men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Nee, daarin zit in principe weinig verschil. Carosserie is even groot.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
ik heb wel is gehoord dat de omgevouwen rand bij het achterschermen van een f1 breder is als bij een f2..
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
welkom en wat een mooi interieur en km stand!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Bedankt, idd kdenk dat het interieur een uitzondering is en die kmstand geloofde ik echt bijna niet. Maar de Astra komt van de 1ste opeldealer,is daar altijd op onderhoud geweest en ik ben nu de 3de eigenaar,alle stempels stonden erin en zelf de stickertjes hangden nog op het raam van opelservice. 1ste eigenaar was een oudere meneer en de 2de ook al een tamelijk rustige rijder.
wachten tot C20XE projectje van start kan gaan
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
ik denk dat ik nu in het bezit ben van deze astra ( ik weet het wel 100% zeker anders is het toeval)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
dat is heel goed mogelijk ja.
Dan heb je in elk geval mazzel met zo'n nette astra !
Dan heb je in elk geval mazzel met zo'n nette astra !
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
ja de astra opzich is netjes maar de motor niet!
ik denk niet dat ik deze weer ga voorzien van een andere motor gezien de riem er met 150 km per uur afgelopen is en waarschijnlijk de hele motor aan gort is.
Hij loopt wel goed maar....
ik denk niet dat ik deze weer ga voorzien van een andere motor gezien de riem er met 150 km per uur afgelopen is en waarschijnlijk de hele motor aan gort is.
Hij loopt wel goed maar....
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
k heb nog wel een XE voor je te koop
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Kijk, das leuk... Een auto nog weer terug zien. Zijn die wielkastranden nog omgerold?
Als de distributieriem er bij 150 km/h af gelopen is dan zal de kop niet meer heel lekker zijn.
Als de distributieriem er bij 150 km/h af gelopen is dan zal de kop niet meer heel lekker zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
inderdaad de auto opzich is wel geinig
Wielkastranden zijn wel omgerold eeuwig zonde weer en niet meer te herstellen.
Koplampen zijn stuk
orginele gril is verdwenen maar die vind ik wel eens weer
Wielkastranden zijn wel omgerold eeuwig zonde weer en niet meer te herstellen.
Koplampen zijn stuk
orginele gril is verdwenen maar die vind ik wel eens weer
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Pff.. da's wel MEGA zonde van die wielkasten.. sommige mensen beseffen niet dat ze iets bijzonders in het bezit hebben
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
wielkasten is dan nog niet heel lang geleden, gedaan als je dit topic terug leest.
Wel jammer.. maar goed behandelen nu dus
Wel jammer.. maar goed behandelen nu dus
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Eigenwijze drol dus de vorige eigenaar...renej schreef:Wielkastranden zijn wel omgerold eeuwig zonde weer en niet meer te herstellen.
Koplampen zijn stuk
orginele gril is verdwenen maar die vind ik wel eens weer
Wij waarschuwen hier niet voor niets voor dat soort acties... Zucht.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
ja inderdaad, en ik kan echt niet meer herstellen met geen enkele mogelijkheid. en waarvoor..? alleen een stel van die domme brede velgen die erniet onderstaan.
Kan me er mateloos druk om maken maar ik heb alleen mezelf ermee.
Ik heb nog veel meer schade
Subframe die zeer zwaar beschadigd is door het verlagen.
Katalysator was gewoon ingedeukt zovaak heeft deze de grond geraakt
Bodem van de auto is beschadigd
Koplamp was gat ingeboord
een of andere domme grill
Bumper zwaar beschadigd ( zwarte strip) kun je helaas bij dit model niet vervangen alleen een andere bumper
achterbumper is gat ingebrand door een einddemper die er verkeert onderhing
Motorruimte is de lak zeer zwaar van beschadigd
Halve gare in elkaar geprutste motor erin wel het orginele onderblok maar met zuigers etc van een oudere type motor zelfs de koppeling/vliegwiel is nog terug gebouwd na oud type.
Ik heb inmiddels hersteld:
De motor eruit en een andere erin net vandaag afgerond
hele uitlaat systeem veranderd..
Veren, etc allemaal weer op orginele hoogte
als hij erwat zuiniger opgeweest was had je nu een bloedmooie orginele gsi maarja geen waarde op de auto dan krijg je dit
Kan me er mateloos druk om maken maar ik heb alleen mezelf ermee.
Ik heb nog veel meer schade
Subframe die zeer zwaar beschadigd is door het verlagen.
Katalysator was gewoon ingedeukt zovaak heeft deze de grond geraakt
Bodem van de auto is beschadigd
Koplamp was gat ingeboord
een of andere domme grill
Bumper zwaar beschadigd ( zwarte strip) kun je helaas bij dit model niet vervangen alleen een andere bumper
achterbumper is gat ingebrand door een einddemper die er verkeert onderhing
Motorruimte is de lak zeer zwaar van beschadigd
Halve gare in elkaar geprutste motor erin wel het orginele onderblok maar met zuigers etc van een oudere type motor zelfs de koppeling/vliegwiel is nog terug gebouwd na oud type.
Ik heb inmiddels hersteld:
De motor eruit en een andere erin net vandaag afgerond
hele uitlaat systeem veranderd..
Veren, etc allemaal weer op orginele hoogte
als hij erwat zuiniger opgeweest was had je nu een bloedmooie orginele gsi maarja geen waarde op de auto dan krijg je dit
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Echt super zonde! jammer dat er van die stont eigenwijze mensen rondlopen..
Als je niet zuinig bent op zo'n astra ben je gewoon een dikke l * l
Heb je misschien een foto van de wielkasten?
Als je niet zuinig bent op zo'n astra ben je gewoon een dikke l * l
Heb je misschien een foto van de wielkasten?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
jammer van al die ellende zeg..
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Gezien de mankementen vraag ik me een beetje af waarom je hem eigenlijk gekocht hebt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Leer...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Ik ging in eerste instantie heen om de motor te kopen van deze auto maar ik heb toch de hele auto meegenomen omdat ik meer onderdelen nodig was.
Maar toen ik thuis was auto eens goed bekeken en afgezien van alle schade punten is hij wel roestvrij en interieur is ook echt 100%.
Dus zonde om te slopen wat waarschijnlijk toch gebeurd was, ik kan erop dit moment niet nog een keer een paar honderd tegenaan gooien om hem weer netjes te maken, ik ben ten slotte nog met mijn rode bezig waar ook nog een andere motor voor moet komen, en tevens nog meer dure onderdelen.
Auto rijd wel en ik hem er inmiddels mijn eigen motor van mijn gesloopte astra weerin gezet dus das ook opgelost.
Alleen als hij erwat zuiniger mee omgegaan was had je gewoon een Goeie gsi gehad waar niks aan hoeft te gebeuren dat bedoel ik ermee te zeggen.
Maar toen ik thuis was auto eens goed bekeken en afgezien van alle schade punten is hij wel roestvrij en interieur is ook echt 100%.
Dus zonde om te slopen wat waarschijnlijk toch gebeurd was, ik kan erop dit moment niet nog een keer een paar honderd tegenaan gooien om hem weer netjes te maken, ik ben ten slotte nog met mijn rode bezig waar ook nog een andere motor voor moet komen, en tevens nog meer dure onderdelen.
Auto rijd wel en ik hem er inmiddels mijn eigen motor van mijn gesloopte astra weerin gezet dus das ook opgelost.
Alleen als hij erwat zuiniger mee omgegaan was had je gewoon een Goeie gsi gehad waar niks aan hoeft te gebeuren dat bedoel ik ermee te zeggen.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Heb je een auto met weinig km's, moet er alsnog een andere motor in....
Maar beter dat hij weer opgelapt is nu !
Maar beter dat hij weer opgelapt is nu !
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
ik ken die wagen ook, die is hier vaak op bezoek geweest.
Is niet door speedy (de topic-opener) verprutst!
Hij had op 80.000km een gesprongen riem gehad, heeft hem dan aan mij te koop aangeboden.
Vroeg dan net iets teveel naar mijn zin (dacht 2500 met kappote riem en verdere schade)
Is toen aangekocht door de persoon waar Renej hem heeft van overgenomen.
Zijn broer kon aan motoren werken (werkt in opel garage), maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de manier van werken.
Een kop haal je er niet zomaar af en leg je er dan zonder nieuwe koppaking er terug op, omdat hij kappote koppaking had na 2000km.
Wielkassen zijn idd verneukt, heb hem gezegd dat dit zonde was, maarja de wielen sleepten aan.
Bumpstops kosten 20€, afregelen een 30min!
Veel problemen geweest met de motor, had hier toen een gereviseerde opgepepte motor liggen die hij kon overkopen, dit was dan weer te duur...
Kortom, hij is een halfjaar in de verkeerde handen geweest.
Sommige mensen snappen idd niet wat ze kunnen kopen of in bezit hebben.
Was een van de zeldzamere jongere gsi's die nog in belgië rondreden (met c20xe motor)
Jammer voor de wagen, maar niets aan te doen.
Is niet door speedy (de topic-opener) verprutst!
Hij had op 80.000km een gesprongen riem gehad, heeft hem dan aan mij te koop aangeboden.
Vroeg dan net iets teveel naar mijn zin (dacht 2500 met kappote riem en verdere schade)
Is toen aangekocht door de persoon waar Renej hem heeft van overgenomen.
Zijn broer kon aan motoren werken (werkt in opel garage), maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de manier van werken.
Een kop haal je er niet zomaar af en leg je er dan zonder nieuwe koppaking er terug op, omdat hij kappote koppaking had na 2000km.
Wielkassen zijn idd verneukt, heb hem gezegd dat dit zonde was, maarja de wielen sleepten aan.
Bumpstops kosten 20€, afregelen een 30min!
Veel problemen geweest met de motor, had hier toen een gereviseerde opgepepte motor liggen die hij kon overkopen, dit was dan weer te duur...
Kortom, hij is een halfjaar in de verkeerde handen geweest.
Sommige mensen snappen idd niet wat ze kunnen kopen of in bezit hebben.
Was een van de zeldzamere jongere gsi's die nog in belgië rondreden (met c20xe motor)
Jammer voor de wagen, maar niets aan te doen.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Kijk, das handige info.
Jammer voor Speedy dat hij niet meer lol aan de wagen heeft beleefd. En goed om te horen dat hij niet degene is dei de wagen heeft verprutst.
Toch had ook hij er verstandiger aan gedaan een nieuwe riem te plaatsen als hij niet wist wanneer die voor het laatst nieuw gemonteerd was. Maarja, weet alles maar eens van tevoren.
Jammer voor Speedy dat hij niet meer lol aan de wagen heeft beleefd. En goed om te horen dat hij niet degene is dei de wagen heeft verprutst.
Toch had ook hij er verstandiger aan gedaan een nieuwe riem te plaatsen als hij niet wist wanneer die voor het laatst nieuw gemonteerd was. Maarja, weet alles maar eens van tevoren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
Als deze persoon in een opel garage werkt zou ik er nooit weer komen voor een auto, die motor is gewoon in elkaar geprutst met vloeibare pakking etc zelfs de kanalen van de inlaatspruitstuk zaten nog dicht met vloeibare pakking.felix schreef:ik ken die wagen ook, die is hier vaak op bezoek geweest.
Is niet door speedy (de topic-opener) verprutst!
Hij had op 80.000km een gesprongen riem gehad, heeft hem dan aan mij te koop aangeboden.
Vroeg dan net iets teveel naar mijn zin (dacht 2500 met kappote riem en verdere schade)
Is toen aangekocht door de persoon waar Renej hem heeft van overgenomen.
Zijn broer kon aan motoren werken (werkt in opel garage), maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de manier van werken.
Een kop haal je er niet zomaar af en leg je er dan zonder nieuwe koppaking er terug op, omdat hij kappote koppaking had na 2000km.
Wielkassen zijn idd verneukt, heb hem gezegd dat dit zonde was, maarja de wielen sleepten aan.
Bumpstops kosten 20€, afregelen een 30min!
Veel problemen geweest met de motor, had hier toen een gereviseerde opgepepte motor liggen die hij kon overkopen, dit was dan weer te duur...
Kortom, hij is een halfjaar in de verkeerde handen geweest.
Sommige mensen snappen idd niet wat ze kunnen kopen of in bezit hebben.
Was een van de zeldzamere jongere gsi's die nog in belgië rondreden (met c20xe motor)
Jammer voor de wagen, maar niets aan te doen.
Zelfs het vliegwiel was nog vervangen
De olie gooide hij erzo uit onderder de cilinderkop 2 weken heeft het geduurd toen was ik alle olie kwijt uit het carter.
Maargoed das nu verleden tijd en heb er mijn eigen motor erin gezet waarvan ik weet dat deze goed is.
kan toch zeggen dat het carrosserie 85000 km oud is want dat is wel aantoonbaar is alhoewel ik liever had gehad dat hij nog orgineel was.
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
ja idd, jammer dat ie niet origineel is gebleven.
Was op zoek naar deze wagen omdat ik dacht dat deze in betere staat was.
Heb de wagen zelf maar 1 maal gezien, was dan nog in originele toestand (net aangekocht door hem)
Hopelijk heb je er nog vele fijne jaren mee!!
nog 1 iets ivm met die motor, de onderblok had die persoon ook veranderd (schade door riem), dus het km-aantal zal ook wel niet meer heel correct zijn.
Enkel de kop was nog origineel gebleven (met andere kleppen enz), vandaar dat er ook het oude type vliegwiel opzat
Was op zoek naar deze wagen omdat ik dacht dat deze in betere staat was.
Heb de wagen zelf maar 1 maal gezien, was dan nog in originele toestand (net aangekocht door hem)
Hopelijk heb je er nog vele fijne jaren mee!!
nog 1 iets ivm met die motor, de onderblok had die persoon ook veranderd (schade door riem), dus het km-aantal zal ook wel niet meer heel correct zijn.
Enkel de kop was nog origineel gebleven (met andere kleppen enz), vandaar dat er ook het oude type vliegwiel opzat
Re: men Astra GSI (60000KM!C20XE!)
ja inderdaad heel jammer maarja..felix schreef:ja idd, jammer dat ie niet origineel is gebleven.
Was op zoek naar deze wagen omdat ik dacht dat deze in betere staat was.
Heb de wagen zelf maar 1 maal gezien, was dan nog in originele toestand (net aangekocht door hem)
Hopelijk heb je er nog vele fijne jaren mee!!
nog 1 iets ivm met die motor, de onderblok had die persoon ook veranderd (schade door riem), dus het km-aantal zal ook wel niet meer heel correct zijn.
Enkel de kop was nog origineel gebleven (met andere kleppen enz), vandaar dat er ook het oude type vliegwiel opzat
Ik denk wel dat dat goed gaat komen moet alleen diverse dingen vernieuwen maar dat komt tzt wel
Het orginele onderblok zit wel in de auto gezien het motornummer is het een van de laatste die gemaakt zijn.
( nummers staan op het opel forum)
Ik heb vandaag de kop nog van de motor afgedraaid en 3 zuigers zijn kapot en een mankeert niks aan die is waarschijnlijk vervangen te samen met alles wat erom heen hing
De kop was een KS 700 dus die is volgens mij nooit geleverd op een c20xe dis.
Het onderblok is in elk geval rijp voor de oud ijzer bak.