Pagina 2 van 2
Re: Welke BOUGIES
Geplaatst: 13 aug 2010 07:43
door EKadett
En voor de co meting, was je nog wezen trappen met je auto?
Mijn gsi kwam er niet door heen, en ik gaf de monteur de opdracht om een eind met mijn auto te rijden en door te trekken boven de 3000 toeren! Zodat je katalysator goed heet wordt... heeft eigenlijk niks met je bougies te maken, maar tips zijn gratis vandaag!
Re: Welke BOUGIES
Geplaatst: 13 aug 2010 08:01
door GSI Racer
Bij Opel warmen dat katalysoren heel langzaam op.
wij hebben hier ook vaker problemen mee met de keuring.
gewoon even goed op toeren houden, dan zakt je co vanzelf.
als je motor te arm loopt heb je normaal gesproken een heel laag co.
wat betreft dat uitlijnen.
ik heb hier ook last van. Krijg je als je auto veel verlaagt is.
Is helaas niets aan te doen.
Wat je wel kunt doen is banden kopen met een profiel zonder draairichting. Dan kun je ze van links naar rechts verwisselen.
Re: Welke BOUGIES
Geplaatst: 14 aug 2010 20:47
door makke
@GSI Racer
Welke pakking zat er bij jouw olie pomp ? en is deze dan een goede ? (ben nog aan wachten op de mijn, maandag besteld
)
Ik lees dat jullie met een katalysator rijden ??? ik heb de mijn van int begin eraf gesmeten en altijd een goede co, lambda gehad en een mooie verbranding
Dus kan ik best gaan zoeken achter een katalysator ,wat mag je er nog aan geven ???? en waar ergens te vinden ??
Maar daar gaat men kleur van de bougies niet me veranderen.
Re: Welke BOUGIES
Geplaatst: 15 aug 2010 11:43
door GSI Racer
ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij zat er een stalen pakking bij de oliepomp.
dit zit er orgineel af fabriek ook op dacht ik.
heb je de pomp bij Duparts besteld?
ik heb toen ook een week ofzo moeten wachten omdat ze de aanzuigbuis niet op voorraad hadden