Pagina 2 van 2

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 16 jun 2010 22:20
door Peter_89
GSI Racer schreef:De eigenaar sprak me laatst aan omdat hij die Ringstickers op mijn auto zag. (Hij doet zelf al jaren lang rally's rijden)


Hoe heet hij dan?

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 16 jun 2010 22:32
door GSI Racer
Maurice Bergsteyn heb ik met gepraat.

Heeft ook nog een broer, Michel, doet ook rally's rijden.

Hun vader, Man Bergsteyn reed destijds rally's in een roze Opel Monza.
Hier staan nog wel filmpjes van op Youtube volgens mij...

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 18 jun 2010 02:00
door pluggie
Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.

Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.

Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.

Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 18 jun 2010 11:00
door Trompie
pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.

Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.

Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.

Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd? :P

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 18 jun 2010 12:44
door Peter_89
nee zie je wel goed.. Maar dan merkt je lambda sensor op dat er teveel brandstof in zit.. En gaan de injectoren korter los.. Zit je weer op het zelfde.. Snappie?

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 18 jun 2010 17:37
door GSI Racer
Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 18 jun 2010 23:34
door Peter_89
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.

Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 19 jun 2010 10:14
door GSI Racer
Dat klopt indd.

Ik laat dat wel aan de mensen van het tuning gebeuren over :wink:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 19 jun 2010 20:43
door Trompie
Peter_89 schreef:
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.

Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
Hij heeft nu een Lexmaul, dus zal theortisch kunnen :wink:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 19 jun 2010 22:26
door pluggie
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:
Plug heeft bij goede eind.

Je lambda en alles regelt alleen benzine af op de lucht die binnenkomt.

Dus zet je benzinepomp meteen op max, uitmaken doet het toch niet.
Behalve alssie te arm zou lopen. (auw).

Benzinedruk verhogen doet verder echt totaal niks. Je luchttoevoer wel.
Magoed daarom heb je bv Turbo's.

kDacht even dat ik het fundamenteel niet snapte.

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 19 jun 2010 22:32
door pluggie
Trompie schreef:
pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.

Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.

Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.

Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd? :P
Der gaat exact evenveel peut doorheen per slag.
Injectoren sluiten alleen eerder.
Maakt echt nul uit.

Pas je wel op met je 'tjoening' toko ? kHeb beetje gevoel dat ze je wat wijs maken.
En benzinedruk regelaar dinges zogenaamd is min of meer een klassieker.

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 19 jun 2010 23:57
door pluggie
Peter_89 schreef:
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind :wink:

En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.

Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
En daar draai je het verhaal dus exact om.....

Niet van jouw verwacht petert.... :P

Je hele bak rekent alleen uit vanaf lucht. Zijn hele pomp doet geen ene fluit. Kerel heeft geen significante luchttoename. Klinkklaar klets topic. 'desbetreffende tuner': weet of geen bal van auto's, of naait je een oor aan. Lomp gezegt.

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 20 jun 2010 00:17
door GSI Racer
Als de motor gemapt is praten we verder :wink:

Re: Instelbare brandstofdrukregelaar

Geplaatst: 20 jun 2010 00:18
door pluggie
Succes.