Pagina 2 van 6

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 16 jun 2011 19:31
door The Undertaker
Dennis_dB schreef:Als eigen baas moet je altijd hard werken. Maar als het voor je eigen is dat niet zo'n probleem vind ik zelf.
Ik weet er alles van :wink:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 16 jun 2011 21:20
door Rellie opt werk
Het is niet alleen maar leuk en aardig, problemen die je moet oplossen, soms zit het allemaal tegen. En ik doe alles nog eens alleen dus ik moet echt alles doen, van administratie tot garantie's, bestellen van onderdelen. Ik kom in een normale week wel aan de 70 uur..

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 16 jun 2011 21:31
door Dennis_dB
Als ik mn pa zo hoor kan je beter alleen zijn dan dat je personeel hebt.

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 16 jun 2011 21:37
door gsipiloot
70uur x60euro= 4200euro dan hou je ongeveer 1680euro over in de week (40%)
dus wanneer komt die astra rwd v6 turbo-kompressor dhz twente reclamemobiel :mrgreen:








(geintje he niels :mrgreen: )

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 16 jun 2011 23:28
door Trompie
Probleem is dat ie de helft van de uren maar kan schrijven! :wink:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 17 jun 2011 21:26
door GSI Racer
is zeker hard werken ja.
heb er dikke respect voor :worship:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 21 jun 2011 22:48
door Rellie opt werk
Speciale koppeling binnen, bij Sachs gemaakt voor 520NM koppel!

Afbeelding

De nieuwe en oude plaat,

Afbeelding

Oliekoeler binnen

Afbeelding


Nieuwe oliepomp en aanzuigbuis

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Oliekoeler en intercooler

Afbeelding

Morgen begin ik aan de motor te bouwen ! Gister en vandaag nog even met de kabelboom bezig geweest, alles zat onder de olie en het was een grote smeer bende. Heb de hele kabelboom losgetrokken en weer opnieuw ingetaped. Verder heb ik even een remmetje gepast, velgen passen helaas niet meer dus er moet even een spacer tussen komen. Nu naar huis, dag was weer lang genoeg !



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 21 jun 2011 22:53
door boerbeun
Rellie opt werk schreef: Afbeelding
dat remt je turbo af :lol:


verder wel heel net werk geleverd.. Lijk me pens met werk die kabelboom zo intapen opnieuw :worship:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 21 jun 2011 22:55
door The Undertaker
Mooie remmen, hoe groot zijn die pizzaschijven?

Zet je aan het denken....

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 21 jun 2011 23:30
door Rallyastra
Zijn 330mm, ik heb nog een gebruikt setje liggen eventueel van mijn eigen Astra ! Die set wat ik heb liggen bij 6 zuigerig, deze set voor de salibra zijn 8 zuigerig. Mijn Astra rijd de eerste tijd toch nog niet dus ze mogen in de verkoop.

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 21 jun 2011 23:40
door oenatje
echt mooi dat nieuwe spul :worship:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 23 jun 2011 15:18
door Rellie opt werk
Update!

Motorblok weer in kleur

Afbeelding

Drijfwerk weer inelkaar bouwen

Afbeelding

Afbeelding

ARP kopbouten er in

Afbeelding

ARP hoofdlagerbouten

Afbeelding

Gaten in de lagerschalen boren voor de zuigerbodemkoeling

Afbeelding

Afbeelding

Verstevigingsplaat passen zonder lagerkappen

Afbeelding

Lagerkappen tot de goede hoogte laten afvlakken

Afbeelding

Afbeelding

Alles op moment vastgezet

Afbeelding

Dikke stalen koppakking er tussen

Afbeelding

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 23 jun 2011 18:08
door GSI Racer
wow, zeer vet bezig :worship:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 24 jun 2011 22:32
door Jurgen
Mooi spul maak je altijd Niels! genot om naar te kijken!

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 25 jun 2011 12:44
door RedBill
Zow, die kleur rood is gaaf. De Jpeg compressie heeft er alleen veel moeite mee.

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 25 jun 2011 13:12
door Jerremy
Mooi project idd zeg, en die kleur van de carressorie is zeker bijzonder fraai ! 8)

Maar met diam 330 passen de velgen niet meer ? 17" ?
Uit de kluiten gewassen klauw dan. Geen 'slim-line' denk.

Ik krijg 345mm * 32 met AP-R in 'n 17" wiel weg zonder problemen

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 26 jun 2011 11:21
door opel friend forever
Rellie opt werk, wordt een beauty, hoop je eens een keer te kunnen ontmoeten.

Groetjes Peter. :)

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 30 jun 2011 17:46
door Roy 2.0 16v
lekker bezig Niels
tof dat je de tijd neemt voor dit soort fotos en verhalen

jan lul van een andere garage zou over de meeste dingen 3x zolang doen volgens mij
ontwerpen vanaf 0, snijden en lassen, monteren, reviseren. alsof het simpel is. '' doen we ev'n ''

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 01 jul 2011 14:05
door jazzgsi
die remklauwen + schijven man... :worship:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 11 jul 2011 21:30
door Rellie opt werk
Update !

Motor samenbouwen

Afbeelding

Distributie er op

Afbeelding

Kabelboom netjes weg werken nu je er nog makkelijk bij kunt

Afbeelding

Vlak vliegwiel met ARP boutjes

Afbeelding

Nieuwe koppeling voor 520NM !

Afbeelding

De tuf er weer in!

Afbeelding

Oliekoelerhuis er op met de nieuwe aansluitingen voor de oliekoeler

Afbeelding

Oliekoelerslangen passend maken

Afbeelding

Aluminium buis gelast voor de aansluiting van de turbo naar de intercooler

Afbeelding

Inlaat van de turbo maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo staat het er tot nu toe bij

Afbeelding

Afbeelding

Kleppendeksel weer opgehaald van de coater, helaas is de kleur in het echt toch anders uitgevallen dan in het kleuren programma. Nog maar even kijken wat we daar mee doen.

Afbeelding

De originele koelfan bleek niet meer te passen, daarom maar even een ander model er op gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk de bedrading klaar gemaakt zodat ik daar niet meer bij hoef later

Afbeelding

Nieuwe olieaanvoer van de turbo gemaakt, gelijk op de motor vastgezet met een paar slang houders

Afbeelding

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 11 jul 2011 21:39
door oenatje
ziet er goed uit. :worship:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 11 jul 2011 21:41
door pascal1109
Mooi werk hoor, auto zal lekker rijden straks denk.

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 11 jul 2011 21:57
door GSI Racer
geweldig man!!

even een vraagje over die distributie:
heb je daar alles van het nieuwe type op gezet?
met die plastic rollen enz.
en de vaste waterpomp, die je niet hoeft te verdraaien?

dan heb je ook de ronde distributievertanding nodig, toch?
ben wel even benieuwd, anders bouw ik mijn LET er ook naar om

en de distributiekap, kan ik daar nog de oude voor pakken, of heb ik dan een kap van een C20XE 2.8 nodig?

mvg

Maikel

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 11 jul 2011 22:01
door The Undertaker
GSI Racer schreef:geweldig man!!

even een vraagje over die distributie:
heb je daar alles van het nieuwe type op gezet?
met die plastic rollen enz.
en de vaste waterpomp, die je niet hoeft te verdraaien?

dan heb je ook de ronde distributievertanding nodig, toch?
ben wel even benieuwd, anders bouw ik mijn LET er ook naar om

en de distributiekap, kan ik daar nog de oude voor pakken, of heb ik dan een kap van een C20XE 2.8 nodig?

mvg

Maikel
Jij zit ook niet stil, is het wel?


en erg benieuwd naar de Calibra als hij klaar is en natuurlijk naar de filmpjes op de Ring van Maikel: Bwooooooop, pssssssst, bhoooooooop, pssssssst :mrgreen:

Re: DHZ Twente work topic

Geplaatst: 11 jul 2011 22:03
door Haaye
Ziet er echt strak uit idd!!! :worship: