Torque steering
Re: Torque steering
ik passer trouwens met die as, maak er iemand anders maar blij mee.
astra heeft te lang geduurt
-
- Oud-Clublid
Na diverse artikelen te hebben gelezen op internet en in magazines lijken de meningen toch verdeeld. De één vind meer dan 200pk echt niets voor een voorwielaandrijver, een ander rijd met een 400pk op de voorwielen en vind het allemaal wel meevallen.
vandaar de vraag:
Hoe ervaren de (V6) rijders hier op het forum het rijden met 200+ pk op de voorwielen
Hebben jullie een voetzoeker of is het goed te doen
vandaar de vraag:
Hoe ervaren de (V6) rijders hier op het forum het rijden met 200+ pk op de voorwielen
ik heb een kadett turbo gehad, 200 pk achter een f20 zonder sper oid. dat was gewoon goed te rijden, volgas wegknallen in zijn 1 kon je alleen wel vergeten
dit weekend heb ik nog een 300pk astra turbo gereden toen het nat was op de weg. daar was bij volgas natuurlijk geen houden aan ondanks de gedeelde as en het sper diff. als je rustig rijd is het natuurlijk wel gewoon te doen nu heb ik wel is meegereden met dat ding toen het droog was, en dan is het ook gewoon dikke fun
ik ben dus van mening dat het gewoon goed gaat. maar als je toch een stukje over de 200pk gaat zou ik wel is gaan denken aan een sper diff.
btw. 200+pk in een achterwiel aandrijver is ook niet alles hoor
dit weekend heb ik nog een 300pk astra turbo gereden toen het nat was op de weg. daar was bij volgas natuurlijk geen houden aan ondanks de gedeelde as en het sper diff. als je rustig rijd is het natuurlijk wel gewoon te doen nu heb ik wel is meegereden met dat ding toen het droog was, en dan is het ook gewoon dikke fun
ik ben dus van mening dat het gewoon goed gaat. maar als je toch een stukje over de 200pk gaat zou ik wel is gaan denken aan een sper diff.
btw. 200+pk in een achterwiel aandrijver is ook niet alles hoor
-
- Oud-Clublid
De vraag rees bij mij na het zien van de 740pk Astra van kontraman
http://www.youtube.com/watch?v=mx8823ZRJe8
http://www.youtube.com/watch?v=VxItGW8XDtw
Deze is natuurlijk erg extreem maar als je op bv YouTube zoekt op "Astra Z20LEH"dan staan er genoeg op met 300+pk, rijd allemaal rond, maar hoe is dit in het dagelijks gebruik (al denk ik dat extreem veel pk's voor dagelijks gebruik een te onrustige motor geeft met bv filerijden e.d.)
http://www.youtube.com/watch?v=mx8823ZRJe8
http://www.youtube.com/watch?v=VxItGW8XDtw
Deze is natuurlijk erg extreem maar als je op bv YouTube zoekt op "Astra Z20LEH"dan staan er genoeg op met 300+pk, rijd allemaal rond, maar hoe is dit in het dagelijks gebruik (al denk ik dat extreem veel pk's voor dagelijks gebruik een te onrustige motor geeft met bv filerijden e.d.)
De één die vind dat meer dan 200pk echt niets is voor een voorwielaandrijver moet een betere auto kopen, kan gewoon niet rijden of geen sper betalenThe Undertaker schreef:Na diverse artikelen te hebben gelezen op internet en in magazines lijken de meningen toch verdeeld. De één vind meer dan 200pk echt niets voor een voorwielaandrijver, een ander rijd met een 400pk op de voorwielen en vind het allemaal wel meevallen.
vandaar de vraag:
gaat prima
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Zelfs zonder sper kom je al een heel eind. Goed onderstel en een goed stel banden doet ook al wonderen.
Sper is overigens niet verkeerd natuurlijk.
Heb ooit wel is ergens de resultaten van een onderzoekje gelezen over hoeveel pk er maximaal efficient op alleen de voorwielen gezet kon worden. Dit met behulp van de nodige spoilers en dergelijke. Volgens mij was dit 275 pk ofzo. Meer dan dat en je kan het beter op meer dan 2 wielen zetten (qua optrekken vanuit heel langzaam / stilstand).
Sper is overigens niet verkeerd natuurlijk.
Heb ooit wel is ergens de resultaten van een onderzoekje gelezen over hoeveel pk er maximaal efficient op alleen de voorwielen gezet kon worden. Dit met behulp van de nodige spoilers en dergelijke. Volgens mij was dit 275 pk ofzo. Meer dan dat en je kan het beter op meer dan 2 wielen zetten (qua optrekken vanuit heel langzaam / stilstand).
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
leuke omslachtige berekening.
licht er maar aa wanneer die pk's loskomen.
en je versnellingsbak natuurlijk stel je gebruikt die pk's om een lekker hoge top te halen dan kun je aardig wat op je voorwielen zetten.
ook afhankelijk van je gewichts verdelig op je voor en achter wielen.
komt een hoop bij kijken. vooral als je inderdaad met spoilers enzo gaat werken.
aangezien je versnelt word je opbouwende druk steeds meer uitzetten in grafiek tegen de pk's?
licht er maar aa wanneer die pk's loskomen.
en je versnellingsbak natuurlijk stel je gebruikt die pk's om een lekker hoge top te halen dan kun je aardig wat op je voorwielen zetten.
ook afhankelijk van je gewichts verdelig op je voor en achter wielen.
komt een hoop bij kijken. vooral als je inderdaad met spoilers enzo gaat werken.
aangezien je versnelt word je opbouwende druk steeds meer uitzetten in grafiek tegen de pk's?
astra heeft te lang geduurt