet moet vergeten, Opel husselde zelf ook van alles door mekaar he wat er op plank lag. Plots weer Coscast koppen op 95ers (bouwjaar officieel auto).
Mijn eind 93er bv in Duitsland op kenteken gezet had als c/n van auto zelf weer een later/nieuwer nummer dan Marcel zijn 94er.
Re: bouwjaar motorblok
dat klopt. ze hebben veel gehusseld idd
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: bouwjaar motorblok
foutje verbeterd,les had in zijn vectra een 1995 calibra turbo motor gelegt en die had een coscast kop met dis ontstekingoenatje schreef:en dan is er nog de 20XEJ, geleverd in de kadett en vectra a
C20XEV???? die ken ik niet, C20EX ook niet
en hij heeft het na gevraagd of dat orgineel was met het kenteken van de calibra ,raar maar waar en was orgineel van opel.
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 31 jan 2012 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: bouwjaar motorblok
kop van noord holland promo team!janhein24 schreef:ah oke mooi,
heb wel intresse in dat blok maar ik ga er niet helemaal voor naar zuid limburg;) woon zelf in de kop van noord holland
gr jan hein
als je wilt vergelijken, ik woon in hoorn met 1992 c20xe
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: bouwjaar motorblok
C20XER bestaat volgens mij wel.
is geleverd in de Kadett Super Boss als ik het goed heb
is geleverd in de Kadett Super Boss als ik het goed heb
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: bouwjaar motorblok
Onderwerp: [CENTRAAL] FILMPJES 4GSI Racer schreef:C20XER bestaat volgens mij wel.
is geleverd in de Kadett Super Boss als ik het goed heb
Laagvlieger schreef:Zo uit mijn hoofd bestond die XER wel degelijk.
Alleen is heel kort geproduceert en volgens mij was het ook geen C motor.
Dus een 20XER. En is nooit geleverd in NL.
Wel geleverd in Nederland was de C20XEJ. (Vectra 2000)
Die gaf ook wat meer paardjes.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: bouwjaar motorblok
http://autospeed.com.au/cms/article.html?&A=0804
Just What the Hell is a Superboss?
Opel first dipped their toes into the South African hot hatch market way back in 1984, with a limited run of GTE's. Based on the Series I Kadett, this vehicle was powered by an 85kW, 1.8-litre fuel injected motor. However it wasn't until the release of the Series II Kadett a year later that Opel really opened the floodgates on a barrage of hat-hatches that were to challenge the likes of Toyota and the benchmark VW GTi.
'GSi' was to become the nomenclature of the most athletic hatches in the range. The first to carry this badge was a GSi 1.8 sharing the motor previously found in the GTE. This was the range-topper until 1987, when it was replaced by the "Boss", a title bestowed upon it by the marketing division of Opel. This 2-litre 8-valve 95kW hatch was making serious in-roads into the domination of the VW GTi range, but it wasn't until '89 with the arrival of the 115kW 2-litre 16-valve "Big Boss" that Opel truly became the hottest of the hatches.
Not happy with simply being top of the hatch heap, Opel went on to produce the limited edition (just 244 were sold) "Superboss". This pocket rocket produced 125kW from its 2-litre 16-valve powerplant. This phenomenal output came with a little help from a Cosworth head (for the initial cars and GM-cast Cosworth design for the later cars), Schrick camshafts, a Brospeed exhaust and re-mapped ECU. And to put all that power down through the front wheels, a world first for a production front wheel drive - a limited slip differential. Such was the brutal nature of this car that Opel saw need for an advance driver training course for new owners. In essence the Superboss was basically a modified "Big Boss" with its raison d' etre being production car racing homologation. And not only did it just go racing but it gave the overall Group N championship to Mike Briggs three years running, over the much more powerful 155kW, 2.7-litre BMW 325iS.
The battle of the hot hatches was drawing to a close, with VW (in the eyes of the fans) going a little soft with its underpowered GTi AIII, but hope soon returned with the release of the VR6. But Opel though felt it had to have the last say and released the Kadett 200 TS. This was an unbelievable 160kW 2-litre turbocharged 6-speed missile based around the Calibra motor, but with front wheel drive only in the Series III Kadett range. This was definitely the last say as far as hot hatches were concerned...
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: bouwjaar motorblok
daar hebben we The Undertaker voor!!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: bouwjaar motorblok
ik dacht te lezen dat een c20xer in de lotus super seven lag
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: bouwjaar motorblok
Thanks, graag gedaanGSI Racer schreef:daar hebben we The Undertaker voor!!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: bouwjaar motorblok
lang leve de coscast ,die heb ik ook gehad in GR A fabriekrally auto.The Undertaker schreef:Thanks, graag gedaanGSI Racer schreef:daar hebben we The Undertaker voor!!
danny astra gsi 666
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: bouwjaar motorblok
Geen tijd om te zoeken, maar ik dacht gelezen te hebben dat die R erachter gewoon een verzinseltje is van eigenaren die een (flink) opgefokte C20XE hebben.oenatje schreef:ik dacht te lezen dat een c20xer in de lotus super seven lag
R is gewoon een letter om aan te tonen dat iets "snel" is.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: bouwjaar motorblok
Dat is ook zopascal1109 schreef:Geen tijd om te zoeken, maar ik dacht gelezen te hebben dat die R erachter gewoon een verzinseltje is van eigenaren die een (flink) opgefokte C20XE hebben.oenatje schreef:ik dacht te lezen dat een c20xer in de lotus super seven lag
R is gewoon een letter om aan te tonen dat iets "snel" is.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: bouwjaar motorblok
klopt indd ja.
heb ik ook eens gelezen nu je het zegt
is ook eens een discussie over geweest
heb ik ook eens gelezen nu je het zegt
is ook eens een discussie over geweest
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: bouwjaar motorblok
kunnen die motor codes niet in de TA of ergens anders waar je ze makelijk kan vinden?
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Re: bouwjaar motorblok
http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: bouwjaar motorblok
is handig kan je snel en makelijk motoren vergelijken
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: bouwjaar motorblok
Met dit nummer naar de dealer en je krijgt precies de juiste spulletjes voor je distributie.janhein24 schreef:motorcode is dan 14 097 978
kennen we daar nog wat mee?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)