Pagina 2 van 17

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 18:06
door GSI Racer
nette Astra heb je daar!!

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 18:14
door wes155
zoals beloofd nog een aantal foto`s!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gr wesley

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 18:29
door wes155
op het oog ziet hij er netjes uit, en zeker op afstand!
helaas als je van dichtbij kijkt zie je de schade al heel vlug!
ook de foto s zijn niet echt geweldig batterij was ver leeg.
wel van binnen is de auto in heel nette staat allijkt de stoel op 1 foto wat versleten maar dat is dus in het echt niet zo..
ook is inmiddels het vectra dash er weer uit en terug vervangen voor een kadett dash!
ook zijn de 17 inch lenso velgen verkocht,wil deze gaan vervangen voor brock b1 met gepolijste rand.
maar hij is nergens rot dus heb tijd zat om te zoeken naar een vervangend chassis!
helaas wel jammer deze auto was echt nog heel mooi 2 jaar geleden pff

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en als laatste voorlopig,wie houd t voor mogelijk maar hij loopt nog steeds!!bijna 600.000 mannen.
Afbeelding

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 18:33
door RedBill
Hehe, lees hier net dat de vorige eigenaar van je wagen er nog wel eens asociaal rijgedrag op nahield...

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 18:40
door wes155
wat anderen doen boeit mij niet!
en daarbij er is op het chassis na niks meer hetzelfde!
vandaar dat ik in het begin gezegd heb ...let niet op de motorcode!
deze wagen komt uit haarlem althans daar heb ik m gekocht met een kapotte koppeling.
en c18xe onder de kap.
nu is ie bij een goed baasje.
maar waar lees jij dat en van wie?

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 18:46
door RedBill
Klopt, hij was ook in Haarlem gespot met Aso rijgedrag... :-)

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 18:48
door wes155
staat daar ergens wat over in het gespot forum?

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 19:02
door RedBill
Niet meer denk ik. Dit staat in onze GSi database...

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 19:20
door wes155
bedankt gsi racer voor de complimenten!
fotos vd kadett volgen,staat opgeslagen!
gr wesley

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 16 mei 2011 19:40
door just_nll
welkom :worship:

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 18 mei 2011 05:57
door wes155
Zo,gisteren op apk keuring geweest met de astra...
zoals verwacht geen ernstige gebreken.
co was net iets te hoog met de lege kat maar na even de begrenzer aangetikt te hebben zakte ie mooi terug naar 0,2
en dat voor een motor wat zoveel gedraait heeft?
ook kreeg ik wederom complimenten over de staat vh chassis,en dan doel ik dus op roest en niet op schade haha
kokers hard schermen hard veerschotels hard enz.dus geen reden om te kloppen
ook moet er een ashoesje vervangen worden,en 2 nieuwe achterbandjes maar aangezien ik nog 3 maanden de tijd heb voor deze reparaties moet dat geen probleem zijn denk ik maar!
meeste zullen denken ,hey 3 maanden?
je mag met een auto 2 maanden eerder op apk dus ben ik 3 maanden eerder gegaan om wat ruimte te creeren voor evt ernstige gebreken maar achter af niet nodig
en bandjes?tja aangezien ik toch op zoek ben naar brock b1 zal dat wel goed komen!
nou 25 juni gaan we afmelden en dan hebben we weer 14 maanden apk en 14 maanden de tijd om een vervangend chassis te zoeken
gr wesley

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 18 mei 2011 21:34
door GSI Racer
goed bezig alweer :wink:

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 19 mei 2011 23:10
door g_eert
Hallo,

Mooie astra en nog een mooier verhaal.
Zie je auto bijna dagelijks wel ergens staan of voorbij rijden. vandaag ook weer tegen gekomen.
Volgens mij hebben wij mekaar ook wel eens gezien toen ik nog bij hekkert werkte.Toen had je het erover dat je er een let in ging hangen.Gaan die plannen nog steeds door?
gr Geert

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 20 mei 2011 19:13
door wes155
ah ik weet weer wie je bent jah.
ja die gaan nog steeds door..maar eerst een ander chassis!
toen ik jou tegen kwam was de auto van buiten nog redelijk mooi,nu niet meer.
heb toen het blok verkocht omdat ik er geen zin meer in had door de schade enz..
nu heb ik inmiddels weer eenc20 let aan betaald voor in de astra maar eerst s klaar worden met verhuizen,pff wat duurt t lang zeg!!
ook moet vd kadett de koppakking nog gemaakt worden,wacht al 2 weken op de goede kopset van hekkert sittard haha kan ook niet ander s he!
maar goed als je toch in de buurt woont kom s langs voor een bak koffie of wat anders natuurlijk!
stuur me maar een pmmet je nummer of zo

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 28 mei 2011 10:11
door wes155
Zo,de beslissing is genomen...
over 2 maanden word de astra gesloopt!
heb besloten de kadett tijdelijk te gaan rijden.
de zoektocht naar een ander chassis schiet aardig op en ik heb een gevonden die al redelijk in de buurt komt van mijn wensen.
gaat om een zwarte(e266) astra f 16.16v van 97 met een duits kenteken en 160.000 op de klok.
alleen 1 probleem ...heb de eigenaar nog niet helemaal zover gekregen om hem te verkopen omdat ie eerste eigenaar is !
hij staat immers niet te koop!
maar zijn vrouw vind t allemaal wel goed en is van mening dat de auto zijn dienst bewezen heeft voor hun haha
zij vind astra j helemaal geweldig namelijk!
geef haar natuurlijk geen ongelijk.
zal natuurlijk fotos posten van het demonteren en de opbouw natuurlijk.
ook als de verkoop rond is zal ik wat fotos plaatsen van de astra .
dus als iemand interesse heeft in het chassis hoor ik t graag want als ik de projecten bekijk van mensen hier op t forum,is de astra het nog wel waard
ikzelf geef mijn voorkeur liever aan een iets jonger chassis!
gr wes

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 30 mei 2011 15:17
door RedBill
Hmmmm... ik denk dat je voor een kaal GSi Chassis weinig geïnteresseerden zult vinden. Wat ben je van plan allemaal over te gaan zetten van de GSi?

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 01 jun 2011 06:24
door wes155
heb je idd gelijk in...
weet dat ze vaak voor de cross gebruikt worden dus daar zou ie goed voor kunnen zijn!
ook zijn er nogal wat mensen die een rot chassis hebben,vervolgens gaan lassen en spuiten,nou bij mij hoeft eigenlijk alleen gespoten te worden en bespaar de mensen een hoop werk.
heb m vorig jaar nog helemaal behandeld met anti roest wering en ben toen echt niks tegen gekomen!
en tja wat heb je allemaal nodig om van een 1,6 een gsi te maken?

motor
motorboom
ecu
achteras
verlaging
verlichting gaat eruit
leder eruit
digidash kan in overleg blijven zitten
bumpers
achterspoiler
skirts
uitlaat ivm gruppe a vanaf motor


voor de rest laat ik t dash board zitten met kachel unit,ramen enz.
als ik sommige mensen zie die slopen word ik huilerig ivm afgeknipte kabels enz,,,
dat zal bij mij niet het geval zijn.bij interesse zal het alleen een kwestie zijn van opnieuw op bouwen en spuiten.
het is en blijft een gsi 16v dus mag wel met een beetje respect behandeld worden lijkt me zo
nogmaals voor de mensen die zich afvragen waarom ik hem sloop....
hij heeft lichte deukschade,en ik wil graag een jonger chassis ivm toekomstige roestproblemen,zijn er niet meer gevoelig voor van 97 en 98!
een vriend is alles in het werk aan het stellen om hem te kunnen kopen haha
hij zegt zo een hard chassis sloop je toch niet?
hij verklaart me voor gek dus....maar zoek echt een jonger chassis!
voor geinteresseerde mensen graag een pm...reactie kan lang duren omdat ik op mijn nieuwe adres nog geen internet beschikbaar heb
gr wes

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 01 jun 2011 09:18
door RedBill
Let op dat het stuurhuis van een GSi ook anders is dan van een non-GSi. Geldt ook voor de versnellingspook in veel GSi's. (Korte pook).

En wat je nodig hebt om van een gewone Astra een GSi te maken? Zal je niet lukken. Moet je namelijk ook je chassisnummer overzetten. Gewone Astra heeft een ander chassisnummer.

Probeer anders in Duitsland een strakke GSi uit '96 of '97 te vinden, zoals Jerremy ook heeft gedaan.

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 02 jun 2011 07:07
door wes155
iid redbill
wat betreft het kenteken betreft wel ja...
maar stuurhuis anders?
nooit van gehoord
heb er anders talloze nieuw en 2e hands gemonteerd.
er zit geen verschil in de stuurhuizen van astra vectra calibra kadett enz..!
wel bij de v6/turbo zijn de bevestigingen anders maar voor de rest heb ik nooit verschillen gezien!
zoals ik ook al meldde in een vorig bericht ben ik al bezig met een duits chassis zie een aantalberichten terug!
gr wes

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 02 jun 2011 08:05
door The Undertaker
Er zit wel verschil in, ik weet alleen niet waar het hem in zit. Nummer 13 is het stuurhuis, er zit zeker verschil in de onderdeelnummers bij de diverse motortypen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 02 jun 2011 08:55
door wes155
het verschil zit in lhd ,rhd,met of zonder stuurbekrachtiging,en zoals ik al zij bij zwaardere remsystemen word een ander huis gemonteerd
in dit geval de v6 en turbo uitvoeringen!
ook zie ik dat omnummering van delen niet onbekend is de praktijk!
ps...voor de mensen die geinteresseerd zijn in mijn astra gsi!?....
LEES EVEN DE BESCHRIJVING VOORDAT IK OVERSPOELD WORD MET VRAGEN OVER KLEUR,KENTEKEN CHASSISNR ENZ...!
dit staat in het topic beschreven!
gr wesley

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 02 jun 2011 10:15
door RedBill
Hehe, waarom denk je dat er een stuurhuis in staat speciaal voor GT, SPORT en GSI?
Wat ik me ooit heb vertellen door Laagvlieger is dat de reactie van het stuur op de wielen bij deze types directer is. Er zijn minder stuuromwentelingen nodig dan bij de gewone Astra's. Dat zie je wellicht aan de buitenkant van het stuurhuis niet, dat zit em in het binnenwerk.

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 02 jun 2011 11:39
door The Undertaker
RedBill schreef:Hehe, waarom denk je dat er een stuurhuis in staat speciaal voor GT, SPORT en GSI?
Wat ik me ooit heb vertellen door Laagvlieger is dat de reactie van het stuur op de wielen bij deze types directer is. Er zijn minder stuuromwentelingen nodig dan bij de gewone Astra's. Dat zie je wellicht aan de buitenkant van het stuurhuis niet, dat zit em in het binnenwerk.
Wel weer wat geleerd zo :D
Wel weer iets om rekening mee te houden bij aanschaf van een nieuwe.

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 02 jun 2011 12:56
door wes155
Hmm heb ooit s op mijn kadett het stuurhuis gewisseld,voor een van een astra 1.6 met stuurbekrachtiging....
Nooit niks van gemerkt met aantal omwentelingen ook niet in het stuurgedrag
Zoals ik zie zijn er idd andere nr s voor.
Ook de auto van mijn broer heb ik omgebouwd naar xe maar ook hier is t stuurhuis niet veranderd en moet zeggen dat ik geen verschil merk met mijn auto kwa handeling ofzo..
Miss s wat beter concentreren erop?
Zal ook de aantal omwentelingen eens tellen !
Als blijkt dat dat zo is, heb ook ik weer wat geleerd, en zal ik dit zeker aanpassen op mijn nieuwe chassis..!

gr wes

Re: hey,ik ben wesley (wes155)

Geplaatst: 02 jun 2011 15:41
door Laagvlieger
Stuurhuizen zijn idd directer van een GT. GSI en Sport.
En das best te merken!
Met een gewone Astra F met stuurbekrachtiging moest ik hier in de wijk overpakken in sommige bochten wat ik met de GSi nergens hoefde.