Re: Instelbare brandstofdrukregelaar
Geplaatst: 16 jun 2010 22:20
GSI Racer schreef:De eigenaar sprak me laatst aan omdat hij die Ringstickers op mijn auto zag. (Hij doet zelf al jaren lang rally's rijden)
Hoe heet hij dan?
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
GSI Racer schreef:De eigenaar sprak me laatst aan omdat hij die Ringstickers op mijn auto zag. (Hij doet zelf al jaren lang rally's rijden)
Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd?pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.
Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.
Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.
Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind
En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
Hij heeft nu een Lexmaul, dus zal theortisch kunnenPeter_89 schreef:GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind
En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
Plug heeft bij goede eind.GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind
Der gaat exact evenveel peut doorheen per slag.Trompie schreef:Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd?pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.
Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.
Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.
Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
En daar draai je het verhaal dus exact om.....Peter_89 schreef:GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind
En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak