Pagina 2 van 2

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 20 dec 2010 07:16
door Bart(astra)
dordsekanaal schreef:Woensdag de gsi voor apk zal mij benieuwen. Dan na 3 jaar weer op de straat hoop ik gr Jan.
moet goedkomen !

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 22 dec 2010 20:10
door dordsekanaal
Afgekeurd moet er nu alleen nog 2 nieuwe draagarmrubbers in zetten dus word niet eerder dan 3 januari.

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 22 dec 2010 20:15
door Bart(astra)
nieuwe draagarmen is vaak bijna net zo duur of zelfs goedkoper, en dan heb je ook meteen nieuwe fuseekogels :wink:

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 23 dec 2010 18:08
door GSI Racer
indd. de draagarmrubbers zelf zijn niet zo duur, maar wel de uren die je ervoor moet tellen.
oude rubbers moeten eruit gebijtelt of geperst worden, dan de nieuwe rubbers erin persen.
ik zou er 2 nieuwe draagarmen in laten zetten :wink:

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 23 dec 2010 20:27
door dordsekanaal
Nou ik heb vandaag de nieuwe rubbers er in gezet en alles weer afgebouwd. Alles ok denk je dan en als laatst een gasmeting en wat denk je de co op 7.1 stationair en op toeren 6.8 dus ik denk de lambda niet goed. Na de kerst even een andere erin zetten want degene die erop zat heeft een paar keer storing gegeven.

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 23 dec 2010 21:10
door GSI Racer
oei!
dan loopt hij best wel rijk ja :mrgreen:

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 27 dec 2010 17:12
door dordsekanaal
Hallo even een vraag. De gsi heeft voor de gasmeting alleen even stationair warmgedraaid hoorde ik dat kan toch de hoge co verklaren dacht ik.

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 27 dec 2010 18:41
door GSI Racer
dat zal voor 99% de oorzaak zijn ja!
Meerdere Opel modellen hebben de katalysator relatief ver van het spruitstuk af zitten, dus heeft deze langer nodig om op temperatuur te komen en dus goed te werken.
hou hem bij de CO meting maar eens een tijdje op 3000 toeren. Moet je eens kijken hoe je CO omlaag gaat :wink:

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 28 dec 2010 07:31
door dordsekanaal
Ok bedankt zal zelf wel even blijven bij de keuring kan ik hem even warm rijden. Ik zal het wel even laten weten hier gr.

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 28 dec 2010 14:53
door GSI Racer
even stukje autobaan in zn 4 en dan meteen co meten :wink:

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 28 dec 2010 16:59
door dordsekanaal
Dat komt dan wekl goed keuringsstation zit naast de A37 dus kan ik direkt even stukje proberen. Heb hem n.l. nog geschorst maar voor de apk mag ik rijden.

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 04 jan 2011 19:16
door dordsekanaal
Hallo ik heb de gsi vanavond goed heet gereden en nog niet goed. De co zit nu op4.3 is dus wel lager maar nog te hoog. Kan de katalysator ook stuk zijn?

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 04 jan 2011 19:49
door Haaye
Klote man. Heb hetzelfde gehad.. Nieuwe KAT eronder.. Was nog niet goed.. Lamda aan de TECH. Was goed. Maar waarschijnlijk toch niet helemaal want het was een imitatie lamda. Toen een Opel lamda erin gezet en klaar!

Bij mij was het dus de lamda. Tewijl die geen storing of foutmelding gaf... Auto reed ook goed.

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 04 jan 2011 20:06
door GSI Racer
kan indd. de lambda zijn ja zoals Haaye al zegt.

1 tip: het kost even net wat meer, maar zet er een lambda van Bosch in.
Geen andere troep, dan heb je volgend jaar weer hetzelfde probleem :lol:

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 04 jan 2011 20:20
door Haaye
GSI Racer schreef:kan indd. de lambda zijn ja zoals Haaye al zegt.

1 tip: het kost even net wat meer, maar zet er een lambda van Bosch in.
Geen andere troep, dan heb je volgend jaar weer hetzelfde probleem :lol:
ZO is het

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 04 jan 2011 21:36
door dordsekanaal
Zo ben er net weer even een nieuwe lambdasonde geplaatst (gebruikte). Lambda stationar is nu 0.04 en op 2500 toeren 2.74 maar ik hoor bij het spruitstuk een beetje lawaai net of hij lekt. Kan dit dan de oorzaak mede zijn?

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 04 jan 2011 21:42
door Haaye
Ja dat kan ook heel goed de oorzaak zijn!

Re: hallo ik ben jan (dordsekanaal)

Geplaatst: 05 jan 2011 18:20
door GSI Racer
ja, want dan trekt hij daar valse lucht.

je lambdasonde meet die lucht en zegt tegen de computer "arm mengsel" (veel lucht weinig brandstof)
dus word er meer brandstof ingespoten om een rijk mengsel te krijgen.
het gevolg is dus een (te) hoog CO.

het CO op stationair toerental is gewoon perfect. :wink:

dus,
-of je pakking is stuk
-of je spruitstuk is gescheurt
-of er zit een tapeind los in de kop