Pagina 2 van 2

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 13 jan 2010 23:05
door Diisorder
RedBill schreef:
Diisorder schreef:is trouwens een C20NE onderblok niet hetzelfde als een C20XE? iemand zei me dat normaal gesproken worden in 1 model de zelfde onderblokken gebruik met de zelfde inhoud.. weet niet hoor vraag t alleen even na :shiny:
Ja, die onderblokken zijn hetzelfde, maar wat wil je daarmee zeggen?
Zuigers zijn namelijk wel anders, dus je kunt er niet zo even een andere kop op zetten van een 16V ofzo...
Stel als ik de juiste zuigers dr in zou doen. Dan zou t hele spul wel goedkomen?

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 13 jan 2010 23:07
door Laagvlieger
Krukas, drijfstangen. En zo zijn e rnog hoop delen anders die ik zo uit me hoofd niet op kan noemen.

Niet aan beginnen dus en gewoon een complete C20XE kopen.

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 13 jan 2010 23:10
door Diisorder
lykt me ook het beste dan ja :lol:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 13 jan 2010 23:19
door prs
RedBill schreef:Let op dat je dan ook van de C20XE nodig hebt:

- Gaskabel
- Uitlaatspruitstuk, katalysator, middendemper en einddemper.
- Oliekoeler + slangen
- Luchtfilterbak
- De kabelboom die aan de 12-polige stekker in de motorruimte zit (t.b.v. startmotor e.d.)
- Slang tussen de rembekrachtiger en het gasklephuis.

afhankelijk van of de C20XE en je C20NE multiriem of V-snaren heeft: stuurbekrachtigingspomp.

Lees even goed dit topic door, of met alle reacties van forumleden en meer toelichting hier.


als je nou mijn c20xe koopt dan kan je dat er dus allemaal bij krijgen, dan is het een kwestie van op vrijdagavond beginnen en zondag rij je weer(als je het rustig aan doet).

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 13 jan 2010 23:22
door Diisorder
prs schreef:
RedBill schreef:Let op dat je dan ook van de C20XE nodig hebt:

- Gaskabel
- Uitlaatspruitstuk, katalysator, middendemper en einddemper.
- Oliekoeler + slangen
- Luchtfilterbak
- De kabelboom die aan de 12-polige stekker in de motorruimte zit (t.b.v. startmotor e.d.)
- Slang tussen de rembekrachtiger en het gasklephuis.

afhankelijk van of de C20XE en je C20NE multiriem of V-snaren heeft: stuurbekrachtigingspomp.

Lees even goed dit topic door, of met alle reacties van forumleden en meer toelichting hier.


als je nou mijn c20xe koopt dan kan je dat er dus allemaal bij krijgen, dan is het een kwestie van op vrijdagavond beginnen en zondag rij je weer(als je het rustig aan doet).
En wat moet dat alles van jou kosten? is wel even handig om te weten :lol:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 13 jan 2010 23:45
door prs
de c20xe met f20,lexmaul, luchtfilterbak rembekrachtigerslang enz. 1000 euro.. uitlaatlijn met remusdemper en katvervanger 100 euro(orginele kat zit erbij en zit met flensen gemonteerd)



viewtopic.php?f=6&t=14047


kortom, voor 1100 euro een zeer nette dismotor met lexmaul in je astra...

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 13 jan 2010 23:50
door Diisorder
Ik wou dat ik het geld er voor had liggen.. had al een blok gespot zonder lexmaul en Lexmaul wou ik er eigenlijk ook bij hebben..
hoop dat ienog lang te koop staat :lol:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 14 jan 2010 18:19
door pascal1109
Lexmaul kost je al rond de 500 euro en dan maar hopen dat die compleet is.
En hoe compleet is dat andere blok wat je gezien had (met alle onderdelen die je nodig hebt)?

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 14 jan 2010 20:33
door Diisorder
Dat weet ik dus niet.

Had hem wel een bericht gedaan en hij zij dat ecu en kabelboom er bij zaten,
Maar heb ook liever dat complete blok wat hier op het forum staat.. alleen het geld ligt er nu niet voor

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 14 jan 2010 23:35
door prs
Diisorder schreef:Dat weet ik dus niet.

Had hem wel een bericht gedaan en hij zij dat ecu en kabelboom er bij zaten,
Maar heb ook liever dat complete blok wat hier op het forum staat.. alleen het geld ligt er nu niet voor
kan je die motor nog draaiend horen en zien lopen? want anders weet je natuurlijk niet wat je koopt he :wink:
met alleen de motor en ecu enz. ben je er nog lang niet he.. die kleine dingen die je mist kosten uiteindelijk altijd veel geld en ergernis.. en geloof me, ik kan het weten :roll:
en even een maandje op water en brood, dan kan je een mooi blokje kopen :mrgreen:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 16 feb 2010 19:05
door Rellie opt werk
Nou kom eens naar vjenne dan, heb hier nog wel motoren staan en ik kan je genoeg info vertellen :mrgreen:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 20 mar 2010 13:04
door Diisorder
Rellie opt werk schreef:Nou kom eens naar vjenne dan, heb hier nog wel motoren staan en ik kan je genoeg info vertellen :mrgreen:
Haha zal ik zeker nog een x doen, Mag je ook m'n wiellager vervangen als je wil :lol:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 20 mar 2010 16:49
door EKadett
ga je ook die wietplantje van je moterkap af halen :mrgreen:
k had je laatst gespot:
Afbeelding

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 20 mar 2010 18:15
door Diisorder
Dat was ik wel van plan haha.. ben alleen bang dat ik dr lak bij aftrek :$

haha me stiefvader rijd dr in na Bergentheim :P

weer een foto dr bij :lol:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 04 jun 2010 23:43
door RedBill
Deze wagen staat intussen niet meer bij de RDW op kenteken. Watskeburt? Kenteken tijdelijk ongeldig, export of sloop? (Ben even door mijn views bij VWE heen).

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 05 jun 2010 01:22
door RedBill
Geëxporteerd.

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 05 jun 2010 23:22
door Trompie
RedBill schreef:Geëxporteerd.
Of dus gesloopt! :wink:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 06 jun 2010 12:08
door RedBill
Trompie schreef:
RedBill schreef:Geëxporteerd.
Of dus gesloopt! :wink:
Volgens VWE is die geëxporteerd. Ik kan helaas niet controleren of die is geëxporteerd door een sloopbedrijf of dat ie nu bijvoorbeeld in België of Polen verder leeft.

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 06 jun 2010 12:32
door Trompie
RedBill schreef:
Trompie schreef:
RedBill schreef:Geëxporteerd.
Of dus gesloopt! :wink:
Volgens VWE is die geëxporteerd. Ik kan helaas niet controleren of die is geëxporteerd door een sloopbedrijf of dat ie nu bijvoorbeeld in België of Polen verder leeft.
Sja, ik ken ook veel jongens die de auto als export opgeven en dan gewoon zelf slopen! chassis gaat dan weg voor oudijzer. Nr wordt er dan bv uitgeslepen. Dat bedoelde ik eigenlijk! :wink:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 06 jun 2010 12:35
door RedBill
Ow, kan dat ook... Ik zit niet zo in dat circuit... :roll: :wink:

Re: C20NE naar C20xe

Geplaatst: 06 jun 2010 16:15
door Trompie
RedBill schreef:Ow, kan dat ook... Ik zit niet zo in dat circuit... :roll: :wink:
Dat gebeurd nogal veel! Vooral met autocross/rodeo etc!
Dan hoef je geen verklaring te geven waar alle vloeistoffen enzo blijven! Daarom gebeurd dat op die manier! :wink: